odpružení torzní tyčí
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: odpružení torzní tyčí
Já jsem to torzní tyč generálkoval.V tom uložení jsem měl vymačkané bronzové uložení.Nechal jsem si ho udělat nové a je to OK.To odpružení kola dělá jen ta torzka.Při montáži se dá do spodní polohy a doaretuje se šroubem na druhé strane tak at leží na tom gumovém dorazu.Samotné odpružení side je na listových pérech tedy u m72.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: odpružení torzní tyčí
chapu dobre, ze nulova-neutralni poloha je na gumovem dorazu ? cili eliminuje jen diry, nikoliv krtince ?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: odpružení torzní tyčí
rek bych ze chapes spatne, protoze ti chybi spodni doraz 
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: odpružení torzní tyčí
Myslím si to, protože jak tam namontuji side tak se rameno kola oddáli od spodního dorazu.Záleží jak moc dotáhneš aretační šroub,tam to jde částečně regulovat.
Re: odpružení torzní tyčí
Dudla -trochu torskám křivdíš, tohle pérování se používalo u lepších aut/sice to mě
li často Francouzi i na malých autech/ a je považováno za lepší ligu..Protože výroba a uložení torsky není sranda a např. ten zmiňovaný vlek za auto má torsku v gumách, což je opravdu poměrně jednoduché řešení..Sajda se zadním tlumičem z motorky je právě to nejjednodušší řešení..Ale odejde tlumič a je po srandě, což je v terénu častá věc. Z torzky nic nevyteče a málokdy praskne..Torsky má většinou i tank a tam jsou na věčnost.Ale u T 138-148 torsky jednou za čas odešly...
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: odpružení torzní tyčí
no prave, ja myslel, ze to ma byt na hornim dorazuDavy píše:rek bych ze chapes spatne, protoze ti chybi spodni doraz
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- bobanbob
- Příspěvky: 251
- Registrován: 28 led 2011, 23:09
- Bydliště: Okres Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: odpružení torzní tyčí
Nesouhlas torzky jsou nouzové laciné řešení . odpružení tanků je tz jiného soudku .serpico-3 píše:Dudla -trochu torskám křivdíš, tohle pérování se používalo u lepších aut/sice to měli často Francouzi i na malých autech/ a je považováno za lepší ligu..Protože výroba a uložení torsky není sranda a např. ten zmiňovaný vlek za auto má torsku v gumách, což je opravdu poměrně jednoduché řešení..Sajda se zadním tlumičem z motorky je právě to nejjednodušší řešení..Ale odejde tlumič a je po srandě, což je v terénu častá věc. Z torzky nic nevyteče a málokdy praskne..Torsky má většinou i tank a tam jsou na věčnost.Ale u T 138-148 torsky jednou za čas odešly...
u aut velké problémy při rychlých změnách směru .a to nemluvím a případném přetížení vozidla narvaným kufrem nebo vozejkem
torzka je prostě předpotopní řešení které nepotřebuje rameno a výrobně složitý tlumič o zavěšení ani nemluvě.
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: odpružení torzní tyčí
kdyz odejde tlumic, tak mas porad jeste odpruzeni, takze jsi na tom jako s tou torzni tyciserpico-3 píše:Ale odejde tlumič a je po srandě, což je v terénu častá věc. Z torzky nic nevyteče a málokdy praskne
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: odpružení torzní tyčí
a kdyz odejde pruzina, tak mas jeste tlumic 
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: odpružení torzní tyčí
Nikomu to neberu, ale rameno z plechu udělá každý kovář, nebo jedna rána lisu a tlumiče už si dělají hoši doma..Ale udělat torsku není švanda..Zkoušeli tady hoši dělat náhražky na veterány, zapojili do toho místní inženýry, testovali originál a jejich výtvory praskaly jako sirky..Proto to není "laciné" řešení..Rám na sajdu udělá doma zručnější zámečník, ale s odpruřením torskou si ani neťukne..Bude v koncích.Možná by to chtělo zeptat se Lopraise, proč šel do terénu s takovou lacinou nápravou a několikrát s ní vyhrál Dakar.. 
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: odpružení torzní tyčí
ja vim, ze s tim meli japonci problem v Subaru, ze jim to praskalo, ze to pak vyresili nakou knizkou z USA
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: odpružení torzní tyčí
u sovietsteeds nasli velmi podobny mkovy ram, tech odlisnosti uz je tam malo http://hipik634.rajce.idnes.cz/dnepr#sajda_-_schema.jpg
zacinam tusit jak to cele vzniklo. vezmes tuto sajdu, nabouras ji. prijdes o predni drzak, predelas ho za pomoci zadniho drzaku. v ten okamzik bylo potreba nahradit zadni ulozeni, coz udelali tim dvojplackovym bazmekem. proto je cela sajda tak daleko od motorky, protoze ten zadni drzak je o kus vetsi. predek sajdy byl znicenej, tak se nahradil novym plechem, proto nema prolisy. ulozeni side na puvodni listove pero pravdepodobne nebylo mozne kvuli poskozeni, proto ulozeni na 6 pruzin. svetlo na side bylo rozbite, nahrazeno z nejakeho auta.
dost mozna, ze i ta sestava byla puvodni. kacko s m72 sajdou se v principu dalo poskladat i v fabrice v prvnich rocich vyroby. vzhledem k tomu, ze motor je nahradni, neda se uplne podivat na rok vyroby a motor bude nahradni, protoze tu bouracku neprezil. proto ma novejsi vidle, nez by sedely k prvnim rokum vyroby, proto je horni uchyt motoru rozbity a znovusvareny
zacinam tusit jak to cele vzniklo. vezmes tuto sajdu, nabouras ji. prijdes o predni drzak, predelas ho za pomoci zadniho drzaku. v ten okamzik bylo potreba nahradit zadni ulozeni, coz udelali tim dvojplackovym bazmekem. proto je cela sajda tak daleko od motorky, protoze ten zadni drzak je o kus vetsi. predek sajdy byl znicenej, tak se nahradil novym plechem, proto nema prolisy. ulozeni side na puvodni listove pero pravdepodobne nebylo mozne kvuli poskozeni, proto ulozeni na 6 pruzin. svetlo na side bylo rozbite, nahrazeno z nejakeho auta.
dost mozna, ze i ta sestava byla puvodni. kacko s m72 sajdou se v principu dalo poskladat i v fabrice v prvnich rocich vyroby. vzhledem k tomu, ze motor je nahradni, neda se uplne podivat na rok vyroby a motor bude nahradni, protoze tu bouracku neprezil. proto ma novejsi vidle, nez by sedely k prvnim rokum vyroby, proto je horni uchyt motoru rozbity a znovusvareny
Naposledy upravil(a) hipik634-750 dne 12 úno 2013, 23:43, celkem upraveno 4 x.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- bobanbob
- Příspěvky: 251
- Registrován: 28 led 2011, 23:09
- Bydliště: Okres Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: odpružení torzní tyčí
Jo ty myslíš asi ty torzní stabilizátory které tam jsou kvůly skřižitelnosti náprav .serpico-3 píše:Nikomu to neberu, ale rameno z plechu udělá každý kovář, nebo jedna rána lisu a tlumiče už si dělají hoši doma..Ale udělat torsku není švanda..Zkoušeli tady hoši dělat náhražky na veterány, zapojili do toho místní inženýry, testovali originál a jejich výtvory praskaly jako sirky..Proto to není "laciné" řešení..Rám na sajdu udělá doma zručnější zámečník, ale s odpruřením torskou si ani neťukne..Bude v koncích.Možná by to chtělo zeptat se Lopraise, proč šel do terénu s takovou lacinou nápravou a několikrát s ní vyhrál Dakar..
jinak tam jsou měchy a hydraulický dorazy
dobrej příklad jednoduchý a levný nápravy
mno nic už se nebudu vyjadřovat je to mimo téma
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: odpružení torzní tyčí
Mozna bys nam moch priblizit co znamena "tady". To byli inzenyri ekonomie, ne?serpico-3 píše:Zkoušeli tady hoši dělat náhražky na veterány, zapojili do toho místní inženýry, testovali originál a jejich výtvory praskaly jako sirky
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: odpružení torzní tyčí
Hipiku, ja si furt myslim ze by bylo dobry to predelat na klasickou pruzici/tlumici jednotku. To co mas je obdoba velorexiho silentbloku, skakava sajda bez tlumeni. Nebylo by to zas az tak tezky. Misto torzky udelat lozisko a pak trochu vareni. Jizdni vlastnosti by se myslim vyrazne zlepsily. A nebo "dobova" uprava, torzku nechat, seridit aby chodila jak ma a udelat treci tlumic jako mely treba skodovky na predni naprave, myslim ze Spartak to mel jako doplnkovou vybavu. Pruzina a vlozky by se daly pouzit z tlumice sedla Peraka a zbytek by se vyrezal z cca dvojky plechu.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz