M72 gufero na nakopávačku
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
M72 gufero na nakopávačku
Zdravím, měnil jste někdo gufero pod nakopávačkou na emkový převodovce? Musím sehnat originál nebo by to šlo nějak nahradit jiným, běžně dostupným?
M-72
Re: M72 gufero na nakopávačku
Dá se koupit obyčejné (rozměry si nepamatuji, ale důležitý je jen vnitřní průměr a co největší vnější průměr) a to se upraví. Odtočí se vnější osazení a vyvrtají se čtyři díry pro šrouby.
M-72, 1952
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: M72 gufero na nakopávačku
Přesně tak. To upravené se dá koupit i od poláků na burze za nějakou padesátikorunu. Docela pomůže i to, jak pasuje to duralové vedení hřídele. Nesmí to být moc vymačkané. Nechal jsem si vytočit nové a taky je to lepší. Ale smiř se s tím, že okolo startpáky to poteče pořád. Ještě pomůže hustý olej PP44.
Don't give in without the fight!
Re: M72 gufero na nakopávačku
kluci nademnou mají pravdu, upravují se takto z velkých gufer, tak že se stočí a vrtají následně 4 otvory.
Toto gufero má v sobě ocelový plát. Mám ho také na své emce. Vyrábí je p. Matoušek z Jeseníku (má na to přípravek a dodává je prý i do polska, ruska atd
), zašle poštou..
(E-Mail: jiri@jen.cz
Tel.: 00420-776770396)
jinak stejně jak píše wanderer nejlépe vyměnit i to hliníkové uložení nakopávačky, určiě to bude vychozené..

Toto gufero má v sobě ocelový plát. Mám ho také na své emce. Vyrábí je p. Matoušek z Jeseníku (má na to přípravek a dodává je prý i do polska, ruska atd
(E-Mail: jiri@jen.cz
Tel.: 00420-776770396)
jinak stejně jak píše wanderer nejlépe vyměnit i to hliníkové uložení nakopávačky, určiě to bude vychozené..
M-72
Re: M72 gufero na nakopávačku
A vše podmazat lehce silikonem. Maznul jsem ho i pod hlavy sroubu. Zatim nemam moc najezdeno, ale zatim absolutni sucho. A kdyby jsi pri urahovani strhl zavit tak na M5 uz mam HELI vlozky, bo se mi to povedlo 
Me spis trapi predni vidle. Vse nove a tlumicak 10w to neudrzi. Tak jsem to dal 1:1 s M2T a uvidime...
Me spis trapi predni vidle. Vse nove a tlumicak 10w to neudrzi. Tak jsem to dal 1:1 s M2T a uvidime...
M-72, 1952
Re: M72 gufero na nakopávačku
Vici máme na Jawě vyzkoušeno půl tlumičovýho a půl motoráku (M6, M8)Vici píše:A vše podmazat lehce silikonem. Maznul jsem ho i pod hlavy sroubu. Zatim nemam moc najezdeno, ale zatim absolutni sucho. A kdyby jsi pri urahovani strhl zavit tak na M5 uz mam HELI vlozky, bo se mi to povedlo
Me spis trapi predni vidle. Vse nove a tlumicak 10w to neudrzi. Tak jsem to dal 1:1 s M2T a uvidime...
Re: M72 gufero na nakopávačku
Tak futro jsem si udělal nový a napasoval jsem tam klasický gufero, tak uvidím. A přední vidle mě taky zlobí, vše fungl udělaný a olej mi tam nevydrží ani dva dny.
M-72
Re: M72 gufero na nakopávačku
Ono s tím olejem v té přední vidlici..
Podařilo se mi získat přední šavli jako uloženku v nepoužitém stavu, bohužel jen jeden kus
no ale.. zkusil jsem to gufero vzít a nasadit ho na tu novou. A taky na tu starou šavli, jaké máme na svých strojích. Ty použité jsou docela v pracovní ploše, kde po nich jezdí to litinové pouzdro vydřené (mají menší průměr a jsou jakoby ovalné). Řekl bych že to jistě má vliv na celkové utěsnění.
Nejenom, že se olej dost dobře uvnitř neudrží, ale taky se vidlice trošku jakoby kýve dopředu, dozadu. (má vůli)
ovšem na zatíženém stroji to nejde poznat, možná snad jen při zabržděném předním kole a mírném "propérování" sem a tam
Podařilo se mi získat přední šavli jako uloženku v nepoužitém stavu, bohužel jen jeden kus
no ale.. zkusil jsem to gufero vzít a nasadit ho na tu novou. A taky na tu starou šavli, jaké máme na svých strojích. Ty použité jsou docela v pracovní ploše, kde po nich jezdí to litinové pouzdro vydřené (mají menší průměr a jsou jakoby ovalné). Řekl bych že to jistě má vliv na celkové utěsnění.
Nejenom, že se olej dost dobře uvnitř neudrží, ale taky se vidlice trošku jakoby kýve dopředu, dozadu. (má vůli)
ovšem na zatíženém stroji to nejde poznat, možná snad jen při zabržděném předním kole a mírném "propérování" sem a tam
M-72
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: M72 gufero na nakopávačku
Když nemáš dobře vystružený brzdový buben předního kola, tak by ses divil, jak to dokáže před zatáčkou při brždění cvičit.
Don't give in without the fight!
Re: M72 gufero na nakopávačku
Jak to myslíš přední buben? Asi máš na mysli tu díru ve štítu, kde se se pohybuje klíč..?
Tu díru vystruženou ještě nemám, řekl bych, že už asi nebude dokonale kulatá, uvažuju, že nechám vytočit tenké bronzové pouzdro a zalepím ho tam Loctite. Moto mám složenou, ale při zkušební jízdě jsem raději brzdil jen zadkem.
Měl jsem trošku strach, že by se předek mohl kousnout.
Tu díru vystruženou ještě nemám, řekl bych, že už asi nebude dokonale kulatá, uvažuju, že nechám vytočit tenké bronzové pouzdro a zalepím ho tam Loctite. Moto mám složenou, ale při zkušební jízdě jsem raději brzdil jen zadkem.
Měl jsem trošku strach, že by se předek mohl kousnout.
M-72
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: M72 gufero na nakopávačku
Mám na mysli, jak háže samotný buben, tj. plocha na kterou dosedají pakny.
Don't give in without the fight!
Re: M72 gufero na nakopávačku
a safra. Tak myslel jsem, že alespoň tohle by mohlo být na tom rusovi uděláno přesně 
ale to je asi relativním pojmem...
ale to je asi relativním pojmem...
M-72