zadření v zimě

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
švinda
Příspěvky: 23
Registrován: 25 led 2011, 16:34

zadření v zimě

Nový příspěvek od švinda »

Zdarec, všichni, zajímalo by mě jestli má někdo skusenosti se zadřením motoru v zimě-asi v důsledku nevhodného oleje. :roll:
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: zadření v zimě

Nový příspěvek od hipik634-750 »

to mi neprijde moc pravdepodobny, spis ti olej dosel, musel bys to kousnout po prvnim kilometru
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Jirka-hk
Příspěvky: 171
Registrován: 07 bře 2011, 10:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: zadření v zimě

Nový příspěvek od Jirka-hk »

aloha možný to je, ale olejem to nejspíš nebude, teda pokud jsi v něm nemněl hrudky :lol: , nebo tam vůbec nějaký byl :?:
A co na to říkala kontrolka mazání :?: ...
Málo info( jako třeba co máš za motor, co jsi s ním vyváděl, jak se ti to stalo....)
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
švinda
Příspěvky: 23
Registrován: 25 led 2011, 16:34

Re: zadření v zimě

Nový příspěvek od švinda »

Ahoj,stalo se mi to na Dněpru MT-16,rok 93,oleje tam bylo dost-ten si hlídám, ale jen M6AD.Kromě výměny vodítek a ventilů na levém válci jsem s tím nic nedělal , a to mi dělal František. Mám ho 3,5ruku a olej měním po 1 tisíci, za rok najedu asi jen 1600km.Ated jak se to stalo,v pátek jsem dojížděl z vyjíždky asi 4km domu a jak jsem odstavil plyn na volnoběh problikávala kontrolka mazání, v sobotu po obědě jsem to nahodil a kontrolka v pohodě asi po 3 km začla problikávat při přezařování a po chvilce to přestalo jít do otáček a zarachtalo to z pravé strany, tak jsem to na cestě otočil a vypnul.Vyšrouboval jsem svíčky a vytáhl měrku olejovou- z té se kouřilo. Po vychladnutí to nešlo protočit.Včera jsem sundal pravé válec a levé nešel dolu,přes špalíček jsem poklepal na píst a stahl i levé válec.Pak jsem to skoušel protočit zlehka a zjistil jsem že jde hohně ztuha zahébat pravou ojnicou-aci se to kouslo na šálku,víc jsem s tím nedělal, mám v dílně 2 stupně. Časem vyndám motor a asi to nechám odborníkům. :-/
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: zadření v zimě

Nový příspěvek od drumbas »

tak to vidim na přidřene kroužky
neli na zlomene
ono pisty vždy jedou na jednu stranu
no a ta se tam kousla
ale to uvidiš až to rozebereš
Jirka-hk
Příspěvky: 171
Registrován: 07 bře 2011, 10:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: zadření v zimě

Nový příspěvek od Jirka-hk »

...přidřeno na ojnici= nemazalo , nebo mazelo málo.: stav čerpadla? tlak oleje ( zpětný ventil tlaku- kulička)?? přicpaný kanálky mazání?? ucpaný odstředivý čistič oleje? kolo čerpadla?? klínek na kole čerpadla?? vyběhaný šály?? ucpaný sítko oleje?? led (voda) v oleji??
Je toho hóóóódně.... stejně to budeš muset rozebrat celý...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
švinda
Příspěvky: 23
Registrován: 25 led 2011, 16:34

Re: zadření v zimě

Nový příspěvek od švinda »

Zdar, to je dobrej postřeh, máš pravdu. sundám zítra motor a odvezu Františkovi.
Odpovědět