převodovka Ural 750

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
rohlik
Příspěvky: 67
Registrován: 24 led 2012, 19:43
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

převodovka Ural 750

Nový příspěvek od rohlik »

Nevíte někdo jaká jsou ložiska v převodovce a gufero pod setrvák. Tedˇjsem převodovku vycuk zě dám nové gufera protože začla brutálně téct, tak zrovna udělám i ložiska když už je venku a podívám se proč při řazení trojky to vždycky zachrčí. Rozměr gufer je docela mazec, ke spojce 31,4x45,1x8 a k řazení zpátečky 11,5x25,1x7 , asponˇže u motýlku je normální 36x48x7 dvoubřité oproti dněpru, tak doufám že ložiska budou něco normálního. K dalšímu rozdělávání se dostanu až příští týden tak bych rád měl všechny věci nachystané.
URAL 750 2WD
Uživatelský avatar
zamosti
Příspěvky: 50
Registrován: 19 říj 2011, 19:48
Bydliště: Poděbrady

Re: převodovka Ural 750

Nový příspěvek od zamosti »

S rozměry ti neporadím, ale až to rozhodíš, tak by mě zajímalo co naješ na té trojce. Mám Urala z 2001 a dělá mi to totéž. Při podřazování si ještě občas pomůžu meziplynem, ale při řazení z 2 na 3 chrastím vždy. Má najeto 11000 tak jsem si říkal že kdyby se to mělo rozsipat, tak už by se tak stalo a nebudu to řešit. Jenže při ježdění po městě je to celkem protivný.
Ural Turist 750
Ural Vlk
Uživatelský avatar
rohlik
Příspěvky: 67
Registrován: 24 led 2012, 19:43
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

Re: převodovka Ural 750

Nový příspěvek od rohlik »

Tak převodovka je zpátky. Přetěsněná, vyměněny ložiska ( jedno bylo KO), odjehlení a zabroušení skoro všech zubů, vymezení vůlí hřídelů (jedna byla o 0,5mm přepnuta a druhá měla 0,3mm vůli), vybroušení hlubší drážky na neutrál. Zkušebně projeto, převodovka je o 50% tišší a všechny kvalty a hlavně ta trojka a neutrál tam jdou podstatně lépe a bez chrčění. Převodovka měla najeto 8000 km.
URAL 750 2WD
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: převodovka Ural 750

Nový příspěvek od Michal »

Pamatujete si, jaké velikosti ložisek v té převodovce jsou? Může to pomoci někomu dalšímu.
Co mohu vypsat z mé hlavy, tak Ural 750 má
Na klikové hřídeli 6208 z obou stran (od SKF stojí asi 500Kč),
Vačková hřídel 6205,
Hlavní převod na hrušce 3304 (dvouřadé s kosoúhlým stykem),
Hlavní převod 2WD na unašeči věnce 61822 (kuličkové s hlubokou dráhou) (od SKF stojí 3400 až 4500Kč dle prodejce, od NSK asi 2800-3000Kč)
Poloosa sajdy ve vidlici sajdy z vnitřní strany: 6206-2RS
Poloosa sajdy ve vidlici sajdy z vnější strany: 6207-2RS
Kuželíková ložiska kol: 30204.
Ložisko krku řízení - atyp kuželíkové ložisko vyráběné pro starší modely BMW.

Pokud budete jezdit stejným způsobem jako já, seznámíte se s těmito ložisky také :-D
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
rohlik
Příspěvky: 67
Registrován: 24 led 2012, 19:43
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

Re: převodovka Ural 750

Nový příspěvek od rohlik »

Ložiska převodovky:
primární hřídel - N 204 (jednořadé válečkové) a 6205
sekundární hřídel - 2 ks 6304
osa řadící páky - 2ks 16002
URAL 750 2WD
Odpovědět