Dobíjení- posílení

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Jirka-hk
Příspěvky: 171
Registrován: 07 bře 2011, 10:17
Bydliště: Hradec Králové

Dobíjení- posílení

Nový příspěvek od Jirka-hk »

Lze nějakým způsobem změnit počátek dobíjení u dynama???
... Na dynamo z M72- krátké jsem osadil regulátor od aev 0358 45w kostra mínus. Zkouším mimo motocykl. Při 2000/ot zhasne kontrolka dobíjení a na D naměřím po odpojení baterie 6,2V. Při 2500/ot po odpojení baterie naměřím na D 7,1V.
...Při osazení relátkem aev 0360 60w se nic nezmění....
...Dlouhé dynamo z k750- se chová stejně...
...Dynamo bosch RD45/6 2000 (75W) se chová stejně...
...magDynamo z bmw r12 se chová taky tak...

Jde mi o to, že u r12 mi zhasíná kontrolka až ve chvíli, když přeřazuji. Na čtvrtou rychlost je to někde kolem 90km/h.
a v podstatě nedobíjim. U eMky mi přijde že plné dobíjení až při 2500ot je taky trošku pozdě.

Lze nějakým vhodným způsobem něco upravit, aby to začínalo dobíjet při nižších otáčkách???
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Dobíjení- posílení

Nový příspěvek od Michal »

Můžete udělat pokus s vyřazením regulace, když budící vinutí zapojíte natvrdo. Pokud naměříte i nadále nízké napětí, příčina není v regulaci a nic s tím neuděláte.
Z fyzikálních zákonů je indukované napětí dané rychlostí změny magnetického toku uvnitř plochy vinutí.
Pro vyšší napětí tedy potřebujete buďto:
-vyšší otáčky
-silnější buzení, to kromě budícího vinutí ovlivňuje především materiál statoru a rotoru.
-větší celkovou plochu vinutí - narvat více závitů do rotoru.

Jak je asi jasné, úpravy jsou natolik obtížné, že je snadnější tam nějak nacpat lepší dynamo nebo alternátor.
Mimochodem, v autech jsou alternátory zpřevodované tak, aby se točily dvakrát rychleji než motor.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Jirka-hk
Příspěvky: 171
Registrován: 07 bře 2011, 10:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Dobíjení- posílení

Nový příspěvek od Jirka-hk »

Při zapojení buzení natvrdo roste napětí s otáčkama.
..Dynamo v motoru má převod zhruba 1:1,3- já měřím otáčky přímo na dynamu

...Ještě jsem zapojil mechanické relé, a výsledek byl 7V při 1600ot...
...ještě jsem zkusil u AEV při chodu dynama 1600ot škrtat +drátem o B (budit plným napětím) a na voltmetru naskakovalo cca 7V.

Nejde nějak zvednout buzení při malých otáčkách???
...Mám info, že se dá někam vložit rele a mělo by to fungovat, ale to ověřím až zítra až zavolám autodrátkovi, co se s tím zabývá..

Prosím o další názory...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: Dobíjení- posílení

Nový příspěvek od host »

To mi připadá nějaké divné....
Jak už jsem sem psal dříve do jiného vlákna, mám SV motor, dlouhé dynamo, regulátor AEV 0360 a nevím do dneška, co je dobíjení a co je akumulátor. Při hlavní žárovce 25W mi přijde, že stroj dobíjí "až moc", podle nutnosti poměrně často dolévat destilovanou vodu.
Kontrolka zhasíná při jen trochu zvýšeném volnoběhu, není to ani rozjezdový plyn na pomalý start. Nikdy jsem neměřil ani napětí, ani dobíjecí proud.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Odpovědět