Vše kolem CVK karburátorů keihin

Pochlubte se svými zlepšováky. Nebo zde hledejte inspiraci.
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Vše kolem CVK karburátorů keihin

Nový příspěvek od Němec »

Hovíte někdo pružinám do karburátorů keihin nebo pružinám obecně?
Jde mi o to, že v zimě je jak s origo, tak tuningovými jehlami směs ve spodním pásmu prostě moc chudá - jediný, co potřebuju obohatit, je spodek - k tomu by mi plně vyhovovala pružina s nižším předpětím - tzn. počátek zdvihu - resp. stlačení pružiny je jemnější a tedy klade menší odpor, zbytek zdvihu už se chová stejně - tzn. stejná síla pružiny, stejná síla materiálu, jen závity blíž k sobě.
zkrácení pružiny nic neřeší, protože to změní tuhost, já potřebuju snížit pouze předpětí :)

problém je, že zrovna do těchto keihinů je vcelku nemožný cokoliv tady v čr (a vlastně i v zahraničí) sehnat - jehly mám z holandska, ale jiný pružiny jsem nenašel
Ural Ranger 2008, 22tis km
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Lehčí pružiny do nových keihinů

Nový příspěvek od Dneprstein »

No, sice si myslim, že jseš už laborovánim s karburátorama asi posedlej, ale budiž... Dle mýho by ti to vyřešila progresivně navinutá pružina (jeden konec hustší závity, druhej konec opačně). Čistě teoreticky by ti to byli schopný navinout v každý trochu lepší pérovně, pokud jim zadáš potřebný parametry. Tedy nejen rozměrové, ale i silové...
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2011, 17:30
Bydliště: Nový Hradec Králové

Re: Lehčí pružiny do nových keihinů

Nový příspěvek od Ivo »

Taky bych řekl, že jsi spíš už šílenej... Kdybys tu motorku vzal, dal jí někde na brzdu, kde ti přes sondu a přes brzdu seřídí motor tak, jak to nejlíp půjde, uděláš nejlíp. Tohle věčný štelování se u podtlaků nevyplatí.
Karburátor hlavně není jediná věc, která ti mění nastavení motoru... To je jen taková třešnička na dortu, která to všechno sladí do kupy.
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehčí pružiny do nových keihinů

Nový příspěvek od Němec »

no nějak extra jsem s tím nelaboroval - v podstatě si dal jen větší volnoběžný trysky, protože šrouby bohatosti už byly vytočený na hraně, kdy se o krok větší volnoběžná dává, no a měnil jehly. vlastně ještě provrtával šoupata, ale to jen proto, že si tuhle úpravu lidi chválili, osobně jsem žádnou větší změnu nepozoroval.
tovární jehly v mým motoru moc nefungovaly, a když byly podložený, tak se zase zbytečně obohatil i vršek a měl jsem vcelku vysokou spotřebu (kolem 8,5 litru vcelku nezávisle na stylu jízdy, s přívěsem mezi 10-11)
naproti tomu jehly od Gossieho co tam mám maj v případě mýho motoru mnohem lepší spodek a nižší spotřebu (kolem 7,8 a s přívěsem kolem 9 ) a člověk nemusí každou chvíli řadit ze čtyřky na trojku.
pružiny mě zajímaly už od začátku, ale je docela problém se k něčemu takovýmu dostat - celkově na tyhle keihiny se toho moc neprodává.

vzhledem k tomu, že jsem potřeboval upravit jen spodek, tak jsem ani nelaboroval s hladinou - to mi přišlo jako poměrně obtížnej úkon, do kterýho jsem se nechtěl pouštět. hlavní vzdušník a jehlová tryska to samý - to už předpokládá trochu větší znalosti.

pružiny mě zajímaly už od začátku, protože to mohlo být to, co bylo potřeba - bohužel jsem zkraje blbě pochopil jejich funkčnost a zkoušel jen ubrat počet závitů - jenže tím jsem si zvyšoval akorát tak jejich tuhost.

za brzdu se mi utrácet nechce, tohle moje hraní mě zatím vyšlo jen 5 dolarů za trysky a kolem 1500 za jehly a člověk ty karbecy aspoň trochu pozná.
Ural Ranger 2008, 22tis km
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2011, 17:30
Bydliště: Nový Hradec Králové

Re: Lehčí pružiny do nových keihinů

Nový příspěvek od Ivo »

Nooo, nechci rejpat, ale víš jak mi to hezky jezdí a spotřebu mám do 6l :)
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehčí pružiny do nových keihinů

Nový příspěvek od Němec »

jo jenže Ty už jsi to takhle koupil :) aspoň si nepamatuju, že bys zmiňoval nějaký nastavování a tryskování.
rusáci maj prostě motor od motoru - každej jezdí jinak, každej jinak žere (nevím, co to způsobuje) - na americkým foru jsem vypozoroval to samý - jsou lidi, který maj taky problémy s chudým spodkem, Ty jdou do jehel od Gossieho a jsou max spokojený - pár takových už nás bude.


kdyby mně motorka jezdila za 6-7 a dobře tahala, tak bych se v tom taky neměl potřebu hrabat.
Ural Ranger 2008, 22tis km
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2011, 17:30
Bydliště: Nový Hradec Králové

Re: Lehčí pružiny do nových keihinů

Nový příspěvek od Ivo »

Pleteš se :) Když jsem to koupil, tak motorka žrala jak tank a vůbec nejela. Takže došlo k výměně... Ale proŠlo to brzdou. A tak se tam dalo, co to chtělo...
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehčí pružiny do nových keihinů

Nový příspěvek od Němec »

předpokládám, že se Ti tam odlaďovalo i něco jinýho, než jen karbece, když jsi to tu nakousnul :)
a jehly + jehlovou trysku máš původní nebo se tam něco měnilo?
sání + filtr máš počítám "tovární"

Hlavní trysky máme cca stejný - já tuším 125, Ty jsi psal 122.
Ural Ranger 2008, 22tis km
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Lehčí pružiny do nových keihinů

Nový příspěvek od Michal »

Změkčením pružiny dosáhneš zvednutí šoupátka už při menším podtlaku. Pokud nemáš jehlu nastavenou na hodně bohato, tak ti to ve výsledku směs spíše ochudí, protože s poklesem rychlosti proudění pod šoupátkem klesne i podtlak u jehlovýho komínku a trysek.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehčí pružiny do nových keihinů

Nový příspěvek od Němec »

Michal - tam se nejedná o nějaký zásadní posuny, jen o drobný úpravy, tak snad by se podtlak tolik neměnil.
Ono mi jde jenom o zimní provoz, kdy v mrazech potřebuju dlouho sytič - takže jsem na zimu musel i tu laděnou jehlu zvednout o jeden zářez, ale tím si naprosto zbytečně obohacuju i oblasti, který byly na původní polohu jehly v pořádku. chudý to bylo jen ve spodním zdvihu šoupěte.

koukal jsem, že jeden člověk z motorkářů, co si ladí doma sám, má pružinový drát a pružiny si chtěl testovat sám různý vinutí. jenže k tomu má i lambdu s analyzérem, tak hned vidí co která změna způsobuje a hlavně to vidí při reálný jízdě, ne při "laboratorních" podmínkách brzdy.
Ural Ranger 2008, 22tis km
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Lehčí pružiny do nových keihinů

Nový příspěvek od Míra »

A co ti brání sehnat širokopásmovou lambdu z nějakýho FSI auta na vrakáči? pak už stačí nějakej vhodnej prográmek (třeba dynoanalyzer) a A/D převodník, či kvalitní zvukovka a můžeš nahrávat na noťas o 106 :-). největší problém z toho všeho je to, že se musí udělat díra se závitem do vejfuku, nejlépe poblíž vejfukovýho kolena. Upřímně, už sem se o to pokoušel, ale má to háček. Lambda musí bejt opravdu širokopásmová, poněvadž klasická je díky fci karburátorů prakticky vždy mimo rozsah.
Dněpr 11 solo/side
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2011, 17:30
Bydliště: Nový Hradec Králové

Re: Lehčí pružiny do nových keihinů

Nový příspěvek od Ivo »

Prakticky mi tam ladili jen trysky. Kolikátky kde mám, to ti uŽ opravdu nepovím... Sání mám tovární, jediná netovární úprava je na výfucích... Hřomt je za mnou řádný :) A co se týká provozu v zimě, tak mě to v nízkých otáčkách kucká poměrně dlouho, ale jakmile se motor ohřeje, jede jako ďábel :)
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehčí pružiny do nových keihinů

Nový příspěvek od Němec »

Ivo - třeba Ti tam zabudovali nějaký tajný magnetizer, který Ti šetří palivo a přidává na výkonu, protože Ti to lítá slušně, o tom žádná :)

Já už to jednou psal - když mi to střílelo vlivem chudý směsi při nízkým zdvihu zpět do sání, tak jsem zkoušel, jak moc to ovlivní hlavní tryska a šroub bohatosti - hlavní trysku jsem dal až 45 (původní je tam tuším 38 nebo 39) a do toho povolil šroub bohatosti - volnoběh byl bohatej tak, až se to dusilo, ale při lehkým držení plynu to do sání vlivem chudý směsi pořád střílelo. takže u mě by to trysky stejně nevyřešily a jsem rád, že jsem se dostal k těm jehlám.

Michal - já to mám jednoduchý - místo katalyzátorů mám obyčejný nerezový trubky, takže by ničemu nevadilo do nich udělat přirubu na lambdu. mně se líběj ty kompletní stavebnice kdy to jen propojíš lambda - analyzer - NTB a zobrazuje Ti to rovnou A/f ratio. ale ty jsou právě docela drahý. Jurawood na motorkářích si koupil skládačku a všechno si to popájel - tohle já bych nedal. další problém je, že nemám páru, jak přesně lambda funguje - tzn. pro mě by byla vhodná jen ta hotová krabička, co připojíš a ta je zase poměrně drahá. k lambdám přístup mám - montuju je, ale zaměstnavatel mě platí vcelku dobře, takže to si raděj člověk koupí, než kvůli dvoum tisícům riskovat vyhazov :lol:

Ta svíčka colortune, co mám, je vcelku k prdu - nebo vlastně jen zjistíš chudý/bohatý - ale nevíš, jak moc chudý bohatý, chtělo by to právě znát jakej poměr palivo/vzduch tam jde.
Ural Ranger 2008, 22tis km
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2011, 17:30
Bydliště: Nový Hradec Králové

Re: Lehčí pružiny do nových keihinů

Nový příspěvek od Ivo »

No já ti to řeknu opět takhle... Sundej sajdu, odvez to na brzdu a myslím, že to máš nejlepší a nejlevnější řešení. Tady v HK stojí první měření 1000kč a pak ti to podle toho seřídí atd. Celkově i stryskama atd. se musíš vejít do 2tis a výsledek je zaručený... Ještě si můžeš do výfuku vzadu navrtat díry :) Tak jako já a uvidíš, jak to pošlape :)
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehčí pružiny do nových keihinů

Nový příspěvek od Němec »

Ivo - jenže se dozvím prd jak co funguje a co má jakej vliv :)
blbý je, že by bylo potřeba třeba zkusit hnout hladinou, protože podle někoho ovlivňuje střed zdvihu šoupátka, ale člověk má na hraní jen ty jedny karbecy, který nejsou zrovna levný a zrovna u seřizování hladiny mi přijde poměrně problematický vzhledem k tomu, že se tam ohýbá plíšek a nemá to žádnou krokovou regulaci :D
Ural Ranger 2008, 22tis km
Odpovědět