To vychází z toho, že několik prodejců Ural na několika kontinentech uvedlo tuto informaci v technických novinkách pro rok 2008. Například zde od Pavla http://web.archive.org/web/200805311151 ... ky2008.htm
Není tomu tak, upozornil mě na to člověk spolupracující s americkou centrálou IMWA.
V novinkách pro další roky už není finální převod zmíněn, nicméně žádné upozornění na chybu se nikde neobjevilo. Nicméně stejně postupovalo několik prodejců, takže původ desinformace je asi někde v Irbitu.
Odpověď na můj email dotaz na rakouskou centrálu:
Hello Michal,
bevel gear set is built in Russia.
These gears are not from Herzog.
Rumors are wrong.
Best regards
Hari Schwaighofer
Ural Motorcycles GmbH
ATU 61237637
ATU 56984008
Poschacherstraße 32
4020 Linz, Austria
Tel. 0043 732 24 55 01, 0043 732 94 44 31
Fax 0043 732 25 05 07
office@ural.at, http://www.ural.cc
-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: michal.antl(@)email.cz [mailto:michal.antl(@)email.cz]
Gesendet: Montag, 03. Jänner 2011 10:52
An: Ural Motorcycles Gmbh
Betreff: Final drive bevel gear origin
Hello,
I've a question on Ural.
Is the Ural final drive bevel gear made in Irbit, or is it made by Herzog?
If it's Herzog part, since when is it used instead of russian one?
The are some rumors about that.
Thanks
Michal Antl
Překlad: Kuželové soukolí je vyráběno v Rusku. Tyhle kola nejsou od Herzogu. Pověsti jsou chybné.
Odpověď od Pavla Kučery, kterému Rakušáci poslali odpověď v kopii:
Dobrý den,
změna výrobce byla zrušena z důvodu spolehlivosti stávajícího soukolí (na rozdíl od soukolí z Ukrajiny) a výrobce od ní prozatím
odstoupil.
Všechny motocykly až dosud používají soukolí v hlavním převodu dodávané IMZ.
S pozdravem
Pavel Kučera
Vyjádření testovacího jezdce americké centrály IMWA, který zkouší různé prototypové díly, Dave Hooker alias Mr.Cob:
There were only TWO sets of Herzog final drive gears EVER MADE, the first generation set was in Segerey's rig for about 15,000 klicks, it was then installed in "Dangerous Don's" rig where it last for about another 25,000 klicks before it failed due to broken ring gear bolts.
The OTHER set, the second generation one, ( I am assuming it had a different type of heat treat ) has been in my rig for over 45,000 klicks of abuse, survived a worn out ring gear bearing, two sets of broken ring gear bolts and over a 1,000 klicks behind the 870cc "X" engine. They were recently reinstalled about 3,500 klicks ago using hardened ring gear bolts and Loc-Tite. The gears still look like NEW, no noticeable wear, no nicks or chips in the teeth.
Anyone who tells you that the new rigs regardless of year have Herzog final drive gears in them is blowing smoke up your arse.
Překlad: Byly vyrobeny pouze 2 sady kuželového soukolí Herzog. První generace soukolí najezdila 15 tis. km v Sergejově a následně 25 tis. v Donově sajdě. Po té byla zničena kvůli (uvolněným nebo střiženým) šroubům držících ozubený věnec.
Druhá sada druhé generace (s vylepšeným odvodem tepla) vydržela 45 tis. km offroadové zátěže v mé sajdě, přežila poškozené ložisko uložení věnce, 2x (uvolnění nebo střižení) šroubů držících věnec a 1000km s prototypovým 870ccm motorem. Nyní slouží dál s použitím zalepených pevnostních šroubů. Ozubení vypadá stále jako nové, bez známek jakéhokoliv opotřebení.
Kdokoliv tvrdí, že nějaké nové sajdy mají kuželové soukolí Herzog, tě pěkně tahá za nos.
Závěr: Nevím, kde Pavel bere informaci o spolehlivosti ruského kuželového soukolí, vím o jednom člověku v ČR a asi pěti v zahraničí, kterým na 2WD sajdách při zátěži v terénu hruška vylomila několik zubů na věnci, ačkoliv byla naprosto zdravá. (Obvykle věnec vydrží víc, než hruška) Všechny ty lomy vypadaly na fotkách úplně stejně.
fotka z rajčete od Zdeňka
Zato o vylámaných zubech na Dněprech jsem nikdy neslyšel, stejně tak ne na 1WD strojích.
Není to naštěstí nijak časté narozdíl od epidemie uvolněných nepevnostních šroubů na 2WD Uralech 2007-2009, kde po nahrazení zajišťovacích plechů lepidlem na závity až do doby nasazení pevnostních šroubů potkalo uvolnění a poškození rozvodovky ohromné množství lidí, některé dokonce několikrát.
V každém případě pro zajištění naprosté spolehlivosti finálního převodu neexistuje žádná snadná cesta. Na opravdu dlouhé cesty s náročnou zátěží v terénu někteří doporučují vozit sebou náhradní soukolí a být schopen ho vyměnit.
Naopak u 2WD strojů 2007-2009 je silně doporučeno preventivně převod rozebrat, nahradit šrouby pevnostními (10.9 nebo lepší) a zalepit kvalitním lepidlem na závity.