od host » 30 srp 2013, 05:35
S velkým zájmem sleduji toto téma, patřím ke generaci "plynařů" z počátku 90. let. Samozřejmě neschváleného provedení

, zejména tedy montáže komponentů. Jako příklad (šílený) uvedu Volhu 24 se 30 kg lahví naležato v kufru vzadu napříč, ten kufr na to byl asi dělaný

. Dále 2 (staré ze 60. let) Octavie, jedna se dvěma karburátory, Moskvič Aleko,... Na tomhle všem jsem najezdil desetitisíce kilometrů, to vše s jedinou nácestnou kontrolou PČR (bez následků).
Ale proč píšu - to, co většina diskutujících nazývá "směšovačem" není žádný směšovač, i když se ta kulatá věc s membránami tak obecně nazývá. Proč? Protože se v ní nic s ničím nesměšuje!
Je to pouhopouhý redukční ventil s ovládací membránou, fungující podobně (vlastně úplně stejně) jako redukční ventil na tlakové lahvi autogenu. Jen s tím rozdílem, že ten autogenní se otevírá při poklesu tlaku v hadicích pod nastavenou mez. Ten na autě se otevře až po poklesu tlaku (v nasávací hadici plynu) pod tlak atmosférický - sáním motoru. Pokud tedy motor neběží, přívod plynu do motoru je samočinně uzavřen.
Protože v tomto ventilu dochází ke změně skupenství PB z kapalného na plynné (v láhvi/nádrži je PB vlivem přetlaku zkapalněný), při kterém vlivem odparného tepla prudce klesá teplota, musí být tento ventil vyhřívaný chladící kapalinou motoru.
Je to řešitelné i u "vzducháče", sám jsem viděl 2 Tatry 613 s doplněným chladícím okruhem tohoto regulátoru, který využíval tepla výfukového potrubí.
Ke směšování dochází až před (v) karburátoru a tím směšovačem je třeba prstencová tryska nebo jiné udělátko, přivádějící plyn do proudu nasávaného vzduchu. Jak jsem se osobně přesvědčil, na jeho provedení příliš nezáleží. Až to je tedy onen směšovač.
Do motorky bych si to nikdy nedal, už jenom pro ty komplikace se zástavbou, i když by byla třeba nelegální.
S velkým zájmem sleduji toto téma, patřím ke generaci "plynařů" z počátku 90. let. Samozřejmě neschváleného provedení :mrgreen: , zejména tedy montáže komponentů. Jako příklad (šílený) uvedu Volhu 24 se 30 kg lahví naležato v kufru vzadu napříč, ten kufr na to byl asi dělaný :D . Dále 2 (staré ze 60. let) Octavie, jedna se dvěma karburátory, Moskvič Aleko,... Na tomhle všem jsem najezdil desetitisíce kilometrů, to vše s jedinou nácestnou kontrolou PČR (bez následků).
Ale proč píšu - to, co většina diskutujících nazývá "směšovačem" není žádný směšovač, i když se ta kulatá věc s membránami tak obecně nazývá. Proč? Protože se v ní nic s ničím nesměšuje!
Je to pouhopouhý redukční ventil s ovládací membránou, fungující podobně (vlastně úplně stejně) jako redukční ventil na tlakové lahvi autogenu. Jen s tím rozdílem, že ten autogenní se otevírá při poklesu tlaku v hadicích pod nastavenou mez. Ten na autě se otevře až po poklesu tlaku (v nasávací hadici plynu) pod tlak atmosférický - sáním motoru. Pokud tedy motor neběží, přívod plynu do motoru je samočinně uzavřen.
Protože v tomto ventilu dochází ke změně skupenství PB z kapalného na plynné (v láhvi/nádrži je PB vlivem přetlaku zkapalněný), při kterém vlivem odparného tepla prudce klesá teplota, musí být tento ventil vyhřívaný chladící kapalinou motoru.
Je to řešitelné i u "vzducháče", sám jsem viděl 2 Tatry 613 s doplněným chladícím okruhem tohoto regulátoru, který využíval tepla výfukového potrubí.
Ke směšování dochází až před (v) karburátoru a tím směšovačem je třeba prstencová tryska nebo jiné udělátko, přivádějící plyn do proudu nasávaného vzduchu. Jak jsem se osobně přesvědčil, na jeho provedení příliš nezáleží. Až to je tedy onen směšovač.
Do motorky bych si to nikdy nedal, už jenom pro ty komplikace se zástavbou, i když by byla třeba nelegální.