PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

Ahoj všichni,
mám prosbu - nemáte někdo zrovna rozdělaný motor SV 750?
Potřeboval bych zjistit rozměry(vnitřní a vnější průměr) té speciální vlnité podložky z pružinového plechu co se nasazuje na klikovku pod setrvačník.Děkuji.
František Buřval
Příspěvky: 77
Registrován: 11 úno 2013, 18:39

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od František Buřval »

35mm 45mm
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

Moc děkuju!
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

Ahoj,tak jsem dnes pokračoval ve skládání motoru.Je to motor BMW,ale konstrukční řešení setrvačníku na klice je stejné jako u sov.strojů 750 SV.Po zalapování setrvačníku na kuželu kliky,nasazení ložiska a nasazení setrvačníku je mezi ním a ložiskem spárovými měrkami zjištěna vůle 1,85 mm.Ptám se tedy - bude zmíněná podložka schopna tuto vůli vymezit?
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

Ještě jsem zapomněl - průměrově je to přesně ona!
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od fapeko »

Nevim jak u BMW ,ale na ruskem SV motoru je na tom lozisku jeste takova velka podlozka co brani oleji aby se dostal k setrvaku a nasledne je dana az ta pruzna podlozka.
Uz jsme se tady o tom bavili v minulosti
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

No to máš pravdu,úplně jsem na ní zapomněl,teď tu budu za blbce - no má tloušťku 0,50 mm,takže na vymezení vůle je potřeba 1,35 mm - bude tam fungovat ruská vlnitá pružná?
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od serpico-3 »

To je ta co jsem loudil po fapekovi, ale nejde sehnat/ne ten plech/. Kdyby někdo zjistil, kde se nachází, potřebuji ji na BMW i na M 72..
František Buřval
Příspěvky: 77
Registrován: 11 úno 2013, 18:39

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od František Buřval »

podložku ocelovou toho rozměru prodávaj v skf,je sice rovná ale jde naohýbat ,ta orig.jde taky tvarovat ,takže material je stejný jak s toho skf,na několik motoru jsem je dal
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od fapeko »

KOVROVEC5 píše:No to máš pravdu,úplně jsem na ní zapomněl,teď tu budu za blbce - no má tloušťku 0,50 mm,takže na vymezení vůle je potřeba 1,35 mm - bude tam fungovat ruská vlnitá pružná?
Tady jsme se o tom už bavili http://uralforum.cz/viewtopic.php?f=8&t=1242 pokud ta pružná podložka tlačí na tu podložku kde je ložisko , tak bych to dál neřešil a smontoval to.
Já se spíše setkal s opačným problémem,že setrvák po zabroušeni s kuželem kliky seděl na te podložce a přitom stále viklal na kuželu. Vyřešil jsem to stažení dosedací plochy na tom kuželu setrváku o 1mm
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 454
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od arno77 »

Pánové, už dlouho dobu tady řešíte pořád tu vlnitou podložku co je u setrváku v motoru..
Taky jsem se tím před pár lety zabýval a řeknu vám nač jsem přišel.

Když budete myslet konstruktivně.. jistě řada z vás příjde na fakt, že tato pružná podložka nemůže vymezovat vůli klikové hřídele vůči bloku, na to svou pružnou silou by sotva stačila. Dejte si proto otázku k čemu tam asi skutečně je? Když jsem jako novopečený majitel M-72 poprvé rozložil emkový motor a chtěl jsem vše opotřebené vyměnit, zašel jsem za kamarádem, který dělá předválečné bmw, ten na mě s obdivem koukal o čem to mluvím když jsem mu o této pružné podložce povídal, když jsem se jej ptal kde by se dala sehnat - říkal že to nikdy neviděl -Specializuje se výhradně na BMW, emkami ani rusy všeobecně se nezabývá. Poté jsem si prohlédl katalog motorky BMW R 71 a co myslíte? žádná tam není! a to nejen v katalogu bmw, ale ani v katalogu válečné M-72. Čili je jasné, že toto vylepšení o kterém tady píšete vymyslili až v SSSR. Čili nechápu, proč to tady někteří z váš řeší i na BMW motoru..
Dále, spousta z vás si cpete na setrváky různé kroužky a do deklu dáváte gufero - k jádru věci. Dle mě je tam ten soubor podložek z důvodu toho aby se olej v klikové skříni nedostával tak snadno k fílcovému těsnění a bylo zabráněno tak větší ztrátě maziva z motoru. Čili myslím si, že ve vašem případě kdy máte v deklu motoru gufero tady řešíte ohledně pružného kroužku úplnou blbost. Poněvadž máte-li v motoru deklo s guferem i tento pružný kroužek který tlačí na krycí kroužek a ten na gufero tak dle mého tomu můžete spíše jen ublížit, když svým způsobem omezíte přísun maziva ke guferu, které tak ke své funkci mazání potřebuje, čili na suchu se mu moc dobře nedaří..
Tak, a teď se do mě pusťte s připomínkami, ale prosím ne bezhlavě ;)

Ps: neřeším tady vymezení klikovky jen funkci toho pružného kroužku.
M-72
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od fapeko »

Arno jsi nějakěj drzej néé nás tady kritizovat :lol: :lol:
A ted k té podložce: Vinou špatného opracování a celkové koncepce motoru co s toho rusové udělali se musela začít dávat ta podložka z důvodů ,že v motorové skříni vznikal přetlak což nebyl schopen konpenzovat ten odfukový kroužek
na váčce a následně ten přetlak v tom motoru tlačil olej do prostoru spojky a proto se tam začala dávat ta podložka .
Pokud ta podložka se tam nedá tak vám to vyprcne to gufero .
Tohle to má řešené taky třeba Simson a další motocykly a viděl jsem to i u některých automobilů
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od serpico-3 »

Já bych tu podložku vůbec nesháněl, ale řídil jsem se podle katalogu BMW, kde je dokonce podložek víc než u M 72. Buď neumím číst, nebo mám slabé brejle.A budu používat zase filc, na gufero kašlu, představa že dekl kurvím na soustruhu mě irituje. Mám filc na káčku a motor se nepochcává..
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 454
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od arno77 »

Ale fapeko, dyť já to nemyslím zle, znáš mne ;)
Já jsem psal jak to vidím já a za tím si stojím. Ostatní ať si svůj obrázek udělají sami.
Jinač serpico - já mám taky doma origo motor z BMW typ R 71 a taky bych do něj nikdy nedrbal k vůli tomu abych tam dal gufero. Na emkovém motoru gufero mám, ale jen z důvodu, že už přede mnou to tak někdo uzpůsobil ;)
serpico k těm podložkám cos viděl v katalogu bmw.. copak to máš za katolog? v tom mém katalobu bmw žádné podložky nejsou! a jestli máš nějaký jiný katalog a nějaké podložky tam jsou, jistě tam nebude ta pružná, ale spíše nějaké k vymezení kliky, ikdyž i toto mne překvapuje, nikdy jsem takový katalog neviděl, mohl bys prosím tě poslat alespoň obrázek z toho katalogu, kde to je rozkresleno? docela mne to zajímá, děkuji
M-72
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK

Nový příspěvek od serpico-3 »

Jo, jo dám vědět , právě fapeko byl první, kdo mi ukázal, jak ta podložka vypadá..Nešla mi do hlavy, k čemu tam je, ale jakmile mi řekl, že je pružná , tak jsem to považoval za logické, že vše není jen na předním "domečku" , ale že to i z druhé strany ustavuje kliku..Ale je fakt, že jsem ji z motoru nikdy nevyndal, ale považoval jsem to za nedostatek různých demontáží a montáží... ;)
Odpovědět