nastavení geometrie

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: nastavení geometrie

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

:D Přední kyvka je v kombinaci se sajdou určitě lepší - péruje to i v zatáčkách, což se určitě nedá říci o klasické dněpří vidlici (alespoň té mojí, ale ta mizerně péruje i při přímé jízdě). :D Pavel Kučera rozděluje jízdu "před kyvkou" a "s kyvkou". Zkoušel jsem jezdit s půjčeným Uralem s kyvkou a řekl bych že to je podstatně lepší. Nicméně nevím jestli to bylo celkově lepším podvozkem, nebo pouze tou vidlicí. Odklonem se nechá hodně dohnat, ale stejně se to bude měnit podle zátěže moto x side, budeš muset najít nějaký kompromis. :lol:
Uživatelský avatar
čurda
Příspěvky: 18
Registrován: 01 zář 2012, 21:52
Bydliště: Třebovětice

Re: nastavení geometrie

Nový příspěvek od čurda »

na kyvku mám nabídku z dněpra za cca 6-7 tis... tak vo tom hodně špekuluju.. pravdu máš vtom že to v zatáčce moc nepéruje bo kdýž jedu rychle ( 80 a vejš) a jsou tam nerovnosti tak to je tanec :lol: :lol:
s podvozkem laboruju moc.. už tam mám třetí zadní tlumiče.. nejhorší to je když jedem celá rodinka ( 4 člověci) to jde motorka vzadu kolikrát na doraz.. ale i přez to všechno je to vždy poetický výlet :mrgreen: :mrgreen:
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: nastavení geometrie

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Don't give in without the fight!
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: nastavení geometrie

Nový příspěvek od serpico-3 »

Ono záleží i na silnici, mám vyzkoušeno, že dobře seřízená geometrie na kvalitní silnici s dobrým sklonem vozovky umožní, že moto jede /v prostředku vozovky/ po puštění řídítek krásně rovně, při jemném zatlačení /na obě strany/na řídítka lehce zatáčí a řidič se s ničím nerve..A samozřejmě je to vždy kompromis, protože seřízení, kdy řidič jede sám a vše je bezvadné, se změní, pokud veze náklad v sajdě nebo za sebou..Já osobně jsem si motorku naklonil víc k sajdě, takže se s ní trochu peru, ale jen tak se mi nezvedá sajda..Měl jsem to dřív tak, že když jsem měl mitfáru v sajdě, sezení bylo bezvadné, ale jakmile někdo sedl ještě za mě, zvedala se mi sajda i při jízdě rovně /mitfára měl jen 50 kg/.., jakmile jsem jen trochu zatočil doprava...A zadní kyvka je v této věci na nic, protože zadní tlumiče jsou moc měkké a při opravdové střelbě chybí tuhost péráka.. ;)
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: nastavení geometrie

Nový příspěvek od Michal »

Zajímalo by mě, jak se mi odklon 2 stupně za několik let mohl změnit na příklon asi 5 stupňů, aniž by někde byla vidět postřehnutelná deformace. Vždyť to na délce vzpěr dělá několik centimetrů.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: nastavení geometrie

Nový příspěvek od Davy »

Jak to meris? Jestli motorku vuci zemi v nezatizenym stavu, tak vysvetlemi muze byt treba unavena pruzina kyvky sajdy.
oprava: sorry, to je blbost, to by bylo nejakejch 14 cm :)
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: nastavení geometrie

Nový příspěvek od Michal »

Stačilo natankovat aby si klesl předek a příklon se zmenšil, k tomu podložit kolo sajdy na kompenzaci o 1,5cm nižšího profilu zimního drapáku, je už příklon jen asi 1 stupeň. Spravily by to 3-4 otáčky šroubu na vzpěrách.
Ten podmiňovací způsob, protože přední vzpěra po několika zimních sezónách už není délkově nastavitelná.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Odpovědět