oprava klikové hřídele

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
mirda

Re: oprava klikové hřídele

Nový příspěvek od mirda »

Já jen,aby se věci nazývaly pravým jménem.Tak ta věc,ve které je to upnuté, je sklíčidlo nesoustředné,jak to již psal fapeko.Lícní deska vypadá podobně.Místo čelistí má drážky, do kterých se pomocí šroubů nebo upínek přitahuje obrobek.Tak si tak.
Jinak samozřejmě celému projektu fandim a čekám na výsledek.
jirka.veteran

Re: oprava klikové hřídele

Nový příspěvek od jirka.veteran »

Když pořádek tak pořádek :D . U sklíčidla a to jakéhokoliv, nejdou čelisti otočit o jakýkoliv úhel oproti drážce ve které jsou vedeny, u lícní desky to jde, existují desky s čelistmi, takovou má i " DněprMT 9".
mirda

Re: oprava klikové hřídele

Nový příspěvek od mirda »

Trochu jsem se dovzdělal a přiznávám svůj omyl :oops: Je to přeci jen ta deska...
jirka.veteran

Re: oprava klikové hřídele

Nový příspěvek od jirka.veteran »

Sice je to trošku mimo toto fórum, ale nikdo není dokonalý a přiznat svoji chybu dokáže jen frajer........palec nahoru, mirdo.
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: oprava klikové hřídele

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

Ahoj všem pokračování na čerpadle a rodí se ve mně myšlenka jít do nových konceptů čerpadla (poslední fotka)které lze rozdělit na více sekcí nezávislých na sobě takže klika jedna sekce a vačka s vahadly ventilů druhá sekce. A ještě k upínání do soustruhu, je to opravdu lícní deska má jak drážky tak čelisti
Přílohy
20161113_181547.jpg
20161113_181600.jpg
20161113_181612.jpg
20161113_181643.jpg
20161113_181805.jpg
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: oprava klikové hřídele

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

A nová koncepce čerpadel používaných v autech ale i v motorkách se vyznačuje svojí malou šířkou na rozdíl od zubaček, takže by se v pohodě vešlo na kliku ve předu místo odstředivky
jirka.veteran

Re: oprava klikové hřídele

Nový příspěvek od jirka.veteran »

Když to rozdělíš do více větví už na čerpadle, jak to bude s filtrací a chlazenim oleje? Nezapomeň: jednoduchost=spolehlivost.
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: oprava klikové hřídele

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

jj je to tak musí to být co nejjednoduší, zubačku vyvedu trubkou, kdežto ty nový čerpadla jsou vyváděny z jedné poloviny celého oběžného průměru samozřejmě mínus těsnící středová přepážka a tam jde připojit několik trubek.
Ze zubačky musím jít na tlakový ventil, pak na trubku mazání kliky a pak teprve na přes škrtící ventil na vačku a vahadla. No uvidím jak dál ještě to spočítám množství oleje, tlaky atd.
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: oprava klikové hřídele

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

Filtr samozřejmě z auta a chlazení oleje stačí větší vana a náplň 2,6 litru co mám na současném dněpru, ten je otestovaný i v obrovském vedru a mazal v pohodě, terén nijak moc nejezdím (zatím) tak to stačí (zatím) a do okruhu přidat chladič už není problém
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: oprava klikové hřídele

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

Ještě k té filtraci, pořadí musí být následovné čerpadlo, pojišťovák, filtrace, pak rozdělit a jít na kliku, druhá větev přes škrtící ventil na vačku a vahadla, jinak to být nemůže. do kliky musí jít 4-5 atmosfér a co bude navíc tak vačka a vahadla aby byl zajištěn stálý a stabilní tlak na klice
jirka.veteran

Re: oprava klikové hřídele

Nový příspěvek od jirka.veteran »

S tímhle čerpadlem to asi nebude problém, spíše bude opačný problémek a to mít dostatečně dimenzováný obtokovy ventil, budeš mít zhruba poloviční počet ložisek na klice a vačka tak jak je mazaná u feldy odpadne. Vahadla zůstanou, ale je to boxer s tyčkami nahoře ,tedy obtižnější vrácení oleje z hlav. Ideální by bylo dvojité čerpadlo , tak jak to mají motory se suchou skříní, na odsávání oleje z hlav.
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: oprava klikové hřídele

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

U současného dněpra mám řešeno stejně a čerpadlo tam mám ze simcy takže taky z auta, odtok z hlav řešen pouze větší dírou v odtokové trubičce. najel jsem s tím mazáním z auta cca 10000Km a i v největších vedrech na volnoběh ve městě na červené stání nebo popojíždění v koloně bez probliknutí mazání a to dávám 15/40 mogul, a měnil jsem po osmi tisících ale mám tam filtr. co se týká mazání nevymýšlím nic co by nebylo osvědčené a vyzkoušené. a s tím, že tam je polovina ložisek to je pravda ale zase jsou tam takové díry co se týká plnění kliky že s tím nebude problém. je pravda že z té filcky je to čerpadlo trochu větší ale jak říkám odtok oleje je v pohodě na čerpadle ze simcy. ostatně fotky jak to čerpadlo je řešené jsou tady na foru
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: oprava klikové hřídele

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

20161122_180422.jpg
20161122_180405.jpg
20161122_180325.jpg
20161122_180309.jpg
Ahoj Všem,

tak možná se blíží revoluce v předělávkách motorů dněpr a tím k vyřešení jedné z nejbolestivějších součástí motoru a to kliky. Nechal jsem si spočítat střed na dělanou kliku z filcky a musel by být hodně nesymetrický a vyosený k ojnicím. to by znamenalo, že by se musely nadstavit ojniční čepy až na šířku cca 26 mm což by chodilo těsně vedle ojnice druhého válce. celková konstrukce by byla o dost těžší než původní klika. tak jsem sedla na internet a po desítkách hodin hledání a vyptávání se a dopisování jsem našel kliku viz foto. je to kovaná klika na výkon 96Kw a cca 8000 otáček. Hádejte z čeho je? Nejkrásnější na ní byla ovšem cena a to 1700Kč, nabastlit ji do motoru už bude hračka, no tak né úplně hračka ale půjde to :D, zdvih je 70,5 což je o 2,5mm větší než dnipro a ojnice je kratší o 7mm to už půjde středy kliky respektive ojnic se liší a to u kované o cca 2mm je širší tak kovaná to ještě uvidím jak ji rozeberu a přesně změřím
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: oprava klikové hřídele

Nový příspěvek od Michal »

Tipuji motor BMW typ 247. Varianty s objemem 800 a 1000ccm prodávané pod označením R80, R100 mají zdvih 70,6mm. Nicméně sériové verze měly maximálně asi 50kW. Ne že by to pro Dněpra bylo málo.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: oprava klikové hřídele

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

Ahoj tak pro ty co to zajímá je to BMW R 1150 R
Odpovědět