ventilove voditka

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

ventilove voditka

Nový příspěvek od drumbas »

zdarec
dlouho jsem tady nic nepřispěl a tak mam dotaz
pořad mam problem se spotřebou oleje
to že mi odchazeji svičky s tim už jsem se smiřil jsou pořad černe dokad jedu je to dobre ale zastavim a už nenastartuju musim to vyšrubovat očistit a vijo
no ale asi mi to přisava olej přes voditka
a ted jak to utěsnit
mam vysoustružit nove nebo se to da sehnat
valce mam po vybrusu a ventily zabroušene ale svičky pořad černe
karbce k68 bohatost směsy asi 2otačky povolen a volnoběh dobry
dikes za informace
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: ventilove voditka

Nový příspěvek od Míra »

ventilový vodítka do 11ctky se daj použít z 1.5 žigula. jen se musí o 5mm zkrátit (třeba flexou). použiješ samozřejmě i guferka. stojí to celý pár korun. ale pozor, já měl vyběhaný i ventily, a pak už ti jen vodítka nepomůžou. ventil vyjde asi na 250 peněz.

Mka ventilový vodítka myslim nemá, tam už se to musí řešit podle konkrétních možností.


A mimo. bylo by dobrý si do profilu napsat co máš za moto. Těžko se to pamatuje u všech lidí, co zde na fóru jsou.
Dněpr 11 solo/side
Vici
Příspěvky: 264
Registrován: 25 úno 2011, 00:16

Re: ventilove voditka

Nový příspěvek od Vici »

Přesně tak, eMka vodítka nemá. Dají se ale koupit ventily s tlustším dříkem a výstružníkem upravit podle ventilu vyběhaný válec.
M-72, 1952
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: ventilove voditka

Nový příspěvek od drumbas »

jo ma hlava děrava
mam k 750
si fakt myslim že to bere olej z těch voditek a pak to spaluje i ten olej ale
ventily sem zabrušoval pastou sam
a zkouškou propustnosti prošly to jako žejsem pak nalyl benal a nepropustily
tak nevim
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: ventilove voditka

Nový příspěvek od drumbas »

ještě jedna věc ty voditka jsou kde
ve valci nebo v bloku motoru
ja jen že ted sem koukal na net a tam je teda možnosti
no ja teda v
na valci nic nemam jako kde jsou ty ventily
kura sem ztoho volaky zmateny idu nasavat z manualu
zda někdo mužete prosim o foto nebo nakres
diky moooc
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilove voditka

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

já teda o tom nic moc nevim,ale voditka ventilu by meli byt v hlave.Je tam pruzina pak je pouzdro v kterem beha ventil.
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: ventilove voditka

Nový příspěvek od host »

Těsnost ventilu v sedle (zabroušení) nemá nic společného s vodítky. Čili zabroušení nepomůže, pokud je vyběhané vodítko, tedy u SV motoru de facto otvor ve válci motoru, kterým prochází dřík ventilu. Rozhodující je hlavně stav vedení sacího ventilu. Pokud se otvor vyběhá, musí se přestružit na větší průměr a použít ventil s tlustším dříkem. Montáž gufer je podle mého nemožná (přístup pro opracování k nalisování gufera). Ale víc bych se asi u SV motoru zaměřil na stav pístové skupiny, pokud je spotřeba oleje brutální, pak jít po kroužkách, hlavně stíracích. Tedy ten pod pístním čepem a v drážce nejblíž čepu ode dna pístu.
Pokud je svíčka jenom černá, bez takové "chlupaté" mastné usazeniny, je to bohatá směs. Pokud jsou elektrody obaleny vělkými chuchvalci mastných sazí, je to olej. Ten olej se nikdy dokonale nespálí a ta mastnota na svičce prostě zůstane. Částečnou pomocí je použít hodně teplých svíček (17 - 19), aby se ten sajrajt vypaloval a neusazoval tolik.
U mého spodového motoru je po GO spotřeba oleje za ujetých 500 km neměřitelná. Ventily jsou nové, ovšem s vodítky jsem nedělal nic. Motor vůbec nekouří.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: ventilove voditka

Nový příspěvek od host »

Teď jsem si všiml - pokud je motor těsně po výbrusu, může být spotřeba oleje způsobena nezaběhnutím kroužků, výbrusu. Pak by se měla situace během několika set km vylepšit. A ještě - byly vyúhlovány ojnice při opravě, měnila se pouzdra pro pístní čepy? - pokud jsou ohnuté, z úhlu vystružená pouzdra, zkrátka nevyúhlované, píst jde ve válci křivě a spotřeba oleje stoupá (osobní zkušenost z jiného motoru)....
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: ventilove voditka

Nový příspěvek od drumbas »

diky za info tak jsem si to taky myslel že jsou ve valci
jo a k tomu ojnice ma nove pouzdra ale neuhloval jsem to vule do stran tam byla přiměřena dle meho to stačilo jen jsem nějak zapoměl na ty voditka
tak už alespon vim jak to vypyda
při kompletaci ventilu sem tomu nedaval vahu jen jsem to rozebral zabrousil a složil
hold si to zopaknu
bohatou směs to asi ma svička je dost černa ale jak povoluju je zase mokra
dle meho ma bejt cihlova a ktomu jsem se nedostal
jak to je přitahuju ochuzuju
povoluju obohacuju
tak nějak ne
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: ventilove voditka

Nový příspěvek od host »

Povolením vodorovného šroubu se ochuzuje a opačně. U autokarburátorů je to většinou opačně! Pokud se vyrábí a vystruží pouzdra, musí se ojnice vždy vyúhlovat, aby osa pouzdra byla přesně kolmá na osu válce; s axiální vůlí to nemá nic společného. Sejmout válec a úhelnicí změřit kolmost pláště pístu k dosedací ploše na bloku. Upravuje se opatrným přihnutím ojnice - pozor na poškození spodního ložiska, nesmí se přes něj páčit. Bývá na to speciální páka - jednou se pevně uchytí ojnice dole a druhou se páčí. Nejlépe dělat ve dvou.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: ventilove voditka

Nový příspěvek od Dneprstein »

No, s tim měřenim kolmosti... U mýho Dněpra není dosedací plocha pro válec (na karteru), rovnoběžná s osou kliky. Čili i písty jsou drobet do šišata... Při výbrusu jsme pak schválně nerovnali válec k patce (což by za normálních okolností mělo být 90°), ale radši to brali jen honovací hlavou podle toho jak už se to vyběhalo dřív...
host Martin

Re: ventilove voditka

Nový příspěvek od host Martin »

Otázka je, jestli Vám ty černé svíčky nezpůsobuje bohatá směs K-68. Alespoň já jsem je na Dněpru 11ce nebyl schopen uspokojivě seřídit, volnoběh OK, ale bohatost směsi špatné, stejně tak startovatelnost za tepla - nakonec jsem to vzdal a vrátil původní K-63, s volnoběhem to je sice boj, ale jinak mě přijdou lépe seřiditelné, líp to startuje a moto má menší spotřebu. Na Youtube je jinak návod jak si rusové do K-68 dělají další kanálek na přisávání vzduchu , aby zlepšili funkci karburátoru. zdraví Martin
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: ventilove voditka

Nový příspěvek od drumbas »

dival jsem se na to ale otazka je zda to bude fungovat a co vlastně
něco tam řika o ekonomicke jizdě
ale jakmile to upravim jsou nenavratně zničene
a oni maji kusu asi hodně že s tim mužou takhle laborovat
pro ty co to neviděly
http://www.youtube.com/watch?v=OtLmEh8J ... re=related
Odpovědět