PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od serpico-3 »

Mám katalog z roku 1938 pro řadu R51/66 a R61/71 a zmíněná podložka je na pozici 54 v oddělení Tafel 8..Ta informace o množství podložek byla mylná, spletl jsem si to s motorem R51, takže je to pro oba motory R 71 a M 72 stejné, pouze emka má navíc ten plech za ložisko/já jsem původně chtěl použít zakryté ložisko z kterého jsem chtěl ten kryt směrem ke klice sundat/..I v katalogu podložka vypadá jako "pérová"..
p.s. nafotit stránku mi nejde, jsem špatný fotograf ;)
Uživatelský avatar
bmw730
Příspěvky: 108
Registrován: 16 pro 2011, 14:52
Kontaktovat uživatele:

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od bmw730 »

František Buřval píše:podložku ocelovou toho rozměru prodávaj v skf,je sice rovná ale jde naohýbat ,ta orig.jde taky tvarovat ,takže material je stejný jak s toho skf,na několik motoru jsem je dal
Nebyl by nějaký odkaz na náhradu té podložky? Taky mi schází a nenašel jsem to ani u SKF v katalogu. Dík
M-72 r.52 side - černá
M-72 r.52 side - modrá s SPZ
M-72M r.56 side -písková
M-72M r.56 solo - černá civil
https://boxermoto.webnode.cz/
servis Jawa-ČZ
Uživatelský avatar
Soptík
Příspěvky: 286
Registrován: 19 črc 2011, 13:10
Bydliště: Náchod

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od Soptík »

Tuhle pružnou podložku jsem viděl na burze ve Wroclavi. Už si nepamatuju co za ni chtěl (myslím kolem 100-150Kč), ale měl jich tam celej komínek.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
František Buřval
Příspěvky: 77
Registrován: 11 úno 2013, 18:39

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od František Buřval »

zajdi do prodejny tam ti je obědnaj,oni maj svůj katalog který není na internetu
Uživatelský avatar
bobanbob
Příspěvky: 251
Registrován: 28 led 2011, 23:09
Bydliště: Okres Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od bobanbob »

trochu z jiného soudku.
v práci mám na truhlárně 50 let starou německou těžkou frézu určenou původně do nepřetržitého provozu .
jednouho krásného dne došlo k totálnímu kolapsu hřídele dotet nechápu že jsem z toho vyvázl bez zranění. :D
zavolal jsem servisáka na podobné stroje ten to rozebral a ejhle na obou koncích hřídele mezi ložiskem a domečkem byla stejná "pérovka" jako na rusoj akorát že byly dvě a ve větším provedení . řekl že je to tam k ničemu vyndal je a dal tam nové ložiska .
ale hned po prvním používání stroje jsem zjistil že se domečky hřejou a ložiska šustí. po telefonické domluvě my bylo vysvětleno že je všechno správně že si to sedne"
Tak jsem ze strachu protože uš vím co udělá 30 kylová hřídel s nástrojem v 9000 ot když se jí něco "nelíbý"
zajel jsem do ligmetu v hradci králové dělaly tám frézy už za sociku a pořádný. když jsem je požádal o radu případně pomoc vylezl s kanceláře postarší fousatej strejc ve svetru kterej kousal už od pohledu ukázal my jako bonus výrobní prostory a že se jede na ten stroj podívat že se mu to nezdá protože prý němci byly vždy páni nástrojáři.
vzal si koženou brašnu jednoho cucáka jako pucfleka a jely jsme ke mě do dílny.
rozebraný to měly za chvíly a už to jelo- který prase to opravovalo a co to tam dal ten blbec za ložiska ty mladý už dneska hovno znaj "pérovky" jsem mu akazovat ani nemusel sám od sebe se ptal kde jsou ty pérový podložky doufám že jste je nevyhodily na otázku na co tam jsou jsem dostal 30 minutovou poučnou přednášku.
prý tím že tlačí na ložisko vymezují výrobní nepřesnosti kuličkového ložiska které prý v době vzniku frézy bohužel byly a hlavně při velkém dlouhodobém zatížení vymezují tepelnou roztažnost celé hřídele.
dnes se prý už tento způsob nepoužívá kvůly tomu že je to dražší na výrobu a jsou kvalitnější ložiska.
Uživatelský avatar
Soptík
Příspěvky: 286
Registrován: 19 črc 2011, 13:10
Bydliště: Náchod

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od Soptík »

Na vřetench fréz nevím. Ale v elektromotorech je v každém od cca 5 do 1000kg. Vždy tedy jen jedna a to většinou v zadním víku.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od jarda_na »

serpico-3 píše:Mám katalog z roku 1938 pro řadu R51/66 a R61/71 a zmíněná podložka je na pozici 54 v oddělení Tafel 8..Ta informace o množství podložek byla mylná, spletl jsem si to s motorem R51, takže je to pro oba motory R 71 a M 72 stejné, pouze emka má navíc ten plech za ložisko/já jsem původně chtěl použít zakryté ložisko z kterého jsem chtěl ten kryt směrem ke klice sundat/..I v katalogu podložka vypadá jako "pérová"..
p.s. nafotit stránku mi nejde, jsem špatný fotograf ;)
Prosím, mě by se libil ten katalog R51 mohl by si ho zkopírovat, nebo je někde ke stažení?
Jarda
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od serpico-3 »

Jo, už jsem ti odpověděl , že ti jej seženu.
Bonabob-jo fousatý strejcové ve svetrech bývají šmati, protože jsou odkojený pečlivou prací na perfektních strojích a ne na odlehčených sračkách z Číny ..Němci a my jsem byli technický předvoj v Evropě, než to všechno opajcoval východ a začal se do všeho s.át... ;)
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

Tak problém vyřešen,podložku jsem nikde nesehnal až na konec objednal v Mateze,dodací lhůta 3 týdny a stála 199 kč.
No a už je namontována.Jedná se o motor BMW R12,vlnitá podložka tam patří i dle katalogu.
Podle mne je tam proto že setrvačník je na klice na kuželu a tím není přesně definována mezera mezi ním a ložiskem kliky.Proto je to řešeno pružnou podložkou.
Jinak tyto podložky byly používány i třeba u alternátorů čs výroby vždy pod ložiskem v zadním víku.Zdánlivě tam byly k ničemu,ale měli jsme vypozorováno že když někdo ji při opravě vyhodil tak po nějaké době došlo k vytlučení uložení ložiska v tom zadním víku.
U BMW jsem taky použil simering místo filcu,ale bez nevratného zásahu.Přes labirint setrvačníku nalisován kroužek,no a na motoru je zvlášť víčko s filcovým kroužkem- místo tohoto víčka přesně pasuje simering bez jakého koliv zásahu.
Ten bych si u takového stroje z úcty k jeho konstruktérům nikdy nedovolil!
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od serpico-3 »

To je zajímavé, to vyřešení simeringu pod setrvákem.. :)
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od fapeko »

Podložky se už objevili na Allegru, stojí 10zl/ks
Podložka.jpg
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Na které straně kliky má být ta podložka namontována? Vpředu, vzadu nebo je to jedno? Můžou být dvě? Já ji měl v obou motorech myslím vpředu a tak jsem je tam dal jak byly a zatím žádný problém nepozoruju.
Jinak kdybys něco objednával, tak dvě, tři bych si vzal.
Don't give in without the fight!
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od fapeko »

Honda Wanderer :Já jich objednal 20 ks a zůstali mi 2ks a ty si chci nechat jako zálohu.
Tomu prodejci napíši jestli mu ještě nějaké zůstali at mi pošle pro tebe nějaké.
Stojí to 10zl/ks :(
Pružná podložka na SV motoru se dává vždy ze strany od spojky http://uralforum.cz/viewtopic.php?f=8&t=1242
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Jenda
Příspěvky: 67
Registrován: 15 črc 2015, 21:03

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od Jenda »

Je zajímavé, že u dněpra 650 jsem pružnou podložku na mt-9 měl i s tím plechem před guferem. Jak ale koukám do katalogu na mt-11/16 z roku 1993 tak tam žádný plech, ani pružná podložka prostě není. :!:
A ted otázka pro publikum, když do bloku mt-9 strčím kliku pro mt 11/16 mám tam ty podložky nechat? Dal jsem je tam a mám pocit, že mi způsobují tření mezi ložiskem a setrvákem, která způsobí těžký chod kliky., že já to nepřeměřil před montáží, bude mě to stát gufero na klice, protože motor už mám nastrojený s ojnicema a rozvody :evil:
Jenda
Příspěvky: 67
Registrován: 15 črc 2015, 21:03

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od Jenda »

Pro lidi jako já, pokud dáte kliku mt11/16 do staršího bloku, ta velká plechová podložka před gufero nesmí přijít. Alespon vím, proč není v katalogu. Je tam malinko jiná délka čepu (kuželu), po dotažení setrvačníku plechová podložka-clona dře o ložisko.
Když tam není jde klika krásně lehce 8-)
Odpovědět