Převodovka dnepr 11
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: Převodovka dnepr 11
No, tak pokud se do toho po dlouhých zimních večerech pustíš, tak určitě vše zdokumentuj, ať se můžeš podělit..
Dněpr MT 11
Re: Převodovka dnepr 11
Jako technický oříšek, který by měl být k rozlousknutí, mě to určitě zajímá. Natolik, že pokud by se někde objevila možnost snadné (a levné, možnost zničení je veliká) cesty k převodovce Dněpr se zpátečkou, obstarám si ji. Nepřebývá náhodou někomu nějaká
? Ale šance, že bude nakonec nenávratně zničená, ta je veliká
.
Nějakou ideu principu vnitřní přestavby mám, v základních obrysech snad reálnou. Aspoň v tom smyslu, že vím, co by nebylo potřeba vyrábět znovu - kola jsou mi +- jasná, hřídele také atd. Vše musí být zvládnutelné s využitím běžných technologií - tedy zejména bez výroby nových odlitků a výkovků a s využitím běžných materiálů. V tom vidím v této fázi ten hlavní problém.
Ne jak to má vypadat, ale z čeho a jak udělat,
Nějakou ideu principu vnitřní přestavby mám, v základních obrysech snad reálnou. Aspoň v tom smyslu, že vím, co by nebylo potřeba vyrábět znovu - kola jsou mi +- jasná, hřídele také atd. Vše musí být zvládnutelné s využitím běžných technologií - tedy zejména bez výroby nových odlitků a výkovků a s využitím běžných materiálů. V tom vidím v této fázi ten hlavní problém.
Ne jak to má vypadat, ale z čeho a jak udělat,
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Převodovka dnepr 11
Jasny..ja sice jednu navíc mám, ale spíš jako zdroj ND, na bazosi je ted za 2000, myslím, že levněji jen tak neseženeš..
Dněpr MT 11
Re: Převodovka dnepr 11
Možná už jste to zaznamenali, ale přesto:
http://www.ebay.com/itm/Dnepr-5-Gang-Ge ... 20f401e9d6
Pokud by někoho náhodou pálily peníze v kapse....
Mě osobně by střeva veeeelice zajímala; tu myšlenku stále držím v hlavě.
http://www.ebay.com/itm/Dnepr-5-Gang-Ge ... 20f401e9d6
Pokud by někoho náhodou pálily peníze v kapse....
Mě osobně by střeva veeeelice zajímala; tu myšlenku stále držím v hlavě.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Převodovka dnepr 11
Tak ledy se trochu pohnuly, na ponku mi leží (další) převodovka, na které začínám avizovaný experiment.
Vyjdu z toho ruského vzoru a z dílů, které jsou k dispozici:
- hřídele původní, upravené pro osazení kol 5. stupně
- nová kulisa
- nová řadící západka
- vidličky 1 + 2 a 3 + 4 původní
- vidlička 5 nová
- nová aretace kulisy místo spínače neutrálu
- úprava skříně pro získání místa na větší kulisu
- zachovány zůstanou stupně 1 - 4
- pětka bude s převodem 1 :1 s využitím rychlých kol čtvrtého stupně
Ovšem zjistil jsem, že mi chybí řadící drážkovaný náboj (viz obrázek v kroužku) - proto velmi prosím, nebyl by u někoho z vás na prodej? Nikde jsem jej v shopech neobjevil.
Další potíž je vidím se získáním zušlechtitelného či kalitelného plechu na kulisu (3 mm), řadící západky (2 - 2,5 mm) a vidličku (5 mm); stačily by odřezky, jakost třeba 12 050, 12 060, nebo lepší, nějaká uhlíková nástrojovka 19 3xx. Nemá někdo náhodou tip, kde sehnat takové minimnožství?
Nejdřív proběhne stavba modelu EVO - 0; na 5. stupeň pro ověření reálnosti přestavby osadím stará čtyřková kola, tedy budou dvě čtyřky za sebou
; ev. záměna za nová s jiným počtem zubů (EVO - 1) už bude brnkačka.
Ale bude to běh na dlouhou trať a dlouhý čas.
Vyjdu z toho ruského vzoru a z dílů, které jsou k dispozici:
- hřídele původní, upravené pro osazení kol 5. stupně
- nová kulisa
- nová řadící západka
- vidličky 1 + 2 a 3 + 4 původní
- vidlička 5 nová
- nová aretace kulisy místo spínače neutrálu
- úprava skříně pro získání místa na větší kulisu
- zachovány zůstanou stupně 1 - 4
- pětka bude s převodem 1 :1 s využitím rychlých kol čtvrtého stupně
Ovšem zjistil jsem, že mi chybí řadící drážkovaný náboj (viz obrázek v kroužku) - proto velmi prosím, nebyl by u někoho z vás na prodej? Nikde jsem jej v shopech neobjevil.
Další potíž je vidím se získáním zušlechtitelného či kalitelného plechu na kulisu (3 mm), řadící západky (2 - 2,5 mm) a vidličku (5 mm); stačily by odřezky, jakost třeba 12 050, 12 060, nebo lepší, nějaká uhlíková nástrojovka 19 3xx. Nemá někdo náhodou tip, kde sehnat takové minimnožství?
Nejdřív proběhne stavba modelu EVO - 0; na 5. stupeň pro ověření reálnosti přestavby osadím stará čtyřková kola, tedy budou dvě čtyřky za sebou
Ale bude to běh na dlouhou trať a dlouhý čas.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Převodovka dnepr 11
Malá ochutnávka - program pro CNC + první výrobek pro zkoušku připraven.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Převodovka dnepr 11
Re: Převodovka dnepr 11
Všechny díly se mi již podařilo zajistit, nebo jsou na cestě. Hřídele budou upraveny v nejbližší době. A díky za podporu - budu průběžně informovat, třeba i o konečném fiasku.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Převodovka dnepr 11
Jirka-MT9: já mu taky nabízel ,že mám o kolečko navíc a nechtěl ho no
Host: taky ti fandím
Host: taky ti fandím
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Převodovka dnepr 11
Ochutnávka č. 2. Dost součástí je zatím jen "stínovacích" (kulisa, hřídel. ložiska)
Takhle vypadá druhý životavelmichopný model kulisy; asi už definitivní: Ovšem na druhé straně vzniknul drobný problém
Pro pětku je použitá standardní vidlička 3. + 4. rychlosti a vypadá to, že s ní nebude potřeba už nic dělat. Jenom je, stejně jako vidlice pro 1. + 2. stupeň (ta pod ní), mírně obroušená v místech, kde k sobě přiléhají, aby se dostaly blíž sebe. A tím se co možná nejvíc přiblížily dráhy v kulise.
Aretace kulisy bude odpruženým kolíčkem v dutém šroubu, zašroubovaném do místa původního snímače neutrálu. Šroub vyroben z kolového šroubu staré Octavie, závit i délka přesně pasují.
Ruční řadící páka bude jen "na oko", aby nebylo poznat, co je vlastně vevnitř
.
Takhle vypadá druhý životavelmichopný model kulisy; asi už definitivní: Ovšem na druhé straně vzniknul drobný problém
Aretace kulisy bude odpruženým kolíčkem v dutém šroubu, zašroubovaném do místa původního snímače neutrálu. Šroub vyroben z kolového šroubu staré Octavie, závit i délka přesně pasují.
Ruční řadící páka bude jen "na oko", aby nebylo poznat, co je vlastně vevnitř
- Přílohy
-
- Takhle vypadá pátý stupeň v neutrálu. Kolo pětky není nasazeno, drážkovaný náboj přijde ještě snížit, ale až budu mít definitivní hřídel, ne kus klacku.
- 5 vyřazená.jpg (29.42 KiB) Zobrazeno 7382 x
-
- Problém je pochopitelně řešitelný, jako vždy. Ve finále však ne kouskem kartónu, ale P3 - Al + svar okolo.
- víčko.jpg (31.08 KiB) Zobrazeno 7382 x
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Převodovka dnepr 11
No čumim, když to vidim, jsem rád, že jsem se do toho sám nepouštěl. Držím palce a těším se na výsledek..
Dněpr MT 11
Re: Převodovka dnepr 11
Další ochutnávka - upravené díly. Ještě se čeká na kulisu, vyvedenou v oceli. Oba hřídele upraveny pro uložení kol 5. stupně; osoustruženo a následně obroušeno ozubení na obou z nich. Vytvořeny drážky pro pera (do vstupního to byl docela problém, byl tvrdý jako sklo a drážka se musela celá brousit.
Vyrobena nová pera z chromvanadiové oceli. Do vstupního kola 5. stupně muselo být vyrobeno tenkostěnné pouzdro z oceli 11 523. Spojení s hřídeli je provedeno stejným způsobem, jako u originálu. I když ta pera 5 mm se mi na pohled jeví dost slabá, ale výpočtem vyhovují. Ve vstupním hřídeli je šíře 6 mm; tenhle uzel ještě pro jistotu (pero je vyšší o sílu stěny pouzdra) zalepím Loctitem. Podle výpočtu by to v ideálním případě mělo udržet jen to lepidlo
, pero bude navíc.
Skříni přivařeno TIG-em nové víčko, prostor pro olej se trochu zvětší. Bonusem je ztužení otvoru pro vodící tyčku vidlic; tohle bylo odebráním materiálu (dírou pro novou větší kulisu) dost zeslabeno.
Něco fotek:
Vyrobena nová pera z chromvanadiové oceli. Do vstupního kola 5. stupně muselo být vyrobeno tenkostěnné pouzdro z oceli 11 523. Spojení s hřídeli je provedeno stejným způsobem, jako u originálu. I když ta pera 5 mm se mi na pohled jeví dost slabá, ale výpočtem vyhovují. Ve vstupním hřídeli je šíře 6 mm; tenhle uzel ještě pro jistotu (pero je vyšší o sílu stěny pouzdra) zalepím Loctitem. Podle výpočtu by to v ideálním případě mělo udržet jen to lepidlo
Skříni přivařeno TIG-em nové víčko, prostor pro olej se trochu zvětší. Bonusem je ztužení otvoru pro vodící tyčku vidlic; tohle bylo odebráním materiálu (dírou pro novou větší kulisu) dost zeslabeno.
Něco fotek:
- Přílohy
-
- aretační kolíček v dutém šroubu
- aretace.jpg (12.22 KiB) Zobrazeno 7208 x
-
- doraz na vodící tyčku - dráha drapáčku bude kratší; aby nedocházelo k "přeřazení"
- doraz.jpg (13.67 KiB) Zobrazeno 7208 x
-
- drapák s ovládacím palcem
- úpravy 2.jpg (33.34 KiB) Zobrazeno 7208 x
-
- vidlice 1+2, 5.jpg (19.63 KiB) Zobrazeno 7208 x
Naposledy upravil(a) host dne 23 bře 2015, 17:42, celkem upraveno 1 x.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Převodovka dnepr 11
A další...
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Převodovka dnepr 11
No, líbí se mi jak všichni mlčíme a koukáme.
Je to prostě, jako když se člověk přesune z okresního přeboru na Australian Open...
Je to prostě, jako když se člověk přesune z okresního přeboru na Australian Open...
Re: Převodovka dnepr 11
Jj Host je jeden z tech co blbe nekecaji a umi neco vytvorit.
Klobouk dolu !!!
Klobouk dolu !!!
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz