půlka motoru problém s během - 11ka
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: půlka motoru problém s během - 11ka
tak ted nějak nevím,jaké těsnění myslíš...
Re: půlka motoru problém s během - 11ka
je to takový černý asi 5 mm silný, občas se dělá s pertinaxu na obrázku je to č.5Jarda píše:tak ted nějak nevím,jaké těsnění myslíš...
- Přílohy
-
- jawa tes.jpg (33.52 KiB) Zobrazeno 6946 x
MT9 650
Re: půlka motoru problém s během - 11ka
jo tak to vím
Re: půlka motoru problém s během - 11ka
Zdravím, nechci začínat nové téma tak se zeptám tady, je to tu asi nejblíž protože mám taky problém s půlkou motoru.Je to taky Dněpr 11 650 OHaVa. Na levém válci paráda, chytá zastudena i bez sytiče na drc ale pravý nešel. Vyměnil jsem svíku a zkoušel odpojit zdravý válec. Motor se na ten jeden válec na půl plynu rozběhnul ale neudrží na volnoběh,do otáček je oproti zdravému válci líný a něco v něm klepká- před výměnou svíčky (tzn. když nešel ) neklepkal. Měl jsem dole hlavu i válec, ten je evidentně po výbrusu, ventilové vodítka jako nové, pružiny vůle vše ok. Má to zvuk jako na ventilu, s otáčkama se frekvence zvyšuje, ale na ventilech jsem nic nenašel. Navíc, jak už jsem psal, mi to nejede jak má. Jehlu nemám na zářezu, je tam závit kterým se to zdvihá nebo spouští ale nereaguje to stejně tak jako nereaguje na bohatost ani volnoběh.Prostě furt to samé. Možná je to nějaká blbost ale s Dněprem začínám tak se předem omlouvám. Druhá strana běhá jak má, ani jeden válec nestřílí do výfucku ani do sání.
M72 1952
K-750 1959
K-750 1959
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: půlka motoru problém s během - 11ka
To klepání nemusí nutně souviset s nějakou závadou, nebo vůlí. Pokud to jede na jeden válec a druhý je odpojený (mrtvý), tak ho klika tahá s sebou a je to pro ní další mrtvá zátěž. Stejně to může klepat i v případě, že oba válce jdou, ale je nastavený brutálně velký rozdíl v synchronizaci karbců (každý začíná tahat jinde - zatímco jeden má třeba 3/4 plynu, druhý jen 1/3)... Pokud to pálí, tak bych asi zkusil prohodit karbce, jestli se problém přestěhuje na druhou stranu, nebo ne. Pak bych zkusil provést totéž se zapalkem, pokud máš kabely dost dlouhý na to, abys je prohodil...
Re: půlka motoru problém s během - 11ka
Zdarec, tak díky za alespoň částečné uklidnění
. Dělá mi teď známý altík tak jen co bude hotový prubnu ty karburátory. Jak jsi myslel prohodit zápalko? Co všechno bych musel provekslovat aby mi to správně pálilo? Myslím tím aby mi pálil válec který má, to bych musel prohodit i od rozdělovače či jak je to tam řešené (jak jsem psal, začínám tak prosím omluvte moje asi stupidní dotazy
) Každopádně ještě jednou děkuju za rady.
M72 1952
K-750 1959
K-750 1959
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: půlka motoru problém s během - 11ka
Pokud máš 11-ku a nikdo tam nic nebastlil, tak jenom dáš kabel z levého válce na pravý a opačně (ale musíš mít dostatečně dlohý kabely aby to šlo). Zapalování s dvouvývodovou cívkou pálí do obou válců současně, akorát, že komprese je jen v jednom, v druhém je výfuk... Pokud tam máš ještě tu originální cívku (vpředu pod krytem), tak, pokud se jí mermomocí nechceš zbavit (což stejnak dřív či pozdějc uděláš), zkontroluj si nastavení jejích vybíječů... Chce to prostě zjistit, jestli to pálí a pak hledat dál...
Re: půlka motoru problém s během - 11ka
Díky, jen co bude doma altík s tím zabojuju. Včera jsem zjistil že mi protéká karburátor na inkriminovaném válci, podle všeho bude špatné to těsnění na ventilku tak o snadbude v tom. Dám pak vědět pro ostatní čím to bylo. Ještě jednou dík.
M72 1952
K-750 1959
K-750 1959
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: půlka motoru problém s během - 11ka
Tak hodně štěstí. - Chce to prostě kontrolovat krok po kroku, abys měl jistotu co funguje a co ne...
Re: půlka motoru problém s během - 11ka
Tak už to běží, protékal ten karburátor přes těsněníčko na ventilku co uzavírá plovákovou komoru. Po nastartování sice ještě nevýrazně zaklapká ale to už vyladím seřízením - zatím jsem to nijak neladil protože mi došel benzín
Tak ještě jednou dík a ať vám to jezdí 
M72 1952
K-750 1959
K-750 1959
Re: půlka motoru problém s během - 11ka
Viděl jsem, že někdo má před karburátorem tepelné clonítko z nerez plechu které je chycené pod přírubou. Prý to pomáhá. Ale taky prý pomáhalo netankovat v ČR. Takže bych klidně zkusil i banalitu jako vyměnit benzín za jiný z jiný pumpy.
M-72, 1952
Re: půlka motoru problém s během - 11ka
Tak jsem ladil o106 ale furt to klepe. Chtěl bych se poptat. Zdá s mi že má píst ve válci celkem dost místa, měřil jsem to a píst je 77mm,válec 78mm. Neznám tyhle motory ale co jsem se ptal tak mi známý říkali že je to dost, nemáte s tím někdo zkušenost? Dělalo nám to klepání na jednom autě (Tatra - taky vzducháč
) a bylo to tím že nám prodali špatný píst na příslušný výbrus. Klepkalo to a po zahřátí se to zmírnilo (píst se teplotou roztáhnul). Nemáte někdo zkušenost s párováním pístů na výbrus popř. nějaké tabulky?
M72 1952
K-750 1959
K-750 1959
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: půlka motoru problém s během - 11ka
Výbrus mi dělali, ale kolik je vůle to už nevím. Možná desetina... Kolik máš mezeru v zámku pístího kroužku, když ho dáš do válce?
Re: půlka motoru problém s během - 11ka
Přiznám se že jsem to neměřil
, jen jsem nasadil kroužek do válce a byla tam minimální mezera. Spíš mi to připadá jako by tam nějaký ukrajinský traged nalákal original píst na výbrusový válec a kroužky.
M72 1952
K-750 1959
K-750 1959
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: půlka motoru problém s během - 11ka
Tak to je klidně možný... A klidně by ho tam mohl dát opačně a on ti teď v horní, či spodní úvrati mlátí. Rus má totiž vystředěný pístní čepy...