nefunkční spojka dněpr
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
nefunkční spojka dněpr
Dobrý den, chtěl sem se zeptat jestli někdo nemá zkušenost s "nefunkční spojkou".
Mám Dněpra 650 OHV, na podzim vše fungovalo, přes zimu sem dával nový lak a vypustil olej. Teď to sestavuji, nalil sem nový olej a vyměnil všechny lanka a nefunguje mi vůbec spojka a s motorem, spojkou a ani převodovkou sem nic nedělal, celou dobu byla motorka na stole v dílně. Nevíte čím to je?
Mám Dněpra 650 OHV, na podzim vše fungovalo, přes zimu sem dával nový lak a vypustil olej. Teď to sestavuji, nalil sem nový olej a vyměnil všechny lanka a nefunguje mi vůbec spojka a s motorem, spojkou a ani převodovkou sem nic nedělal, celou dobu byla motorka na stole v dílně. Nevíte čím to je?
solo Dněpr
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: nefunkční spojka dněpr
mohla přireznout lamela, utrhni ji 
roztlač, vytoč jedničku, zmackni spojku a pust plyn; nebo jed do velkyho kopce a zmackni spojku pod plynem
roztlač, vytoč jedničku, zmackni spojku a pust plyn; nebo jed do velkyho kopce a zmackni spojku pod plynem
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: nefunkční spojka dněpr
tak trochu jsem doufal že to bude jen přilepené (přirezlé)
dostanu se tam zítra, tak to hned zkusím, ale abych si nerozbil hubu:)
pokud je to tak tak to je super, díky za typ
dostanu se tam zítra, tak to hned zkusím, ale abych si nerozbil hubu:)
pokud je to tak tak to je super, díky za typ
solo Dněpr
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: nefunkční spojka dněpr
vsechno teda za predpokladu, ze si tam nezapomnel dat spojkovou tyčku
a ze si se trefil do tý dírky ve spojce
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: nefunkční spojka dněpr
já jsem to vůbec nerozebíral, takže tyčka by měla být na svém místě
solo Dněpr
-
Jirka veteran
- Příspěvky: 97
- Registrován: 22 úno 2014, 13:58
- Bydliště: Sobčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: nefunkční spojka dněpr
Tak ted už se nedivim,proč mate stále problémy se spolehlivosti vašich strojů,pokud s nimi zachazite dle Hipikova příkladu, tak Panbuh s ruskými stroji a nejen s nimi. Co takhle nejdřív zjistit příčinu a teprve potom jednat,když nepomůže male kladivo, pomuze určité velké, ze?hipik634-750 píše:mohla přireznout lamela, utrhni ji
roztlač, vytoč jedničku, zmackni spojku a pust plyn; nebo jed do velkyho kopce a zmackni spojku pod plynem
Re: nefunkční spojka dněpr
Jirka veteran> Nezvšeobecňujte. Polovina z nás se spolehlivostí Dněprů problémy nemá. Hipík pak nepatří do žádné poloviny, ale tvoří svoji zcela samostatnou kategorii.
masany> Co je myšleno výrazem "nefunkční spojka"? Klouže? Nejde vymáčknout? Jde vymáčknout ale pořád plně zabírá? Nejde seřídit?
Lamela bude těžko přirezlá, je z gumoazbestového materiálu. Přítlačný a střední plech může být přirezlý k čepům, ale je to málo pravděpodobné. Je to malá plocha, přítlačný plech by se snadno utrhl vymáčknutím, střední by povolil později.
Můžou se zpříčit části axiálního ložiska, pak spojka nejde vůbec zmáčknout. Jednou se mi to stalo při vkládání motoru do rámu. Pomůže ty části vytahat a nasadit zpět, jde to udělat bez vyndání převodovky.
Hodně nečekaných problémů dovede způsobit špatně nastavený šroub k vypínacímu poloautomatu.
masany> Co je myšleno výrazem "nefunkční spojka"? Klouže? Nejde vymáčknout? Jde vymáčknout ale pořád plně zabírá? Nejde seřídit?
Lamela bude těžko přirezlá, je z gumoazbestového materiálu. Přítlačný a střední plech může být přirezlý k čepům, ale je to málo pravděpodobné. Je to malá plocha, přítlačný plech by se snadno utrhl vymáčknutím, střední by povolil později.
Můžou se zpříčit části axiálního ložiska, pak spojka nejde vůbec zmáčknout. Jednou se mi to stalo při vkládání motoru do rámu. Pomůže ty části vytahat a nasadit zpět, jde to udělat bez vyndání převodovky.
Hodně nečekaných problémů dovede způsobit špatně nastavený šroub k vypínacímu poloautomatu.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: nefunkční spojka dněpr
Michale dovolím si s Tebou souhlasit co se týče Hipíka
, ale né tak úplně co se týče spojky. Už jsem se setkal při rozborce že jsem po odšroubování šesti šroubů spojku vyndal jako jeden kus a dalo mě to docela fušku jednotlivé díly od sebe oddělit. Je pravda že nevím jak ten motor dlouho stál.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Jawa 250/353
K-750
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: nefunkční spojka dněpr
uvidíme co napíše. s hipíkovo kategorií souhlasím 
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: nefunkční spojka dněpr
Teda trochu off topic. Mě by zajímalo jaká je teda vaše zkušenost s poruchovostí ruskejch strojů, protože jsem se setkal s dvěma kjategoriema lidí. Jedni říkaj, úplně v klidu, okud je olej a benzin tak to jede. Druhá panikaří a pokud neudělaš 17 398,5 věci, nedojedeš za humna.
Hipák je evidetně případ třetí kategorie, která mě nějak nenapadá jak ji pojmenovat
Hipák je evidetně případ třetí kategorie, která mě nějak nenapadá jak ji pojmenovat
Re: nefunkční spojka dněpr
Hipík je hybrid obouch kategorií. On udělá 17 398,5 věcí a stejně nedojede za humna
Tak a teď asi vážně. Údržbu potřebuje. Dojedeš asi vždy a to i bez oleje. Pokud po koupi uděláš komplet rozborku a dáš vše do pořádku a nerasuješ to v terénu kam se i vysokohorský kamzík bojí, tak máš vysokou šanci že Tě nikde nenechá.
Tak a teď asi vážně. Údržbu potřebuje. Dojedeš asi vždy a to i bez oleje. Pokud po koupi uděláš komplet rozborku a dáš vše do pořádku a nerasuješ to v terénu kam se i vysokohorský kamzík bojí, tak máš vysokou šanci že Tě nikde nenechá.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Jawa 250/353
K-750
Re: nefunkční spojka dněpr
Ahoj, osobně mám zkušenost že po umytí motoru vapkou (byla sundaná převodovka a myla se i spojka) se spojka také kousla a nechtěla vypnout. Pomohlo zařadit jedničku, několikrát cuknout motorkou při zmáčkuté spojce dopředu a dozadu. Pokud to stálo někde ve vlhku a nebylo to dobře promaštěné předchozím únikem oleje, tak by to slepené být mohlo. Tudíž nerad, ale musím se přiklonit k Hipíkovi
. Jo a pokud vím, tak Hipík jezdí stále - dojel i na Šumavu a zpět bez problémů, což se o nás a Litoměřicích říci nedá - naposledy zklamal Ural a jeho ulomená hřídel alternátoru.
Hipík má trochu jiný přístup k opravám, ale přesto výsledky nejsou zas tak moc špatné což považuji za důkaz toho že ty motorky si nechají líbit hodně.
Re: nefunkční spojka dněpr
včera jsem zkoušel několikrát cuknout se zařazenou jedničkou a zmačklou spojkou a nic, tak jsem na stojanu nechal motorku ohřát a zkoušel jsem to znova a pořád nic, takže to o víkendu rozeberu a uvidím co se stalo.
solo Dněpr
-
Jirka.veteran
Re: nefunkční spojka dněpr
Jen pro vysvětlenou,když se podívám na příspěvky jako začínající uživatel ruských strojů, tak se musím zhrozit jaké že to jsou šroty.Kladných hodnocení je tu jako šafránu, možná méně, proto jsem napsal to co jsem napsal. Hipíka neznám a jeho přístup k řešení problémů je svérázný
.,nicméně mu to tak vyhovuje a to je důležité. Naše rodina vlastní Mt 9 cca deset let,z toho byl tak pět let v provozu, potom ho dostal do ruk náš mladý(majitel) a byl konec, bez údržby se jezdit nedá. Naposledy když se vrátil z nějaké akce s jednoválcem, chtěl řešit nefunkční svíčku demontáží válců(po důkladné poradě se stejnými umělci-vrstevníky, a na internetových diskuzích ale ne v tomto fóru!) a nenechal si poradit, tak asi tak. Do té doby, když jsem ho pravidelně udržoval jezdil naprosto bez problémů, nikdy mě nenechal na cestě opravdu nikdy jsem neměl poruchu, stačilo jen naslouchat a při změně chodu nebo když se někde něco ozývalo hned to zkontrolovat. Dnes má najeto pár stovek přes čtyřicet tisíc, ale už nejezdí a čeká až mladý dospěje a dostane rozum(22 let). Samozřejmě je to ruský stroj, není to BMW tak co bych od něho chtěl, že jo, ale líbí se mi ta syrovost a i to jak je nedokonalý.Mám doma ještě dvě rejže a už mně to na nich nebaví: přijdu sednu, startér a bezproblémová jízda, maximálně namazat řetěz nebo řemen, je to obrovská nuda, navíc už mně nebaví jezdit stopadesát a reflexy nejsou to co bývaly, takže rejži prodám a koupím solo Dněpra.