Životnost soukolí hlavního převodu?

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

a seskládané do hromady vypadá takto
Přílohy
20161113_181445.jpg
20161113_181334.jpg
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od jarda_na »

A co že to malé ložisko SKF? Rozměry? Je nějaký rozměr shodný?
Dík
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

rozměr ložiska je 20x32x20 takže šířka a vnější průměr sedí je jen třeba udělat vložku na hrušku ta má průměr 13mm, původní ložisko se také dělá i se sypanými jehlami ale únosnost a tedy i životnost této náhrady je 2x větší takže pro mně jasná volba, jen cena je trochu vyšší a to 500Kč od SKF ale dají se sehnat i levnější od ZKL nebo CF což ale asi k zátěži nedoporučuji
Uživatelský avatar
krmec
Příspěvky: 66
Registrován: 18 srp 2013, 14:42
Bydliště: Zbraslav

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od krmec »

Ahoj. :D
Měl bych prosím tě zájem o kontakt na lidi co ti dělali kolo hlavního převodu a hrušku.
Zahrávám si s variantou že bych zpomalil hlavní převod abych zpomalil celý stroj do terénu.
Stracenou rychlost na silnici získám rychlejším soukolím v převodovce na čtyřce.
Díky :D Krmec
Ural Ranger Urban Camo .Dněpr MT10
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

Ahoj všem, kola stály dost kaček musel bych se zeptat jestli ještě má nebo by se musely vyrábět pozjišťuju a dám vědět.
Já jsem za ně dal ze známosti 5800Kč ale zase by měl být pokoj
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

Ahoj Všem kola jsou dostupná = dají se vyrobit), tak se hlaste kdo má zájem, čím víc tím lepší cena
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od Michal »

Jak už jsme si dříve psali, mám zájem o soukolí o 10 až 15% pomalejší než je "pomalý" originál 8/37
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

Ok zkusím poptat a dám vědět
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od Michal »

Kdysi jsme pro pomalý převod měli asi 10 zájemců, ale nepodařilo se nám to zrealizovat:
http://uralforum.cz/viewtopic.php?f=4&t=387
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Fort
Příspěvky: 181
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od Fort »

Bavíme se o pomalém převodu na Urala nebo na Dněpra?
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od Michal »

Jednokolka Dněpr a Ural mají stejné soukolí hlavního převodu. 2WD Ural má se zadní strany ubroušenou půl milimetru hlubokou drážku po obvodu, 1WD soukolí se tam montuje jako oficiální náhradní díl po líznutí na brusce.

2WD Dněpr má jiné soukolí, které slouží zároveň jako půlka klece planetek diferenciálu.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

Ahoj Všem,

tak kola 8/37 jsou standart ty jsem taky namontoval do svého diferáku, pokud by někdo chtěl pomalejší tzn např 8/39, 8/40 tak se ozvěte co mám poptat, a já sdělím jestli by to šlo nebo ne, ještě k těm 8/37 je to do dněpra bez náhonu side
Uživatelský avatar
krmec
Příspěvky: 66
Registrován: 18 srp 2013, 14:42
Bydliště: Zbraslav

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od krmec »

Rad se připojím k Michalovi ale nevím jestli 8/39 nebo 8/40.

Díky Krmec
Ural Ranger Urban Camo .Dněpr MT10
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od Michal »

Nejlépe 8/41 ať je to alespoň o 10% pomalejší. Navíc 8/40 by vycházelo ošklivě soudělně, což ozubení nemá rádo.

Neznám ale geometrická omezení, zda je horší nacpat více zubů na věnec, nebo udělat 7-zubovou hrušku. Pokud tedy vychází lépe 7/37, tak jsem pro také. Cokoliv o 10 až 15% pomalejší mi vyhovuje.
Pokud bude cena do 8 litrů, prohlašuji tímto moji objednávku za závaznou.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

OK poptám 8/41 uvidím co mi sdělí až to zkreslí a jestli to vůbec půjde vyrobit a dám vědět
Odpovědět