Dynamo G414, spálení rotoru, nastavení regulačního relé
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Dynamo G414, spálení rotoru, nastavení regulačního relé
prosim info, jak se pozna spalenej rotor mimo to , ze to nedobiji, co se ma merit, jak a jake maji byt hodnoty
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Dynamo G414, spálení rotoru, nastavení regulačního relé
Můžu ti pomoc, jsem blízko. Když je smontované musí se točit jako motor, buzení dát na kostru.hipik634-750 píše:prosim info, jak se pozna spalenej rotor mimo to , ze to nedobiji, co se ma merit, jak a jake maji byt hodnoty
Jinak záviťák se zjistí na zkoušebním elmagnetu.
Ohmicky špatně, jsou to desetiny ohmů.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Dynamo G414, spálení rotoru, nastavení regulačního relé
potrebuje to evzen v lito, ma podezreni na mrtvej rotor. pamatuju si neco jako, ze vedlejsi plosky maj byt propustne a ostatni ne
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Dynamo G414, spálení rotoru, nastavení regulačního relé
Lamely budou propustmé všechny, obkročno do serie, jesli ne - je to přerušené!hipik634-750 píše:potrebuje to evzen v lito, ma podezreni na mrtvej rotor. pamatuju si neco jako, ze vedlejsi plosky maj byt propustne a ostatni ne
Re: Dynamo G414, spálení rotoru, nastavení regulačního relé
Zdravím všechny,
mám menší problém s relátkem AEV 6V/60W, které jsem namontoval dle rad s fóra (a dle přiloženého návodu) na dněpra (samozřejmě 6V-oltová soustava). Jenom že po zapojení a nastartování mi praskla přední žárovka (velká 35W), ostatní žárovky na sajdě a motorce svítí stále. Proto jsem změřil napětí a na žárovce jsem ve volnoběhu naměřil cca. 6V a po zvýšení otáček jde do soustavy cca. 9V.
Když jsem odpojil dynamo tak ve volnoběhu dává 7V a při zvýšení otáček až 13V. Tak nevím kde je chyba, zapojení elektro soustavy jsem kontroloval dle dostupných schémat zapojení.
Nejsem elektrikář takže některé odborné pojmi, které v diskuzi používáte jsou pro mě španělská vesnice, proto Vás zkušené kolegy s tím to relátkem žádám o radu, popř. foto zapojení relátka do soustavy. Nebo mám raději zvolit relé 6V/75W?
Dík za každou radu.
mám menší problém s relátkem AEV 6V/60W, které jsem namontoval dle rad s fóra (a dle přiloženého návodu) na dněpra (samozřejmě 6V-oltová soustava). Jenom že po zapojení a nastartování mi praskla přední žárovka (velká 35W), ostatní žárovky na sajdě a motorce svítí stále. Proto jsem změřil napětí a na žárovce jsem ve volnoběhu naměřil cca. 6V a po zvýšení otáček jde do soustavy cca. 9V.
Když jsem odpojil dynamo tak ve volnoběhu dává 7V a při zvýšení otáček až 13V. Tak nevím kde je chyba, zapojení elektro soustavy jsem kontroloval dle dostupných schémat zapojení.
Nejsem elektrikář takže některé odborné pojmi, které v diskuzi používáte jsou pro mě španělská vesnice, proto Vás zkušené kolegy s tím to relátkem žádám o radu, popř. foto zapojení relátka do soustavy. Nebo mám raději zvolit relé 6V/75W?
Dík za každou radu.
Re: Dynamo G414, spálení rotoru, nastavení regulačního relé
1. Montáží regulátoru většího výkonu (= více (75) Wattů) nedojde ke změně napětí. Tedy změna k ničemu. Regulátor Vámi zapojený nejspíš (jenom) nereguluje, nebo je už po smrti - viz níže.
2.Tento regulátor vyžaduje správné nabuzení dynama tak, aby byl správný pól na kostře. Nejspíš - (mínus), ale jde o to, co je napsáno v návodu/datech konkrétního regulátoru:
http://www.radar.4fan.cz/obrazky/reg_AEV_4.jpg
Nevybavuji si nyní přesně značení vývodů SSSR dynama (nejsem u moto), ale v návodu zmíněný vývod "M" je ten, ke kterému je připojen tenký drátek vinutí uvnitř. Vývod "D" jde přímo na uhlík/kartáč (kladný). Kostra se připojuje na plášť dynama. Při polarizaci musí být dynamo ukostřeno, v síti zapojen akumulátor i pojistka a regulátor nepřipojen. Nebo nabudit mimo motocykl jen dráty z aku (spolehlivě označenými)- doporučuji.
3. Správně připojit:
http://www.radar.4fan.cz/obrazky/reg_AEV_5.jpg
Značení vývodů dynama viz výše. Regulátor nutno ukostřit volným drátkem a samozřejmě vše ostatní správně propojit podle citovaného schématu.
4. Pokud byla soustava spuštěna se špatnou polarizací, je pravděpodobně regulátor zničen. Možnost zničeni za mžik je i při jiném nesprávném zapojení, je to elektronika; tedy doporučuji znova od začátku a pečlivě.
Regulátor AEV je obecně považován za velmi spolehlivý a bezproblémový, většina problémů vzniká mezi hlavou montéra a motocyklem. Já osobně o regulátoru od okamžiku montáže nevím, stejně jako o nějakém dobíjení....
2.Tento regulátor vyžaduje správné nabuzení dynama tak, aby byl správný pól na kostře. Nejspíš - (mínus), ale jde o to, co je napsáno v návodu/datech konkrétního regulátoru:
http://www.radar.4fan.cz/obrazky/reg_AEV_4.jpg
Nevybavuji si nyní přesně značení vývodů SSSR dynama (nejsem u moto), ale v návodu zmíněný vývod "M" je ten, ke kterému je připojen tenký drátek vinutí uvnitř. Vývod "D" jde přímo na uhlík/kartáč (kladný). Kostra se připojuje na plášť dynama. Při polarizaci musí být dynamo ukostřeno, v síti zapojen akumulátor i pojistka a regulátor nepřipojen. Nebo nabudit mimo motocykl jen dráty z aku (spolehlivě označenými)- doporučuji.
3. Správně připojit:
http://www.radar.4fan.cz/obrazky/reg_AEV_5.jpg
Značení vývodů dynama viz výše. Regulátor nutno ukostřit volným drátkem a samozřejmě vše ostatní správně propojit podle citovaného schématu.
4. Pokud byla soustava spuštěna se špatnou polarizací, je pravděpodobně regulátor zničen. Možnost zničeni za mžik je i při jiném nesprávném zapojení, je to elektronika; tedy doporučuji znova od začátku a pečlivě.
Regulátor AEV je obecně považován za velmi spolehlivý a bezproblémový, většina problémů vzniká mezi hlavou montéra a motocyklem. Já osobně o regulátoru od okamžiku montáže nevím, stejně jako o nějakém dobíjení....
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Dynamo G414, spálení rotoru, nastavení regulačního relé
Dík moc za radu, ale pořád z toho nejsem moc moudrý.
1. soustavu mám s mínus pólem na kostru, dle toho jsem i kupoval relé.
2. relé jsem ukostřil a zapojil dle tvého fota, které jsi dával na fórum v této diskuzi výše. Jenom pro pořádek, na fotce červený drát (označen M) vede k pravému vývodu z relé, černý drát vedoucí z relé je ukostření a modré dráty jsou jasné.
3. nabuzení dynama jsem také provedl, dle videa od fapeka.
4. s tím 75W relém jsem se pouze ptal, protože elektrice moc nerozumím.
5. ostatní zapojení relátka by mělo souhlasit s přiloženým návodem, M=ruské Š, D=ruské R a pokračuje k žárovce dobíjení.
6. právě díky dobrým referencím na relátko (včetně tvých) jsem ho koupil, takže nemám důvod pochybovat. Jenom nevím jak dál a kde se stala chyba.
7. prostě zkusím ještě jednou od začátku všechno přezkoušet a nabudit dynamo.
Náhodou nevíš jak zjistit jestli relé funguje správně (nějaká jednoduchá laická zkouška)? Nebo jestli funguje vůbec.
Dík Petr
1. soustavu mám s mínus pólem na kostru, dle toho jsem i kupoval relé.
2. relé jsem ukostřil a zapojil dle tvého fota, které jsi dával na fórum v této diskuzi výše. Jenom pro pořádek, na fotce červený drát (označen M) vede k pravému vývodu z relé, černý drát vedoucí z relé je ukostření a modré dráty jsou jasné.
3. nabuzení dynama jsem také provedl, dle videa od fapeka.
4. s tím 75W relém jsem se pouze ptal, protože elektrice moc nerozumím.
5. ostatní zapojení relátka by mělo souhlasit s přiloženým návodem, M=ruské Š, D=ruské R a pokračuje k žárovce dobíjení.
6. právě díky dobrým referencím na relátko (včetně tvých) jsem ho koupil, takže nemám důvod pochybovat. Jenom nevím jak dál a kde se stala chyba.
7. prostě zkusím ještě jednou od začátku všechno přezkoušet a nabudit dynamo.
Náhodou nevíš jak zjistit jestli relé funguje správně (nějaká jednoduchá laická zkouška)? Nebo jestli funguje vůbec.
Dík Petr
Re: Dynamo G414, spálení rotoru, nastavení regulačního relé
Host: musíš to napsat více polopaticky(krok za krokem) aby jsme to pochopili i my co máme jen tři třídy 
Tady není každy vysokoškolák s ing a dvěma červenýma diplomama

Takže znovu a pořádně at tvé zkušenosti slouží všem lidem
Tady není každy vysokoškolák s ing a dvěma červenýma diplomama
Takže znovu a pořádně at tvé zkušenosti slouží všem lidem
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Dynamo G414, spálení rotoru, nastavení regulačního relé
rele doma moc neotestujes, leda bys mel regulovatelny 100W zdroj v rozsahu 6 - 9 V a zatezovy odpor napriklad dve zarovky 35W, pak bys pri pridavani vykonu mel slyset rele cvakat a nakonec i zkratovat ... po tech 50 letech muzou byt unavene pruziny a vsecko ostatni ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Dynamo G414, spálení rotoru, nastavení regulačního relé
Host and Hipik: Dík za rady, o víkendu to znovu všechno zkusím, když to nepomůže tak relé pošlu na reklamaci a uvidíme co z toho vyleze, nic nemůže ztratit.
Fapeko: ty to máš dobrý, že máš aspoň ty tři třídy, já su rád za dvje třídi.
Fapeko: ty to máš dobrý, že máš aspoň ty tři třídy, já su rád za dvje třídi.
Re: Dynamo G414, spálení rotoru, nastavení regulačního relé
čuste chlopy něvim kaj dač ten odkaz na přerobku 6v dynama na 12v
tož to davam tuna.je to zajimave ale nepochytil sem z čeho ma tu civku a ezy to bude fungovač ale posudte samy
https://www.youtube.com/watch?v=CiIOafpnMwI
tož to davam tuna.je to zajimave ale nepochytil sem z čeho ma tu civku a ezy to bude fungovač ale posudte samy
https://www.youtube.com/watch?v=CiIOafpnMwI
Re: Dynamo G414, spálení rotoru, nastavení regulačního relé
Zdarec pánové mám problem s dynamem G 414, daří se mi ho roztočit jako motor (tak doufam že je v pořádku) a snad sem i ho nabudil ale když
připojim voltmetr tak jde do mínusu.... čím to??
připojim voltmetr tak jde do mínusu.... čím to??
Dněpr 12 hnaná side 1983
IMZ M72M 1958
IMZ M72M 1958
Přebuzení dynama
Namontuj zpět dynamo+kabely tak jak mají být a na relátku spoj na 1sekundu kontakt B(přivod od baterky) a JA (opačné R je to ten prostřední) a budeš mít po problému 
Jo a baterku musíš mít napojenou minus polem na kostru
Jo a baterku musíš mít napojenou minus polem na kostru
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Přebuzení dynama
Přidávám jednoduchý návod na přebuzení dynama s eletronickým relé AEV 360.00.0 které je určené pro naše dynama s mínusem na kostru viz zde http://eshop.aev.cz/aev-0360
Po montáži rele do původního obalu a správném napojení dle obrázku stačí namontovat na motocykl ,připojit všechny kabely a baterii a při vypnutém klíčku zapalování stačí propojit na pul sekundy vývody na relátku "Б" a "Я " .No a potom stačí jen nastartovat a vše bude makat jak má

Ještě další příklad přebuzení(nabuzení) ,když máte strach to dělat přes relátko

Po montáži rele do původního obalu a správném napojení dle obrázku stačí namontovat na motocykl ,připojit všechny kabely a baterii a při vypnutém klíčku zapalování stačí propojit na pul sekundy vývody na relátku "Б" a "Я " .No a potom stačí jen nastartovat a vše bude makat jak má

Ještě další příklad přebuzení(nabuzení) ,když máte strach to dělat přes relátko

Naposledy upravil(a) fapeko dne 20 pro 2016, 19:50, celkem upraveno 1 x.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Dynamo G414, spálení rotoru, nastavení regulačního relé
Zdravím vás vespolek, Sr..l jsem se s dynamem asi týden, oběhal asi tři elektrikářské firmy,ale nikdo nevěděl nebo nechtěl.
Když už jsem chtěl všecko odvézt do kovošrotu, zavolal jsem mistru Fapekovi, a ten mi poradil to co popisuje nahoře.
Stačila asi půlsekondový šlusnutí začalo to dobíjet !
Tak pokud někdo něco neví, neumí nebo bo mu něco nejde, zeptejte se Peťi (fapeko) !!!
Tímto mu ještě jednou děkuji za pomoc !
Když už jsem chtěl všecko odvézt do kovošrotu, zavolal jsem mistru Fapekovi, a ten mi poradil to co popisuje nahoře.
Stačila asi půlsekondový šlusnutí začalo to dobíjet !
Tak pokud někdo něco neví, neumí nebo bo mu něco nejde, zeptejte se Peťi (fapeko) !!!
Tímto mu ještě jednou děkuji za pomoc !