Vše kolem CVK karburátorů keihin
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Pořád mi vrtá hlavou, co způsobuje tak rozdílný chování (a spotřebu) identických motorů s naprosto stejně osazenými a nastavenými karburátory a stejným sáním... ?
Ural Ranger 2008, 22tis km
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Co třeba výfuk?? časování ventilů, těsnost kompresních kroužků atd. Vlivů je spousta... Samozřejmě i řidič.
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Sázím na řidiče!!! 
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Nevím nevím, jak by řidič mohl stylem jízdy způsobit chudou směs na spodním zdvihu šoupěte
CVK karburátory neovládá řidič přímo, ale dává jen pokyn klapkou - motor si už pak zvedá šoupě podtlakem - takže pokud motor netáhne, tak je to špatným nastavením karburátoru, nikoli špatným točením plynu
tovární nastavení z továrny v případě mojí a nejen mojí motorky prostě nefungovalo a motor při cestovce - nebo jak přeložit cruising speed - takový to držení se v oblasti nejlepšího krouťáku jen trochou plynu, střílel chudou směsí zpátky do sání a nedalo se s tím v tý oblasti vůbec jet.
CVK karburátory neovládá řidič přímo, ale dává jen pokyn klapkou - motor si už pak zvedá šoupě podtlakem - takže pokud motor netáhne, tak je to špatným nastavením karburátoru, nikoli špatným točením plynu
tovární nastavení z továrny v případě mojí a nejen mojí motorky prostě nefungovalo a motor při cestovce - nebo jak přeložit cruising speed - takový to držení se v oblasti nejlepšího krouťáku jen trochou plynu, střílel chudou směsí zpátky do sání a nedalo se s tím v tý oblasti vůbec jet.
Ural Ranger 2008, 22tis km
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
No tak to je vážně blbý... Ale dělá ti to i po zahřátí na provozní teplotu??? A jak říkám, řešíš stále jen karburátory. A co třeba sání? Všude ti všechno těsní? Filtr je správně nastříkaný? Co předstih? S tím sis nehýbal? To stejné ventily. Mají správnou vůli? Ono i špatné nastavení ventilů se můžu projevit tzv. chudou směsí... Prostě, než začneš řešit blbosti, prověř vše okolo 
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Jen takovej napad... U suzuki jsme dlouho laborovali a hledali pricinu strileni zpatky do sani a nakonec to bylo chybejici tesneni na karburatoru na "spuntu" na pripojeni meraku na podtlaky. Takova pitoma titerna vecicka a prisavalo to tam 
белка
"hydroveverka"
"hydroveverka"
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
No vidíš, taky by sis mohl propojit karbce tak jak to mám já
Prostě na hadičku od podtlaku dáš rozbočku ve tvaru T, na druhé straně sundáš špunt a dáš tam taky hadičku
A výsledek je více než výborný
Pozor, při seřizování volnoběhu musí být hadička zaslepená a seřizovat každý karbec zvlášť. Stejný systém mi výborně funguje i na starších sovětských strojích...
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Jasan ruský turbo mám, to jste mi s Přemkem poradili na Zvičině stejně jako vyhodit odfuk z klikovky, který byl ekologicky sveden do sání
Jen se obávám, jestli ten průměr díry, co je tam origo, k něčemu slouží - Přemek radil udělat tam větší díry, resp. udělat větší díry přímo do příruby - ale mám to propojený jen skrze ty origo dírky na podtlak - v poměru k sání jsou hodně malinký, tak efekt těžko říct - každopádně s chodem na volnoběh jsem spokojenej. synchronizaci volnoběhu dělám odpojením propojení a propojím je hadičkou se smyčkou s vodou - kdysi jsem to našel na guzzi stránkách - krásně si tak nastavím synchronizaci jak na volnoběh, tak pod plynem.
těsnost sání jsem prověřoval hned zkraje, stejně tak hladina je na obou karbecích stejně - navíc do sání flušou (resp. flusaly) oba karburátory, tak by to musela být velká náhoda mít netěsný sání na obou stranách stejnou měrou. ventily ok.
příruby jsem pro jistotu koupil nový - na původních bylo jakýsi tvrdý těsnění, který z nich nešlo nijak sundat.
filtr v takhle nízkejch otáčkách nehraje moc velkou roli - ta rychlost sání není nijak závratná - podobně se to chovalo i se sundanou hadicí k sání. ve vyšších otáčkách už je to jiná - když se dal papírovej filtr, tak jsem se dostal cestou domů na 10,5 litru spotřeby a motor šel tvrdě a a v otáčkách netáhnul - stejně tak se choval přeolejovaný filtr.
Michal - s těma pružinama to asi nebude tak jednoduchý vzhledem k tomu podtlaku - jestli to dobře chápu, pak
- při otevření sacího ventilu dojde k podtlaku v sání, který vycucává vzduch z pod membrány a táhne tak šoupě nahoru - aby šoupě nevyletělo hned úplně nahoru, je tady protipružina, která drží šoupě v takové poloze, aby vzhledem k osazení karburátoru byl dodržen určitý poměr vzduch vs. benzín - když bude pružina moc měkká, zvedne se šoupě moc a množství vzduchu, které si motor nasaje, vytvoří nižší podtlak, než při přivřeném šoupěti - objem nasátého vzduchu bude stejný, ale vzhledem k větší díře kolem šoupěte bude mít nasávaný vzduch menší podtlak a tím si vycucne míň benzínu, než by měl...
měkčí pružinou teda docílím ve stejný situaci vyššího zdvihu šoupěte, ale nemusí to znamenat, že tím dojde k obohacení směsi..
těsnost sání jsem prověřoval hned zkraje, stejně tak hladina je na obou karbecích stejně - navíc do sání flušou (resp. flusaly) oba karburátory, tak by to musela být velká náhoda mít netěsný sání na obou stranách stejnou měrou. ventily ok.
příruby jsem pro jistotu koupil nový - na původních bylo jakýsi tvrdý těsnění, který z nich nešlo nijak sundat.
filtr v takhle nízkejch otáčkách nehraje moc velkou roli - ta rychlost sání není nijak závratná - podobně se to chovalo i se sundanou hadicí k sání. ve vyšších otáčkách už je to jiná - když se dal papírovej filtr, tak jsem se dostal cestou domů na 10,5 litru spotřeby a motor šel tvrdě a a v otáčkách netáhnul - stejně tak se choval přeolejovaný filtr.
Michal - s těma pružinama to asi nebude tak jednoduchý vzhledem k tomu podtlaku - jestli to dobře chápu, pak
- při otevření sacího ventilu dojde k podtlaku v sání, který vycucává vzduch z pod membrány a táhne tak šoupě nahoru - aby šoupě nevyletělo hned úplně nahoru, je tady protipružina, která drží šoupě v takové poloze, aby vzhledem k osazení karburátoru byl dodržen určitý poměr vzduch vs. benzín - když bude pružina moc měkká, zvedne se šoupě moc a množství vzduchu, které si motor nasaje, vytvoří nižší podtlak, než při přivřeném šoupěti - objem nasátého vzduchu bude stejný, ale vzhledem k větší díře kolem šoupěte bude mít nasávaný vzduch menší podtlak a tím si vycucne míň benzínu, než by měl...
měkčí pružinou teda docílím ve stejný situaci vyššího zdvihu šoupěte, ale nemusí to znamenat, že tím dojde k obohacení směsi..
Ural Ranger 2008, 22tis km
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Já myslím, že bys to vážně neměl řešit sám, ale dát to na brzdu... Ale to už se opakuji
To štelování pomocí hladinky, to by mě dost zajímalo
Nebyl by odkaz???
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
To Němec:
Popiš jak to startuješ.
U mě to bylo tak že než jsem vyladil karboše tak to šlo nakopnout bez sytičů a ihned odjet, když jsem dal sitiče tak to letělo jako tank, ale po minutě se to udusilo, nešlo nechat na volnoběh.
Po seštelování karbeců jsem bez sytiče nenastartoval ani náhodou. Musel jsem dát sytič a motor nechat zahřát (nedusil jsem, krásně držel volnoběh) po chvilce jízdy jsem vypnul sytiče a jelo to jako fík (solo 5l/100km styl co to dá:-)
V případě že jsem vypnul sytič moc brzo (studený motor) okamžitě to začalo střílet a ztrácet tah.
Tak jak jsi na tom ty?
Popiš jak to startuješ.
U mě to bylo tak že než jsem vyladil karboše tak to šlo nakopnout bez sytičů a ihned odjet, když jsem dal sitiče tak to letělo jako tank, ale po minutě se to udusilo, nešlo nechat na volnoběh.
Po seštelování karbeců jsem bez sytiče nenastartoval ani náhodou. Musel jsem dát sytič a motor nechat zahřát (nedusil jsem, krásně držel volnoběh) po chvilce jízdy jsem vypnul sytiče a jelo to jako fík (solo 5l/100km styl co to dá:-)
V případě že jsem vypnul sytič moc brzo (studený motor) okamžitě to začalo střílet a ztrácet tah.
Tak jak jsi na tom ty?
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Sytič v tomto karburátoru bohužel není nastavitelný, vzduchové šoupě bohužel nemá jehlu narozdíl od těch používaných na rejžích. Takže máš situaci, kdy studený motor na sytič startuje perfektně, důkladně prohřátý motor taky běží dobře, ale teploty mezi nemají řešení. Pokud tedy nechceš, aby ti motor prvních čtvrt hodiny při snaze o rozjezd střílel, nezbývá než nastavit mírně bohatší volnoběh. Já mám s původní tryskou nastaveny 4 a půl otáčky (tedy příliš malá tryska), prohřátý motor startuju s lehce přidaným plynem, studený z garáže se sytičem také s lehce přidaným plynem. Ve všech ostatních situacích startuje dobře, volnoběh stabilní. V létě tu bohatost trochu uberu, ale s originálním nastavením to nešlo, po 2 minutách stání v chladném počasí už byl problém se rozjet. Jezdím za 8 litrů, ale nejezdím na spotřebu. Kdybych jel úsporně, určitě by to žralo o litr méně.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Ivo - když to dám na brzdu, tak se nic nenaučím
tohle není mechanicky zase tak náročná věc, spíš je to složitý na pochopení kde co jak a to mi docela vyhovuje. jediná součást motoru, v který se můžu bez obav vrtat a zkoušet. ale jinak máš pravdu, v tomhle bodě by byla ideální buď ta brzda, nebo ten air/fuel analyzer - když už to člověku lítá cca dobře, tak jen zjistit, kde je to v tahu jak bohatý/chudý - u tak těžký motorky s převodem do síly se drobnější rozdíly v nastavení směsi poznávaj dost těžko.
na tu hladinu Ti toho moc neporadím - tu jsem zatím neřešil, ale jak tak na to koukám - je to přesně to, na co bych se měl zaměřit -
http://www.factorypro.com/tech_tuning_p ... edure.html
To adjust low rpm / part throttle operation that isn't pilot jet, fuel screw or needle height related - resp. jehla mi to ovlivnila, ale za cenu obohacení zbytku zdvihu jehly.
Saša - Ty jsi ale říkal, že jsi ty podložky zpod jehly vyhodil hned někdy zkraje nový motorky a jezdilo Ti to pěkně, ne? to já jsem jinej případ, po vyhození podložek ten motor v lehkým pásmu otáček střílel zpět do sání vlivem té chudé směsi - jakmile se to přidáním plynu přehouplo přes daný otáčky = šoupě vyjelo výš, tak už se to chovalo dobře -
Volnoběžný okruh a teda i startování bych nechal stranou - ten na to nemá vliv - vyzkoušeno a tuším to tady už někde píšu - extrémním obohacením volnoběhu větší tryskou a šroubem bohatosti až byl volnoběh ulitej, se na střílení zpět do sání při malým zdvihu nic nezměnilo = u urala šroub bohatosti a volnoběžný okruh nemají už ani při menším zdvihu šoupěte žádný větší vliv..
volnoběh mám ok, na ten je dobrá ta colortune svíčka, kdy člověk vidí, jestli směs na volnoběh je chudá nebo bohatá - dřív mi to v létě v teple ztrácelo otáčky, teď už to mám ok a drží to volnoběh bez problémů. startování jedině se sytičem, bez sytiče max. když je fakt vedro - resp. motor chytne, ale drží malý otáčky. se sytičem motor reaguje výborně hned, bez sytiče to má tendenci chcípat a střílí to do sání. starty do -10 startpákou na první našlápnutí, kolem -15 už mi to startpákou nechytalo, tam už byly potřeba větší točky při startu od startéru.
na tu hladinu Ti toho moc neporadím - tu jsem zatím neřešil, ale jak tak na to koukám - je to přesně to, na co bych se měl zaměřit -
http://www.factorypro.com/tech_tuning_p ... edure.html
To adjust low rpm / part throttle operation that isn't pilot jet, fuel screw or needle height related - resp. jehla mi to ovlivnila, ale za cenu obohacení zbytku zdvihu jehly.
Saša - Ty jsi ale říkal, že jsi ty podložky zpod jehly vyhodil hned někdy zkraje nový motorky a jezdilo Ti to pěkně, ne? to já jsem jinej případ, po vyhození podložek ten motor v lehkým pásmu otáček střílel zpět do sání vlivem té chudé směsi - jakmile se to přidáním plynu přehouplo přes daný otáčky = šoupě vyjelo výš, tak už se to chovalo dobře -
Volnoběžný okruh a teda i startování bych nechal stranou - ten na to nemá vliv - vyzkoušeno a tuším to tady už někde píšu - extrémním obohacením volnoběhu větší tryskou a šroubem bohatosti až byl volnoběh ulitej, se na střílení zpět do sání při malým zdvihu nic nezměnilo = u urala šroub bohatosti a volnoběžný okruh nemají už ani při menším zdvihu šoupěte žádný větší vliv..
volnoběh mám ok, na ten je dobrá ta colortune svíčka, kdy člověk vidí, jestli směs na volnoběh je chudá nebo bohatá - dřív mi to v létě v teple ztrácelo otáčky, teď už to mám ok a drží to volnoběh bez problémů. startování jedině se sytičem, bez sytiče max. když je fakt vedro - resp. motor chytne, ale drží malý otáčky. se sytičem motor reaguje výborně hned, bez sytiče to má tendenci chcípat a střílí to do sání. starty do -10 startpákou na první našlápnutí, kolem -15 už mi to startpákou nechytalo, tam už byly potřeba větší točky při startu od startéru.
Ural Ranger 2008, 22tis km
-
lubor
Re: Vše kolem CVK karburátorů keihin
Ahoj kluci, moc prosím o radu. Mám 4kolku (4takt) s karbecem CVK keihin a automatickým sytičem... Studené starty supr, teplé také, žádné díry ani střílení...
Jen mě hrozně vadí, že když nastartuju studenej motor tak hrozně dlouho trvá než se mohu rozjet. Tak 3-4 minuty. Jakmile přidám plyn motor se dusí až chcípne. Po zahřatí mírně spadnou otáčky a dá se normálně přidat plyn. Dá se s tím něco dělat? Bohatost mám cca 1,5 ot. a řekl bych, že je OK. Žádné díry v přidávání plynu nejsou, barva svíčky OK. Ještě je uplně dole na karbecu jeden šroub/jehla - to nevím na co je? Možná jen pro přepad na nastavení hladiny. Nevím.
Dá se prosím Vás "něco" udělat aby šlo přidat plyn i u studenějšího motoru, pokud je v činnosti autom. sytič? Je to problém pokud chci s kolkou jen cuknout-popojet tak musím dost dlouho čekat. Zahřívat fénem se mi nechce...
Omluvte moje znalosti a vyjadřování - odborník nejsem... Díky
Jen mě hrozně vadí, že když nastartuju studenej motor tak hrozně dlouho trvá než se mohu rozjet. Tak 3-4 minuty. Jakmile přidám plyn motor se dusí až chcípne. Po zahřatí mírně spadnou otáčky a dá se normálně přidat plyn. Dá se s tím něco dělat? Bohatost mám cca 1,5 ot. a řekl bych, že je OK. Žádné díry v přidávání plynu nejsou, barva svíčky OK. Ještě je uplně dole na karbecu jeden šroub/jehla - to nevím na co je? Možná jen pro přepad na nastavení hladiny. Nevím.
Dá se prosím Vás "něco" udělat aby šlo přidat plyn i u studenějšího motoru, pokud je v činnosti autom. sytič? Je to problém pokud chci s kolkou jen cuknout-popojet tak musím dost dlouho čekat. Zahřívat fénem se mi nechce...
Omluvte moje znalosti a vyjadřování - odborník nejsem... Díky
Re: Vše kolem CVK karburátorů keihin
no ja taky nesem odbornik ale měl sem podobny problem na jawce a bylo to ucpanym filtrem sani a vyfuky byly tež na vyčištěni
no akdyž sem to vypucoval jela hnedka o poznani lip a nemusel sem čekat a turovat
no akdyž sem to vypucoval jela hnedka o poznani lip a nemusel sem čekat a turovat
-
lubor
Re: Vše kolem CVK karburátorů keihin
díky za reakci...
No tahle kolka je nová, má najeto 300km.
Jak se prosím ovládá proud do automat. sytiče? Jde tam furt nebo je to přes čidlo? Pokud přes čidlo kde ho najdu? Na chladiči nebo jinde? Je to typu bimetal nebo měnitelný odpor (termistor)??? Ví to někdo?
Díky za tuto odpověď.
No tahle kolka je nová, má najeto 300km.
Jak se prosím ovládá proud do automat. sytiče? Jde tam furt nebo je to přes čidlo? Pokud přes čidlo kde ho najdu? Na chladiči nebo jinde? Je to typu bimetal nebo měnitelný odpor (termistor)??? Ví to někdo?
Díky za tuto odpověď.