Motor K-750
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: Motor K-750
nemáte někdo zkušenosti s ohýbáním nerez trubek? potřebuju naohejbat kolena..k dispozici mám hydraulickou ohejbačku i autogen ..takže předpokládám že budu muset trubku napěchovat jemnym pískem (to mě napadlo zavařit jedno dnou a do druhý se šroubem s veklkou podložkou na dopěchování písku..)ohřejvat,neohřejvat?
k750side,jawa 559side
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Motor K-750
jestli ji mas dost, tak to na kousku zkus, zavaril bych obe strany. neohrejval bych to, aby to nezmodralo
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Motor K-750
Trubky se zatloukají dřevěným kolíkem, nejdříve z jedné strany a po sklepání písku ze strany druhé.
Re: Motor K-750
Pokud budeš ohýbat za tepla, tak pozor ať je písek opravdu suchý.
A ohřívat nebo neohřívat? To záleží na tom, Jaká trubka to je.
A ohřívat nebo neohřívat? To záleží na tom, Jaká trubka to je.
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Re: Motor K-750
V minulém zaměstnání jsme měli tuhle(podobnou) ohýbačku https://www.youtube.com/watch?v=idrzRvK-gu8 a bylo to vždy supr ohnuté. Hodně záleží na tom vnitřním trnu a přesném žlábku v rolce aby se to nevrásnilo v tom ohybu .
Ti kluci co na tom dělali byli maximálně vytíženi pořád jak jsme jim tam nosili fušky aby nám naohýbali tenkostěné nerezky
Ti kluci co na tom dělali byli maximálně vytíženi pořád jak jsme jim tam nosili fušky aby nám naohýbali tenkostěné nerezky
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Motor K-750
hlásím že kolena jsou naohejbaný:-) nerez stěna 1,5mm už to jenom doladím až bude motor v rámu ..
k750side,jawa 559side
Re: Motor K-750
vytočil jsem ucpácky se šroubem na konci závitu konus kterym roztahuju kuličku která se opře o stěnu v trubce..jednoduchá šablona (okopírovanej radius kolena) trubku naplnit pískem sklepat,ucpat..a asi na 8x nahřát ve víhni,hrozně rychle to chladne jak bere ten písek teplo ale jde to..
mám ty kolena starý dost zhuntovaný a nevím pořádně jak to má bej ještě vyhnutý z osy..to doladím jak dám motor do rámu..každopádně ted mě čeká udělat zbytek vejfuků:-)
mám ty kolena starý dost zhuntovaný a nevím pořádně jak to má bej ještě vyhnutý z osy..to doladím jak dám motor do rámu..každopádně ted mě čeká udělat zbytek vejfuků:-)
k750side,jawa 559side
-
kambucha500ohc
Re: Motor K-750
buchtič.....pěkná práce ty kolena v nerezu, vzhledem k tomu že to byl pokus omyl, tak je to pěknej výsledek.
Jenom jak jsi říkal žes to prohnal výhní tak se ti může stát že to bude "jakoby reznout" následkem toho že jsi z toho vypálil legury které dělají nerez nerezem. Možná by stálo za to je přemořit pastou na nerez aby se přepasivovaly a byly o chlup odolnější. Co to bylo za materiál?
Jenom jak jsi říkal žes to prohnal výhní tak se ti může stát že to bude "jakoby reznout" následkem toho že jsi z toho vypálil legury které dělají nerez nerezem. Možná by stálo za to je přemořit pastou na nerez aby se přepasivovaly a byly o chlup odolnější. Co to bylo za materiál?
Re: Motor K-750
Za studena to ohnout nešlo?
A netuší někdo jak na takové nerez trubce udělat hrdlo? Tzn. posledních cca 30-40mm zvětšit vnitřní průměr trubky na vnější průměr?
Jinak ještě jedna věc. Na výfuky se používá většinou nerez AISI 304 nebo pak ještě jeden lepší, nevím z hlavy značení, ale ten není běžně ke koupení protože je drahý jako svině. A ten používá například Akrapovic a podobní renomovaní výrobci výfuků...
A netuší někdo jak na takové nerez trubce udělat hrdlo? Tzn. posledních cca 30-40mm zvětšit vnitřní průměr trubky na vnější průměr?
Jinak ještě jedna věc. Na výfuky se používá většinou nerez AISI 304 nebo pak ještě jeden lepší, nevím z hlavy značení, ale ten není běžně ke koupení protože je drahý jako svině. A ten používá například Akrapovic a podobní renomovaní výrobci výfuků...
M-72, 1952
Re: Motor K-750
vici:to hrdlo by mohlo jít udělat podbnym způsobem jako se dělá na měděnejch trubkách .
nebo přes nařízlou silnější trubku jí chytit v soustruhu do uviverzálky aby se to nezbortilo mezi paknama .místo nože nějakej přípravek s radiusem nebo ložisko na kulatině a musí to jít pomalu vyválcovat.nic složitýho a vylítanej soustruh na takovýhle kraviny má kdejakej jezedák:-)
ty kolena dělal bez jakýkoliv ohejbačky jen s kopytem z pásoviny a kopíroval jsem vnitřní tvar kolena..
nebo přes nařízlou silnější trubku jí chytit v soustruhu do uviverzálky aby se to nezbortilo mezi paknama .místo nože nějakej přípravek s radiusem nebo ložisko na kulatině a musí to jít pomalu vyválcovat.nic složitýho a vylítanej soustruh na takovýhle kraviny má kdejakej jezedák:-)
ty kolena dělal bez jakýkoliv ohejbačky jen s kopytem z pásoviny a kopíroval jsem vnitřní tvar kolena..
k750side,jawa 559side