Karburátory JIKOV 2928CE
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Karburátory JIKOV 2928CE
Drazí kolegové,
aplikoval jsem na MV 650 Jikovy 2928, které se montovaly od 1998 do 2000 na Uraly 650ccm pro Anglii.
Je to přirozeně oproti K-301 obrovský pozitivní rozdíl v jízdních vlastnostech.
Máte někdo zkušenosti s otryskováním?
Já jsem začal s 88,65,40 - to je chudé.
Ty hlavní trysky jsem viděl ve velikosti do 112, startovací podle teplot 72 i 85, kde byl požadavek, aby to chytalo pod -15stupňů. Volnoběžná je vždy 40.
Hlavní trysku mám nyní mezi 100 a 105 (podle měrového střediska) a protože mi to zabere dost času, vyrobit přesnou trysku, tak mne zajímá, jestli s tím karburátorem nemáte zkušenost.
Mimo to jsem vyrobil adaptéry, které eliminují sklon plovákové komory, protože, když vidím obrázky z celého světa, jak karbec na Rusovi trvale funguje ve sklonu 45 stupňů, tak mi naskakují pupínky...
aplikoval jsem na MV 650 Jikovy 2928, které se montovaly od 1998 do 2000 na Uraly 650ccm pro Anglii.
Je to přirozeně oproti K-301 obrovský pozitivní rozdíl v jízdních vlastnostech.
Máte někdo zkušenosti s otryskováním?
Já jsem začal s 88,65,40 - to je chudé.
Ty hlavní trysky jsem viděl ve velikosti do 112, startovací podle teplot 72 i 85, kde byl požadavek, aby to chytalo pod -15stupňů. Volnoběžná je vždy 40.
Hlavní trysku mám nyní mezi 100 a 105 (podle měrového střediska) a protože mi to zabere dost času, vyrobit přesnou trysku, tak mne zajímá, jestli s tím karburátorem nemáte zkušenost.
Mimo to jsem vyrobil adaptéry, které eliminují sklon plovákové komory, protože, když vidím obrázky z celého světa, jak karbec na Rusovi trvale funguje ve sklonu 45 stupňů, tak mi naskakují pupínky...
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Karburátory JIKOV 2928CE
Mám Jikovy. Osazené jsou tak, jak by měly být origo 92 / 68 / 40 (když jsem Dněpra koupil, měl každou volnoběžnou trysku jinou - 40, 45 - zkoušel jsem jedno i druhé a 40 funguje lépe). Pavel Kučera měl na svém Dněpru zřejmě 100 / 72 / 40... - A ano, karbce mám šikmo. Ne zrovna v úhlu 45°, ale trochu naklopené dopředu jsou. Nicméně, jede to normálně, startuje také (na sytič a pak hned dolů). Větší vliv má (aspoň u mě), pokud jsou karbce naklopené do strany, což se (u mě) lehce může stát, neb jsou chycené v gumovém pouzdře, jako na Jawě a když do nich člověk kopne, tak se v něm otočí...
Re: Karburátory JIKOV 2928CE
Mám taky Jikovy, tytéž co má J 350 /634/, už jsem to tak koupil a jsem spokojen, šoupátka už tam kloktají a pořád je neměním ,když to funguje a svíčky jsou cihlové..
Re: Karburátory JIKOV 2928CE
Já tam měl originál 88,65,40 - ale je to z fabriky, otryskované nevím na co.
Jak píšu - chudý - bilé svíčky, ale po městě na kochání fakt příjemný.
Protože jsem získal 103,75, tak jsem včera zkusil 103,75,40 - myslel jsem, že OK, ale přes půl plynu to opět cuká, jako by tam nešel benzín.
Kohout je zrenovovaný, ještě jsem extra zvětšil a spasoval díry. Fakt to cuká, jakoby docházel benzín.
Doma koukám - černý svíce. Svitla naděje, takže dnes startovací 75ky šly ven a zůstala změna jen 103,65,40.
To už jsem měl podezření, že benzín neprotéká dost rychle inlajn filtrama ( vše nový, čistý) ale je fakt, že u K-301 jsem filtry neměl a vytáčelo se to donekonečna. Zase, - viděl jsem spoustu fotek, kde tam lidi ty filtry maj. Nechci si hned zasvinit ty nový karbce.
Zkusim filtry vyndat.
A jestli to nestačí téct přes ten originál kohout, tak snad budu dělat pro každej karbec zvláštní palivovej kohout.
Na pohyby jehly to moc nereaguje, ještě zkusím dál ji podložit- mám takové přesné podložky (že by tam byla taková díra, že už se to v poslední třetině zdvihu nechytí)
Nakonec si pokusně přidělám vpravo externí nádrž a zatepla to projedu naplno po dálnici...
Sklon karburátorů jsem udělal tak 3 stupně, abych měl jistotu, že to není "dozáporna".
Pouzdra pro hrdla mají mají tak tři setiny vůli, takže to jde ztěžka suvně. Do toho zápichu v hrdle Jikovu dávám pro jistotu dvakrát otočenou vlnu nasáklou vazelínou, ale těsní to i bez toho. Původní vyhnutí odlitku plovákové komory na K-301 je cca 16 stupňů. Až přijdu na to jak, pošlu nějaký fotky.
Jo a dal jsem tam pojistnýho červíka 3 x 5mm skrz pouzdro a odlitek Jikovu, neprůchozí a vyrovnal to předem stranově vodováhou.
Jak píšu - chudý - bilé svíčky, ale po městě na kochání fakt příjemný.
Protože jsem získal 103,75, tak jsem včera zkusil 103,75,40 - myslel jsem, že OK, ale přes půl plynu to opět cuká, jako by tam nešel benzín.
Kohout je zrenovovaný, ještě jsem extra zvětšil a spasoval díry. Fakt to cuká, jakoby docházel benzín.
Doma koukám - černý svíce. Svitla naděje, takže dnes startovací 75ky šly ven a zůstala změna jen 103,65,40.
To už jsem měl podezření, že benzín neprotéká dost rychle inlajn filtrama ( vše nový, čistý) ale je fakt, že u K-301 jsem filtry neměl a vytáčelo se to donekonečna. Zase, - viděl jsem spoustu fotek, kde tam lidi ty filtry maj. Nechci si hned zasvinit ty nový karbce.
Zkusim filtry vyndat.
A jestli to nestačí téct přes ten originál kohout, tak snad budu dělat pro každej karbec zvláštní palivovej kohout.
Na pohyby jehly to moc nereaguje, ještě zkusím dál ji podložit- mám takové přesné podložky (že by tam byla taková díra, že už se to v poslední třetině zdvihu nechytí)
Nakonec si pokusně přidělám vpravo externí nádrž a zatepla to projedu naplno po dálnici...
Sklon karburátorů jsem udělal tak 3 stupně, abych měl jistotu, že to není "dozáporna".
Pouzdra pro hrdla mají mají tak tři setiny vůli, takže to jde ztěžka suvně. Do toho zápichu v hrdle Jikovu dávám pro jistotu dvakrát otočenou vlnu nasáklou vazelínou, ale těsní to i bez toho. Původní vyhnutí odlitku plovákové komory na K-301 je cca 16 stupňů. Až přijdu na to jak, pošlu nějaký fotky.
Jo a dal jsem tam pojistnýho červíka 3 x 5mm skrz pouzdro a odlitek Jikovu, neprůchozí a vyrovnal to předem stranově vodováhou.
Re: Karburátory JIKOV 2928CE
Serpico a Ty máš trysky jaký a jehlu kde?
A co přívod benzínu?
A co přívod benzínu?
Re: Karburátory JIKOV 2928CE
Aby můj původní příspěvek někoho nedezorientoval, musím nyní po odladění vše uvést na pravou míru.
Po všech pokusech shora popisovaných jsem přišel na to, že příčinou problému byly výfukové tlumiče s příliš velkým odporem.
Protože jsem při projížďkách s dětmi po soukromých pastvinách atd. nechtěl provokovat veřejnost, použil jsem vložky do rybin z dvoutaktu. A ty motor prakticky ucpaly a já se přitom mylně soustředil na otryskování.
Na potvrzení teorie jsem si narychlo vyrobil tříkomorové prototypové vložky a MV-éčko jede jak má. A hlavní trysky 88 úplně stačí. Zkušenější kolegové říkají, že nemá cenu Dněpříkovi nutit víc, než si vezme.
Přikládám obrázky vložek.
Takže, kdybych laboroval s karburátory dřív, než jsem přehodil výfuky, tak jsem si ušetřil spoustu hodin (a méně se toho naučil). S originál píšťalami to pojede jak vzteklý, ale já chci výfuky, tak, jako tak, vyvést nějak horem, aby je nemlátily kameny.
Po všech pokusech shora popisovaných jsem přišel na to, že příčinou problému byly výfukové tlumiče s příliš velkým odporem.
Protože jsem při projížďkách s dětmi po soukromých pastvinách atd. nechtěl provokovat veřejnost, použil jsem vložky do rybin z dvoutaktu. A ty motor prakticky ucpaly a já se přitom mylně soustředil na otryskování.
Na potvrzení teorie jsem si narychlo vyrobil tříkomorové prototypové vložky a MV-éčko jede jak má. A hlavní trysky 88 úplně stačí. Zkušenější kolegové říkají, že nemá cenu Dněpříkovi nutit víc, než si vezme.
Přikládám obrázky vložek.
Takže, kdybych laboroval s karburátory dřív, než jsem přehodil výfuky, tak jsem si ušetřil spoustu hodin (a méně se toho naučil). S originál píšťalami to pojede jak vzteklý, ale já chci výfuky, tak, jako tak, vyvést nějak horem, aby je nemlátily kameny.
Re: Karburátory JIKOV 2928CE
Také chci dát jikovy, koupil jsem příruby, komplet je ale delší, co teď???Dneprstein píše:Mám Jikovy. Osazené jsou tak, jak by měly být origo 92 / 68 / 40 (když jsem Dněpra koupil, měl každou volnoběžnou trysku jinou - 40, 45 - zkoušel jsem jedno i druhé a 40 funguje lépe). Pavel Kučera měl na svém Dněpru zřejmě 100 / 72 / 40... - A ano, karbce mám šikmo. Ne zrovna v úhlu 45°, ale trochu naklopené dopředu jsou. Nicméně, jede to normálně, startuje také (na sytič a pak hned dolů). Větší vliv má (aspoň u mě), pokud jsou karbce naklopené do strany, což se (u mě) lehce může stát, neb jsou chycené v gumovém pouzdře, jako na Jawě a když do nich člověk kopne, tak se v něm otočí...
trysky mám nové 100/72/40 potom laborovat
někdo má gumové trubky, já železné 38 mm
Re: Karburátory JIKOV 2928CE
Jsem zvědav, jak se ti to povede to seřídit..
Naposledy upravil(a) serpico-3 dne 09 led 2015, 18:55, celkem upraveno 1 x.
Re: Karburátory JIKOV 2928CE
Pozdě , ale přece, trysky hlavní mám 105 nebo 115/jde to špatně přečíst/ a řekl bych, že pod 100 je málo, je to sice lákavé, ale je to chyba.Jehlu mám v prostředku, ale už konečně musím dát nové, jsou již vyšlehané a šoupátka přisávají. Jinak chci přemluvit fachmany, aby mi udělali abnormální šoupátka a opravil ty origo staré...Fort píše:Serpico a Ty máš trysky jaký a jehlu kde?
A co přívod benzínu?
Re: Karburátory JIKOV 2928CE
Jardo vyfotím Ti ráno, jak mám Jikovy namontované - vyřešit celkovou délku byl opravdu největší problém.
Ale nakonec se tam vešly dopředu i izolační vložky z plastu PEEK GF 30 - mají výhodu, že když Vepřík kýchne zpět, tak to za šera hezky svítí (velký obsah skelných vláken). Mezi karburátor a filtr jsem musel dát tvarované hadice.
Zvlášť pravá strana je výživná - tam jsem musel použít opravdu esovitý tvar hadice do Jeepa.
Pozor na používání vrapovaných hadic - to svádí, ale když tomu naložíš, tak se scucnou !
Viděl jsem ale i řešení s vložkou do hadice turbodmychadla z hustě vinuté jemné pružiny.
Serpico jezdím i teď v zimě pořád na ty 88- čky a jsou hnědé.
Benzin se kolikrát dere ven, když pootevřu víčko nádrže, zdá se, že ho v nádrži přibývá
Nechci ho Vepříkovi vnucovat na sílu více.
Možná ale, až udělám vodítka a budu mít ještě větší kompresi, tak mne zvikláš. Zatím se to s většími tryskami přes půl plynu hltí. Zkoušel jsem i jiný profil trysek z Agrozetu, ale vrátil jsem se k původnímu otryskování.
Každopádně dík, žes mi ty rozměry poslal. Fotka, co tu mám, je ze špatný strany.
Ale nakonec se tam vešly dopředu i izolační vložky z plastu PEEK GF 30 - mají výhodu, že když Vepřík kýchne zpět, tak to za šera hezky svítí (velký obsah skelných vláken). Mezi karburátor a filtr jsem musel dát tvarované hadice.
Zvlášť pravá strana je výživná - tam jsem musel použít opravdu esovitý tvar hadice do Jeepa.
Pozor na používání vrapovaných hadic - to svádí, ale když tomu naložíš, tak se scucnou !
Viděl jsem ale i řešení s vložkou do hadice turbodmychadla z hustě vinuté jemné pružiny.
Serpico jezdím i teď v zimě pořád na ty 88- čky a jsou hnědé.
Benzin se kolikrát dere ven, když pootevřu víčko nádrže, zdá se, že ho v nádrži přibývá
Nechci ho Vepříkovi vnucovat na sílu více.
Možná ale, až udělám vodítka a budu mít ještě větší kompresi, tak mne zvikláš. Zatím se to s většími tryskami přes půl plynu hltí. Zkoušel jsem i jiný profil trysek z Agrozetu, ale vrátil jsem se k původnímu otryskování.
Každopádně dík, žes mi ty rozměry poslal. Fotka, co tu mám, je ze špatný strany.
Re: Karburátory JIKOV 2928CE
takhle to celé vypadá, na levé straně se prakticky vracíš zpátky.
kovové trubky je třeba uschovat do krabice s originálními díly
každopádně až to odladíš, budeš koukat jak citlivě to chodí
kovové trubky je třeba uschovat do krabice s originálními díly
každopádně až to odladíš, budeš koukat jak citlivě to chodí
Re: Karburátory JIKOV 2928CE
Hmmmm koukám, to propojení mezi karbcema?? Pomáhá to?? To bylo ve vývozní versi ? Asi pak nepotřebuješ uzavírat vzduch pod filtrem.Fort píše:takhle to celé vypadá, na levé straně se prakticky vracíš zpátky.
kovové trubky je třeba uschovat do krabice s originálními díly
každopádně až to odladíš, budeš koukat jak citlivě to chodí
Pokusil si je srovnat do vodorovna... Namontuji potom budu laborovat
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Karburátory JIKOV 2928CE
Já mám plastový airbox a originál hadice. Je potřeba na ně použít trochu násilí, ale vždycky jsem je tam nacpal i když úhel úplně nesedí. Pod karburátorama mam hliníkový mezikus pro upravení rozteče šroubů příruby, v něm mám těsnění z klingeritu a karbce jsou nasazený v origo gumách jako na Jawě. Trysky jak jsem psal. Jehlu jsem na sólo motorce měl na druhym zářezu, se sajdou jsem jí posunul o jeden výš. S tím jak to jede jsem spokojený. Ale zbytečně to netýrám, to je fakt...
Re: Karburátory JIKOV 2928CE
já jsem koupil příruby za 75 Kč kus Jawa retrofit, pertinax a papír vyrobil, jawa je menší zvenku. Příruba je to dost natěsno a zajištění dvěma kolíčky, vzhledově OKDneprstein píše:Já mám plastový airbox a originál hadice. Je potřeba na ně použít trochu násilí, ale vždycky jsem je tam nacpal i když úhel úplně nesedí. Pod karburátorama mam hliníkový mezikus pro upravení rozteče šroubů příruby, v něm mám těsnění z klingeritu a karbce jsou nasazený v origo gumách jako na Jawě. Trysky jak jsem psal. Jehlu jsem na sólo motorce měl na druhym zářezu, se sajdou jsem jí posunul o jeden výš. S tím jak to jede jsem spokojený. Ale zbytečně to netýrám, to je fakt...
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Karburátory JIKOV 2928CE
No, jak koukám na fotku, tak moje příruby asi budou o kousek kratší (karbec blíž k válci), štefty v hlavě mám vodorovně. Ale těch pár milimetrů stejně nic neřeší, gumy sání tam cpu násilím i tak... Nějako fotku mám na stránkách, ale malou...