provoz na plyn

Pochlubte se svými zlepšováky. Nebo zde hledejte inspiraci.
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

provoz na plyn

Nový příspěvek od drumbas »

Jiz delsi dobu uvazuju o pridelani do airboxu hadici s plynem klasickou bombu2kylovku
Ted resim bezpecnost a utesneni airboxu
Na youtube sem videl par videii a slapalo jim to tam dobre tak nevim zda se do toho vubec poustet
Pisnete sve postrehy atpod
Diky
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: provoz na plyn

Nový příspěvek od Michal »

Já to viděl vždy jen u Poláků, což jsou známí experti na "bezpečnost". Na většině videí jim to ale běhalo jen na neutrál, nikde jsem neviděl s tím předvádět nějakou dynamickou jízdu.
Jak máte vyřešeno dávkování plynu v závislosti na množství směsi nasávané motorem? A jak zavření plynu v případě že chcípne motor?
Jaké jsou cíle této úpravy?
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: provoz na plyn

Nový příspěvek od fapeko »

Drumbas : říká ti něco směšovač plynu a vzduchu ?? Jak ho budeš chladit ten směšovač ?Kde napojíš elektromagnetický ventil na uzavření přívodu plynu? Čím to chceš ovládat tu elektroniku , když máš rozvod elektriky na 6V ?
Zajed si do Fojtíka do Darkoviček na rady tam jsme s montážema plynu před léty začínali v servisu.
Do nedávna jsem měl doma jednu starší sadu na PB z Favorita , ale skončila ve šrotu .Bez toho směšovače a dalších věcí to nemůžes dát dohromady . Objet si nějaké vrakače a tam to určitě splašíš za pár kaček.
Pokud to budeš mít namontované správně tak se ti nemůže nic stát , ale pokud vyřadíš nějaké bezpečnostní ventily tak ti doporučuji se pořádně pojistit a vše v okolí 100m taky :D
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: provoz na plyn

Nový příspěvek od Michal »

Poláci šli až tak daleko, že mají jen kohoutek na bombě, který otevírají zároveň s přidáváním plynu a od něj jen hadici doslova zastříkanou montážní pěnou do vzducháče. Video tohoto precizního provedení je někde na tomto fóru. :-)
Nebezpečnost je jen relativní problém. Kamarád si udělal na Jawě přiživovaní kyslíkem ze služebního autogenu napojeným do vzducháče. Pro kusy vzducháče si potom lezl až přes plot k sousedům přes ulici. :-)

Nevím, jak moc je technika z LPG použitelná na běžnou PB bombu a zda je v tomto případě nutné vyhřívat směšovač.
Důležitá je ale otázka, proč? Co je cílem?
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: provoz na plyn

Nový příspěvek od fapeko »

Michale , proč asi , protože jezdí za 1/2 ceny benzínů. Kdyby ta montáž stala na osobní auto 2000kč tak na to jezdí každý z nás , ale protože to stojí min 20 000kč a výše tak se to běžnému člověku nevyplatí (návratnost je dlouhá) .
Teoreticky , když do toho airboxu pustí plyn tak to pojede , ale další věc je jakou to bude mít spotřebu a co je nejhlavněší je otázka bezpečnosti. Ten směšovač tam musí mít at si může dobře nastavit ten poměr plynu a on funguje taky jako vzplynovač , protože k němu jde tlaková měděná trubka z bomby a proto tam musí být to chlazení.Z toho směšovače to už je jednoduché rozvézt na každý karbec hadicema přičemš na každé té hadici je regulační šroub pro optimální dávkovaní karbecu. U toho plynu byla výhoda , že to v zimě startovalo lépe než na benzín a zákazníci s tím byli spokojení.Pokud vím tak jediné co tam někdy odešlo tak byla ta membrána v tom směšovači jinak nic.
Už si to moc dobře nepamatuji jak to tam vše bylo udělané , protože to je tak 20 let co jsme to ve velkém montovali do aut :roll:
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: provoz na plyn

Nový příspěvek od drumbas »

No ja myslel ze tam namontuju jen pojistku proti zpetnemu ylehnuti a regulacni ventil
Napojeni sem vydel naprudko do filtru sel by namontovat i el.magneticky ventil ale da se to ovladat
I rucne
Tim myslím otevření a zavření
Zkusim to a dam vedet
Jinac prave sem vydel o vykendu polaky a jeden na uralu to mel a povixal ze uz s tim jezdi
Dlouho a nema problem aklrat na tu malou bombu nanede asy 150km pak asy nema tlak no moc sem mu nerozumel byl vypity jak sliva
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: provoz na plyn

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Bez směšovače je to totální hovadina (prominte). Do směšovače je přiváděn přes elektromagnetický ventil KAPALNÝ plyn, ve směšovači se zplynuje (proto je vyhříván - ne chlazen vodou z chladicího systému) a pomocí membrány je dávkováno množství plynu dle aktuálního podtlaku. Plyn je přidáván mezi karburátor a vzduchový filtr. U aut se vstřikováním paliva je systém samozřejmě složitější. Jinak domácí přestavba na plyn je zásah do konstrukce vozidla a při jakékoli kontrole přicházíš o papíry. Kdyby jsi to chtěl oficiálně, tak ti to musí projít revizí, musíš mít homologovanou nádrž na plyn (ne bombu), všechny díly homologované atd atd. Takže jako pokus na zlevnění provozu při orání záhumenky dobré, ale na oficiální provoz na pozemní komunikaci to asi nemá smysl - návratnost bude v nedohlednu.
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: provoz na plyn

Nový příspěvek od serpico-3 »

Přiznám se, že mne udivuje, co vše jsou lidé schopni vymyslet, aby z nějakého stroje udělali "něco" k obrazu svému. To, co funguje zničit a implementovat nesmyslné přídavky , které mají jedno společné, svou složitost , nevkusnost a nevhodnost použití právě v tomto případě... ;)
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: provoz na plyn

Nový příspěvek od drumbas »

http://www.youtube.com/watch?v=0OdrfnkVK6M
ten manik to tam ma napojene na prudko a žadny směšovač sem neviděl
co se tyče bezpečnosti tak sem se bavil s plynařem asy ze stare školy
to vite že měl pindy co za pi...vyny vymyšlam ale pak změknul a řikal že bomba v žadnym přypadě buchnut němože
pravjel že vybušna změs je okolo 5-12procent a že když to budu zkušat na venku že se to rozpyly a nic něhrozy
zkusim to a uvidim
když tak budu pozdravovat z vrchu ja
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: provoz na plyn

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Odkaz hezký, ale pokud nejsi slepý tak ten směšovač tě praští do očí hned. Je přišroubovaný na side poblíž té bomby, tak se pořádně podívej.
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: provoz na plyn

Nový příspěvek od host »

S velkým zájmem sleduji toto téma, patřím ke generaci "plynařů" z počátku 90. let. Samozřejmě neschváleného provedení :mrgreen: , zejména tedy montáže komponentů. Jako příklad (šílený) uvedu Volhu 24 se 30 kg lahví naležato v kufru vzadu napříč, ten kufr na to byl asi dělaný :D . Dále 2 (staré ze 60. let) Octavie, jedna se dvěma karburátory, Moskvič Aleko,... Na tomhle všem jsem najezdil desetitisíce kilometrů, to vše s jedinou nácestnou kontrolou PČR (bez následků).
Ale proč píšu - to, co většina diskutujících nazývá "směšovačem" není žádný směšovač, i když se ta kulatá věc s membránami tak obecně nazývá. Proč? Protože se v ní nic s ničím nesměšuje!
Je to pouhopouhý redukční ventil s ovládací membránou, fungující podobně (vlastně úplně stejně) jako redukční ventil na tlakové lahvi autogenu. Jen s tím rozdílem, že ten autogenní se otevírá při poklesu tlaku v hadicích pod nastavenou mez. Ten na autě se otevře až po poklesu tlaku (v nasávací hadici plynu) pod tlak atmosférický - sáním motoru. Pokud tedy motor neběží, přívod plynu do motoru je samočinně uzavřen.
Protože v tomto ventilu dochází ke změně skupenství PB z kapalného na plynné (v láhvi/nádrži je PB vlivem přetlaku zkapalněný), při kterém vlivem odparného tepla prudce klesá teplota, musí být tento ventil vyhřívaný chladící kapalinou motoru.
Je to řešitelné i u "vzducháče", sám jsem viděl 2 Tatry 613 s doplněným chladícím okruhem tohoto regulátoru, který využíval tepla výfukového potrubí.
Ke směšování dochází až před (v) karburátoru a tím směšovačem je třeba prstencová tryska nebo jiné udělátko, přivádějící plyn do proudu nasávaného vzduchu. Jak jsem se osobně přesvědčil, na jeho provedení příliš nezáleží. Až to je tedy onen směšovač.
Do motorky bych si to nikdy nedal, už jenom pro ty komplikace se zástavbou, i když by byla třeba nelegální.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: provoz na plyn

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

:D Souhlasím s tebou "hoste", také jsem kdysi najezdil spoustu km s Moskvičem na plyn. Tvůj popis funkce naprosto sedí. Tomu ventilu ovládanému podtlakem sání se říká směšovač asi stejně jako se hlavnímu převodu u Dněpra říká diferák. Obojí je špatně, ale je to krátké a zasvěcený ví o co jde. :)
Odpovědět