Stržený závit

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Vici
Příspěvky: 264
Registrován: 25 úno 2011, 00:16

Stržený závit

Nový příspěvek od Vici »

Tak se mi dnes při odlaďování těsnosti motoru povedlo strhnout jeden závit M5 z celkových čtyřech v bloku převodovky, který je pod nakopávačkou a drží domeček, gufero a plechovou zátku. Napadá vás jak to opravit bez rozborky převodovky. To se mi opravdu nechce hned po tom co jsem ji složil a odladil :oops: Klasickou ocelovou vložkou to asi nepůjde, protože nevím jak bych do toho řízl nějaký závit M8 když hned za tím závitem je kolo na nakopávání. Má někdo zkušenosti s těma tzv. pérkama? V-COIL, HELI-COIL apod.? Některé jsou totiž prý pěkné šity, ale některé prý zase fungují v pohodě.....
M-72, 1952
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Stržený závit

Nový příspěvek od Dneprstein »

Já, když jsem svýho času zjistil, že je stržený závit pro šroub víka převodovky (u Dněpra), tak jsem jí převrtal na větší (závit je tušim M6, vyvrtal jsem tam asi 7,8) a do díry normálně nalisoval (namlátil kladivem) hliníkovou tyčku 8mm. Tu jsem pak vyvrtal a vyříz nový závit M6. Bylo to celkem prasácký řešení, ale drží to dodnes...
Odpovědět