Veľa otázok

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Bzricho
Příspěvky: 47
Registrován: 25 srp 2011, 20:19

Veľa otázok

Nový příspěvek od Bzricho »

Česť konečne sa mi podarilo povoziť sa po prvý krát a samozrejme sa ukazalo niekoľko problémov po technickej stránke a aj z mojej nevedomosti obsluhy vozidla. aj ked predpokladám že by som odpovede na tomto fore našiel ale jednoduchšie je sa opýtať.

ide o dneper mt 9 po staršej renovácii. páčka prívodu vzduchu pod filtrom má byť v ktorej polohe tak aby salo vzduch? smerom k zadnému kolesu a trocha dolu?

a teraz najme technické problémy. plyn sa mi nechce vraciať do pôvodnej polohy keď ho postím tak sa nehne, čo treba s tým spraviť, prečistiť bovdeny?

nemá výkon, keď sa chcem pohnúť tak musím vytočiť motor strašne do otáčok až to skoro striela (prdí) a strašne pomaly púšťať spojku alebo počas jazdy ked preradím o stupeň vyšie a púštam spojku a rovnomerne pridávam plyn tak jednoducho skape motor začne kašlať, pridám mu trocha a potom úplne zhasne.

počas jazdy má svietiť kontrolka dobíjania ( je to tá zelená na ľavej strane pokial dobre viem ) lebo musel som dnes dvakrát nabíjať baterku.

dá sa niekde stiahnuť alebo zakúpiť nejaká publikácia alebo manuál na opravy a údržbu týchto strojov. ja som už niečo postahoval ale len katalógy náhradných dielov a potom aj dačo o údržbe ale to je v azbuke a táto mladá generácia čo má druhý rodný jazyk angličtinu tak tá si s tým už neporadí.

skúsenosti s ruským železom mám minimálne, akurát to čo som naštudoval po internete ale v praxi to nič neznamená a ked že neviem najsť žiadnu literatúru v jazyku zrozumiteľnom tak vás žiadam o troch trpezlivosti a pochopenia zo mnou. otázky postupne budem dopĺňať lebo je ich tolko že si to ani nepametám všetko.

ďakujem
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Veľa otázok

Nový příspěvek od drumbas »

tak při startu
se pačka dava nahoru +se vytahnou sitiče při zahřtem motoru se opět sitiče zavřou a pačka přivodu vzduchu se otevře směrem k zadnimu kolu
ohledně plynu asy bude nejlepši podivat se na tu čast kde to drhne tzn.rozebrat vyčistit +znovu promazat a samo že i bovdeny
ohledně vykonu to bude složitějši každy stroj je v podstatě unikatni ale zkuste od karburatoru pročistit seřidit
to že to chcipa při zmačknuti spojky zkuste rozebrat tahlo spojky a podivat se v jakem je stavu mělo by tam byt ložisko tyčka spojky se čtyřhranem a těsnicy valeček
ještě to muže byt ložisko klykovky
to že sviti kontrolka dobijeni při jizdě je samozdřejmě špatně jo dobijeni je červena zelena je neutral
při nastartovani musi zhasnout červena jinač to nedobijipodivejte se na rele pod sedatkem řidiče pak zkontrolovat dynamo
a ohledně publikaci je zde v odkazech spousty informaci a nebo se ptejte
jinač přeju mnoho uspěchu
určitě se to zprovodit da
Bzricho
Příspěvky: 47
Registrován: 25 srp 2011, 20:19

Re: Veľa otázok

Nový příspěvek od Bzricho »

ktoré polohy kľúča v zapaľovaní majú aku funkciu.

nejdu mi okrem reflektoru a zadnej brzdy ani jedno svetlo neviem prisť na to kde je problém. je tu niekde schéma elektroinštalácie.

predne koleso na oske nemá byť nejaká poistná šrúba na závite?
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Veľa otázok

Nový příspěvek od drumbas »

klič vytyženy tak to nic ale když ho zastrčite tak by se měla rozsvitit červena kontrolka a zelena
otočenim doleva světla a doprava parkovačky
el schema je v odkazech na tom polskem servru
předni kolo ma opačny zavit tzn. že se kolo toči proti otačkam kola takže nehrozy jeho povoleni
Bzricho
Příspěvky: 47
Registrován: 25 srp 2011, 20:19

Re: Veľa otázok

Nový příspěvek od Bzricho »

aký má byť tlak v kolesách?
čo je kontrolka ledľa poistky, čerpadlo ?
pri zaradení jednotky aj vám trocha zaškrípu zuby ( na jawách je to skoro bežné ale robia to aj dnepre ) napol som lanko spojky a nezmenilo sa to.
treba do benzínu olovo ? dávam tam 95 naturál.
kolená výfukov sú od renovácie tie isté a nanovo pochromované, ale na ľavom kolene je už chróm dosť zafarbený od tepla ale pravý skoro vôbec môže to značiť nejaký problém zlého nastavenia alebo poškodenia?
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Veľa otázok

Nový příspěvek od drumbas »

napravo jsou u novějšich modelu dobijeni+neutral a nalevo pojistka a kontrolka dalkoveho světla
při řazeni pokud to jde přes zuby tak to muže byt zhoblovana tyčka spojky nebo ložisko a jak zmačknete spojku tak neni dostatečně vypnuta
do benzinu olovo nedavam jede to skoro na všechno kamoš omylem natankoval do naftaku benzin tak to stahnul a spotřeboval na kačku ale poměr tam byl asy 1ku 5
a co se tyče zabarveni kolen je to normalni jev ale pokud jeden valec hřeje vice je nastavena špatna bohatost
zkontrolujte svičky zda nejsou začouzene a nebo bile
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Veľa otázok

Nový příspěvek od drumbas »

jinač si tady mužete stahnout manual dněpr
http://www.uloz.to/1265460/dnepr-ural-s ... manual-zip
Bzricho
Příspěvky: 47
Registrován: 25 srp 2011, 20:19

Re: Veľa otázok

Nový příspěvek od Bzricho »

tak podarilo sa mi spojazdniť elektriku všetko svieti a ani neviem de bol problém.
spojku som ešte viac napol takže už neráta zuby pri zaradení jednotky akurát to trocha cukne, ale tyčka ktorá drží to ramienko od spojky na prevodovke trči s polovice von a neviem ju tam natlačiť.
brzdy som ponastavoval len sa mi nedarilo nastaviť prednú, keď ju ešte trocha napnem tak počuť ako sa šúchajú čeluste o bubon a ak to povolím tak to nebrzdí. a stratil som spružinku od spínača brzdových svetiel. a nebyť pár komplikácii tak sa to už začína správať ako pojazdný stroj.
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Veľa otázok

Nový příspěvek od drumbas »

ta tyčka spojky ma na konci čtyřhran a ten musi pasovat až do spojky
když tam zapadne tak to zaleze dovnitř o asy 0,5cm
Bzricho
Příspěvky: 47
Registrován: 25 srp 2011, 20:19

Re: Veľa otázok

Nový příspěvek od Bzricho »

Dá sa vymeniť namiesto olejového vzduchového filtru filter papierový, má to niekto tak spravené a má to vôbec význam ?

Koľko litrov žerú vaše stroje pri normálnom jazdení po ceste. nalial som do nádrže 7 litrov a podla tachometru som to spálil na necelých 200 km a to mi poriadne ani netesný ventil palivový.
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Veľa otázok

Nový příspěvek od drumbas »

da se vyměnit je sice dražši
a ta spotřeba 7litru na skoro 200km to je slušne
muj stroj tak 7litru na 100km
Bzricho
Příspěvky: 47
Registrován: 25 srp 2011, 20:19

Re: Veľa otázok

Nový příspěvek od Bzricho »

z baterky sa dáva mínusko na kostru?

olejový vzduchový filter ked pretečie tak to steká do olejovej vane motora ? nalial som do filtru hydraulický olej bude to robiť problém

koľko ampérová baterka má na tom byť rýchlo sa mi vybíja.
Bzricho
Příspěvky: 47
Registrován: 25 srp 2011, 20:19

Re: Veľa otázok

Nový příspěvek od Bzricho »

nejde nasťartovať ta potvora
som na nu dal na na káble od baterky vypínače a ked som káble odmontoval tak som bud niečo zle zapojil alebo neviem čo nesvietia mi obrysové svetlá okrem predného a podlavšetkého nehádže iskru vymontoval som sviečku a nechal ležat na valci a snažil som sa to rozbehať a nič sa nedialo. de je problém pravdepodobne ?
Bzricho
Příspěvky: 47
Registrován: 25 srp 2011, 20:19

Re: Veľa otázok

Nový příspěvek od Bzricho »

už sa mi podarilo ju naštartovať dal som znej dole nádrž a rozobral pov motorky všetko meral skúšačkou a ako posledne ma napadlo očistiť sviečky. pol dna som strávil tým že som ju zasa skladal a nakoniec naskočila ani nie na pol nakopnutia. keď sú sviečky zamatovo čierne tak je to priliš bohatá zmes. akú farbu maju mať sviečky.
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Veľa otázok

Nový příspěvek od drumbas »

svičky maji byt zbarvene do světle cihlove barvy
to že maš černe svičky zapřičinuje bohata směs
na jakych karburatorech jezdiš
Odpovědět