na co si dát pozor při skládání motoru

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Nový příspěvek od Dneprstein »

No, dle Dněpřího manuálu je to o 1,5mm. Já je vyosené měl...
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Tak jsem se to snazil zmerit na tech starych.A zda se,ze čep je presne v pulce u obou pístů.Dneska jsem tam dal setrvačník a motorem se da tocit docela snadno.Jeste otázka k nastavení rozvodů.Sice jsem si to vyfotil,ale radsi se zeptám.Mám to ted:Kdyz je jsou písty v horní uvrati,rysky na rozvodech jsou proti sobe tak mam na setrvacniku 0.Je to tak dobre?Jeste jedna otázka.Kolik mm před horní uvrati by mel byt předstih.Uvazuju že si to odměřím a udělám si značku na setrvačníku,pro snadnejší ladění.Děkuju moc
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Nový příspěvek od Dneprstein »

Zkusil jsem vytáhnout rozumy z jednoho zasloužilého majitele Uralu 650. Dle něj s takřka 100% jistotou Ural posunuté čepy má. Což by bylo potřeba změřit, jestli to tak je, nebo ne... Dále, pokud má píst hlubší zábrusy pro ventily může se jednat o píst s vyšší kompresí, což se opět dá přeměřit. Teoreticky by to nemělo působit problémy, ale chce to zkontrolovat, jestli si někdo nehrál třeba se snižováním hlavy a nehrozí, že se ventily setkají s pístem... Tolik k pístu...

Co se týče rozvodů, tak pokud sesouhlasíš značky na kolech, tak to snad ani nejde složit špatně...

A co se týče značky na setrváku, tak pálit na volnoběh by to mělo 10 - 15 mm před horní úvratí (na obvodu setrvačníku)...
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Pravda.Dneska jsem si psal s dodavatelem tech pistu.Ma taky dlouholete zkusenosti s Uralama.psal tohle:Písty pokud mají šipku rovnoběžně s pístním čepem,tak směrem k
výfukovému ventilu.Pokud mají šipku kolmo na osu pístního čepu,tak ve směru
otáčení klikové hřídele. Ta klika se točí proti smeru hodinovych rucicek?Z pohledu od setrvacniku.Jestli ano ,tak mám jeden píst spatne.
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Nový příspěvek od Dneprstein »

A jestli naopak, tak máš špatně ten druhej... ;)
Karlos
Příspěvky: 43
Registrován: 10 kvě 2011, 08:51

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Nový příspěvek od Karlos »

Ještě bych dohodil takovou drobnost ale možná důležitou. U káčka (nevím jestli MT má táke plech pro mazání na klice) kamarád zjistil že žlábek tohoto plechu je do dvou třetin zanešený zaschlým olejem. Kamarád vydlabal úplě tvrdé kusy a já když žlábek čistil tak to byla taková konzistence jako tvrdé máslo. Určitě bych viděl v čistotě této drážky problém s ohledem na mazání klikovky.

Ahoj Karlos
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 454
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Nový příspěvek od arno77 »

to je pravda s těmi plechy ne té klice, odstředivou silou se pomocí jich vhání olej do ojničních čepů a ložisek kliky a jestli je tahleta drážka zanešená tak to maže asi blbě. Já jsem je měl při rozborce sasraný až povrch a vůbec to dokonce nebyla konzistence tuhého másla ale spíš zatvrdlého asfaltu s ocelovýma třískama a bordelem co motor za ta léta nasbíral, a šlo to docela blbě vydlabat.
M-72
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Nový příspěvek od host »

A navíc to funguje trochu jako odstředivý čistič oleje, který je na motory některých vozidel montován běžně. Jinak tam žádné jiné čištění není.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Na ty plechy bacha. Ty musejí být opravdu výborně vyčištěné. Pokud nejsou, je to poukázka na generálku kliky, protože ložiska jsou špatně mazaná. Dobře se mi to dělalo, když jsem je nahřál propanbutanovým hořákem a pak vyklepal, podobně, jak když se vypalují výfuky u dvoutaktu. Jo a taky pozor na šrouby co to drží. Měl jsem poctivě zaklepnuto důlčikem a stejně se to povolilo.
Don't give in without the fight!
Vici
Příspěvky: 264
Registrován: 25 úno 2011, 00:16

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Nový příspěvek od Vici »

Lepší zkušenost než s důlčíkama mám s lepením.
M-72, 1952
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Čím to lepíš? Pokud to bude nromální Loctite, tak stejně povolí po zahřátí.
Don't give in without the fight!
Vici
Příspěvky: 264
Registrován: 25 úno 2011, 00:16

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Nový příspěvek od Vici »

Myslíš že máš dole na klice 200C?
M-72, 1952
Uživatelský avatar
Naposled
Příspěvky: 142
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Nový příspěvek od Naposled »

Ave, povedlo se mi složit poněkolikáté motor a dokonce i nastartovat. Dělal jsem čištění, výbrus, kliku, přetěsnění . Zvuk je nádherný, nic nesmrdí a dokonce to chytlo na první našlápnutí. Ale - ale po 5 minutách mi motor chcípne. Ztratí výkon a zhasne motor. Benzín i jiskra mi tam jde. Levá hlava je podstatně teplejší, než pravá. Svíčky jsou tmavší, ale nejsou černé - obě stejně ( zkoušeno na heveru, ne projetím). V karburátorech mám jehlu úplně na krajní drážce. Ložiska na klice jsem dávál C3. Na rozvodech mám normální. Jináč mně už nic nenapadá, čím by to moho být. Nemá někdo radu, nebo zkušenosti? Mám ještě dva měsíce na dopilování, protože se těším na Setkáni na Homolce. Díky moc.
MT 12-S
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Nový příspěvek od Dneprstein »

Nekouše se ti píst ve válci?
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Nový příspěvek od fapeko »

Máš ty výbrusy dělané s dostatčnou toleranci (věčí)?? Dáváš do benzínu olej 2T pro záběh než si to sedne ??Při skládání poklepal si kliku z každé strany at se sníží napětí v ložiskách? Vyčistil jsi perfekně kliku při GO? Máš potvrzené že ti to maže?
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Odpovědět