Leštění dílů na moto

Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Leštění dílů na moto

Re: Leštění dílů na moto

od Davy » 25 lis 2015, 13:06

Ty tycky ventilu atd., to neni nic co by se mohlo porouchat. Jen je to z blata a proto je interval na ventily 1000km. Kdyz das lepsi, tak ho muzes prodlouzit. Problem je ze ty tycky uz novy nesezenes, jedine na vrakacich. A na stelovaci srouby pak musis vyvarit koniky a preriznout zavit, protoze skodovacky maj M7 a dnepri M8. Cepicky na ventilech odchazej, protoze koniky na ne dosedaj vetsinou dost nasisato. Tim se zaroven hodne nicej voditka. Koniky maj casto axialne velkou vuli a diky konstrukci rozvodu takovy jaka je to znamena ze to silene cvaka. Dobry je to peclive vymezit vymezovacima podlozkama. Voditka se daj pouzit z zigulika, i s guferkama. Maj je napr. v autodilykrc.cz. Zigul ma kazdy jinak dlouhy. Potrebujes saci a pouzijes je na obe strany. Dnepr ma obe stejny. Zkontroluj krouzky. Kdyz budes objednavat drobny dily, tak bys k tomu moch prihodit i novy krouzky. Stojej par korun a casto to tomu motoru dost pomuze. Na ozubenejch kolech zkontroluj nejen pocet zubu, ale taky jejich tvar a pripadny vydroleni (pitting). Ja kdyz jsem dnepra koupil, tak zuby byly sice vsechny, ale znacne opotrebeny. Na okrajich kol byly otrepy jak na konci pouzivanyho sekace. Tady najdes zajimavy tipy http://dnepromoto.com/.
Po nedavnejch zkusenostech s motorem MT10-36 a silenejma unikama oleje bych rozhodne predelal trubky kterejma se vraci olej z hlav na vetsi prumer. Pri delsi jizde v otackach, napr. na dlanici, se mi pravidelne vsechen olej nacpal do hlav a pak se hrnul vsema moznejma i nemoznejma skvirama ven. Na tom dnepromoto.com je to taky popsany.

Re: Leštění dílů na moto

od JirkaBux » 25 lis 2015, 11:39

Pánové děkuji všem za příspěvky, zkušenosti, rady. Vážím si toho. Motor je tedy komplet v pořádku demontován. Sítko v olejové vaně bylo na cucky, šroubky víka pod rozvody volné a nějaké prasklé misky pod ventily, leč jinak to vypadá poměrně "zdravě". Zuby všechny, nic prasklého či uraženého jsem zatím po očištění nenašel. Veškeré pružiny jsou vcelku. Chybí úplně gufero pod zapalování, ale to objednám asi přímo dle velikosti na eshopu. Davy radil, že tyčky k ventilům preventivně z feldy,že je to častý kámen úrazu a jak jsem pochopil, častým problémem jsou vymezovací válečky na konících, takže ty asi taky raději nové? Chtěl jsem se totiž zeptat. Jsou díly, které byste z vlastní zkušenosti, když už je vše rozebráno a bude se dělat GO určitě raději dali přímo preventivně nové, než pak litovat a říkat si: To se mělo udělat hned, to je přeci klasika, že to praská a zvlášť, když jsem nevěděl, kolik má motor nalítáno. Nebo pokud není nic vyloženě "vymačkáno", vychozeno, poškozeno apod. můžu pak vše začít skládat po doplnění evidentně špatných dílů. Děkuju a přeji pěkný den. Jirka

Re: Leštění dílů na moto

od Dneprstein » 21 lis 2015, 13:18

Neviděl bych to tak zle... Dněpra mam 14 let a za tu dobu mě vysloveně nechal stát jednou (a to díky poruše na jinak bezporuchovym bezkontaktu). Dvakrát jsem se musel nouzově vracet, kvůli nefunkčnímu alternátoru. Jinak nic... Ne, že by se nedalo dělat (měnit) spoustu věcí, ale většinou je to snadno řešitelný na cestě a nebo to prostě počká (i několik let, v mym případě)...

Re: Leštění dílů na moto

od Davy » 20 lis 2015, 14:32

Pavel Suchy na MT16 dojel na Krym. Vsechno jde, jen je potreba se neposrat predem :)

Jak rika fapeko, zkusenosti jsou k nezaplaceni. Akorat ze je to furt loterie. Budto si budes par let natloukat nos a pak, kdyz uz budes metodou pokus omyl o ty motorce vedet skoro vsechno, tak ti prdne klikovka. A nebo si nechas ten motor ted udelat, budes mozna par let spokojene jezdit a pak ti taky prdne klikovka. :)

Re: Leštění dílů na moto

od fapeko » 20 lis 2015, 13:32

Já všechny motory,převodovky,atd. dělám balotinou doma a výsledek je suprovní .Však koukni zde je tady toho plno http://fapeko.rajce.idnes.cz/
Nechci nikoho tady podcenovat ,ale pokud člověk nemá zkušenosti s Ruskými motory ,tak se pořád bude potýkat s nějakými problémy z důvodu jeho neznalosti a proto je lepší to dát někomu kdo ti to zodpovědně udělá vše a potom budeš jen jezdit bez nějakých nervu ,že se ti to někde posere na cestě.Kvalitní ,zkušený a zodpovědný mechanik ti ihned řekne co je třeba vše vyměnit aby ta motorka byla spolehlivá. Zkušenosti s těma motorama ničím nenahradíš a je jedno jestli jsi kosmicky konstruktér ,nebo nevyučený zedník ta motorka má své daná pravidla.
Pokud chceš solovku ,tak si tam dej všechny pružiny měkčí a zadní převod rychlejší ,nebo pětirychlostní převodovku a pojede ti to krásně

Re: Leštění dílů na moto

od JirkaBux » 20 lis 2015, 12:47

host píše:K té přestavbě na sólo. Já mám také přestavěné sólo ze side provedení. Zadní kyvka je na silentblocích a nezdá se mi, že by to vadilo jízdě víc, než jiné vrozené nectnosti strojů tohoto typu. Spíše doporučuji zauvažovat nad úpravou zadního odpružení
http://www.uralforum.cz/viewtopic.php?f ... bit#p10838
Se side pružinami je zadek nemožně tvrdý, po výměně za měkčí se chování stroje úžasně změní.

"Velká matka za spojkou" je šroub, jistící setrvačník. Ten je uložen / naražen (v lepším případě :idea: ) na kuželi.... Zadní ložisko se stahuje spolu s velikým Al víkem, žádným obvyklým stahovákem nelze chytit ani ten setrvačník, ani to víko. Aspoň na SV motoru - třeba to pro OHV neplatí :mrgreen:
Dík za tip na pružiny! Značím si.;-) Na ložisko jsem tedy zvědav, ojee. :-)

Re: Leštění dílů na moto

od Davy » 20 lis 2015, 11:43

Dik :) Zrejme jsi prave naboural statistiku. Bezne to cte jeden clovek tejdne, takze tenhle tejden budou dva :D

Nehazej flintu do zita. Da se to udelat. Ale navrhova zivotnost toho motoru je 40 000 km a to je realna hodnota. Japonce z toho proste neudelas. Treba kliky maj slaby misto u cepu, dela se tam unavovej lom. Muzes koupit vyberovou pro vojaky, s hvezdickou. Ale ani to neni zaruka. Servisni interval na ventily je 1000km. Muzes dat tycky a stelovaci srouby z Facka, trochu to pomuze, ale furt zustavaj ty valecky co dosedaj na vacku, jsou z blata a vymackavaj se. A muzes se treba stavet na hlavu a nepodari se ti podchytit takovy zavady jako ze se proste celej konik urve z hlavy atp.. Chce to jezdit, ona te ta motorka vyskoli :)

Re: Leštění dílů na moto

od host » 20 lis 2015, 11:42

K té přestavbě na sólo. Já mám také přestavěné sólo ze side provedení. Zadní kyvka je na silentblocích a nezdá se mi, že by to vadilo jízdě víc, než jiné vrozené nectnosti strojů tohoto typu. Spíše doporučuji zauvažovat nad úpravou zadního odpružení
http://www.uralforum.cz/viewtopic.php?f ... bit#p10838
Se side pružinami je zadek nemožně tvrdý, po výměně za měkčí se chování stroje úžasně změní.

"Velká matka za spojkou" je šroub, jistící setrvačník. Ten je uložen / naražen (v lepším případě :idea: ) na kuželi.... Zadní ložisko se stahuje spolu s velikým Al víkem, žádným obvyklým stahovákem nelze chytit ani ten setrvačník, ani to víko. Aspoň na SV motoru - třeba to pro OHV neplatí :mrgreen:

Re: Leštění dílů na moto

od JirkaBux » 20 lis 2015, 11:25

Davy, tak jsem se díval na tvé stránky. Parádní. Rusáček krásný! Ale po přečtení jsem už ledacos pochopil, uf.:-) Na výlety asi budu muset přeci jen zas časem pošetřit na nějakou starší multistradu, co jsem chtěl kdysi vyzkoušet a dněpřík bude spíše pro tátu na "kolem kopca". Uvidíme. Každopádně Tobě - palec hore! ;-)

Re: Leštění dílů na moto

od JirkaBux » 20 lis 2015, 10:22

Uaaa, co?! Jednou za měsíc? :roll: Takže nějakou delší štreku, třeba se spacákem do Alp jak jsem jezdíval, či Slovinsko to ani náhodou nebo s náhradním motorem v nějaké doprovodné dodávce? :-) To snad ne. Já se těšil, že s dědou občas nastřídačku vypadnem za řídítky od povinností born to be wild do "světa"? Sakryš. Ne, chlapi, jako vážně, když to teď dám komplet dopucu, opravdu je to tak poruchové, že na víkend byste s tím dál za humna nevyrazili? Trochu si mě vyděsil. :-/ Rám mám tedy asi sajdkový a děkuju za vysvětlění. Bo nějaké čepy tam byly dost prasácky navařené,tak jsem myslel, že to spíše někdo na sajdurám upravoval, ale máš pravdu, že při demontáži na jedné straně vymezený byl a na druhé ne. Podivil jsem se,ale teď mi to zapadává. No začátečník, to říkám. :? Včera jsem se trápil s demontáží spojky. Hrozné. Dva šrouby jsem musel odvrtat, ale talíře jsem nepoškodil. Díval jsem sem, že naštěstí už jsou nové v eshopu k dipozici na imbus. Dnes bych chtěl povolit tu velkou matku za spojkou, půjčit si někde stahovák na ložisko, které počítám bude za tím talířem a pokusit se vytáhnout kliku. Jsem zvědavý, jak vypadá ta.Rozvody jsou vyznačené ryskou proti sobě, jak jsem se díval, takže bych snad nemusel nic domrvit.

Re: Leštění dílů na moto

od Davy » 20 lis 2015, 09:54

A vzals v uvahu ze ten motor budes tak cca jednou za mesic rozebirat? To neni vtip, to je KMZ :) Za chvili to bude pekne poskrabany, v ty cerny to bude dost videt. To neni japonec, to ma bliz k traktoru nez k motorce. ;)
Kdyz neplanujete sajdu, mate ram na solovku? Sajdova motorka ma kyvku na silentblokach, solovka ma loziska. A u sajdovy je motor v ramu posunutej doprava. Ale to jsou jen distancni krouzky, to se da predelat lehce.

Re: Leštění dílů na moto

od JirkaBux » 20 lis 2015, 09:27

No jednak už máme nějakou představu o celkovém konečném vzhledu a navíc z těch předchozích zkušeností vím, že ten hliník časem "zacházel" a bylo třeba přelešťovat, čistit, udržovat a na to jsem popravdě už jednak líný a navíc mi od těch dob přibylo povinností, takže bych raději preferoval právě tu pohodlnější, bezúdržbovou variantu. Každopádně díky za link, vypadá to, že pánové mají zkušeností plná vědra, zkusím jim zavolat, co by doporučili, ať to má trochu kulturu a nevypadá to jak naliskané štětkou.;-)

Re: Leštění dílů na moto

od Davy » 20 lis 2015, 08:53

A nebylo by lepsi nechat to jak to je, jen chemicky vycistit? http://www.chemickelesteni.cz/uvod/

Re: Leštění dílů na moto

od JirkaBux » 19 lis 2015, 21:46

Ahoj,
děkuji moc za odpověď a názory. Prima! Jojo, tento motor. Tedy dle nějakých fotek na netu jsem si vydedukoval skrz válce, že je to 650 ohv, ale jinak nic víc o tom motoru nevím. Jsem v tom úplný nováček. Třeba cca. rok, typové označení apod. Kdybyste třeba mohli náhodou přihodit něco k dobru....Jestli to jde, takhle z fotky. Od prodejce vím, že je to už dvanácti volt a že je k tomu přiřazená převodka se zpátečkou, ale sajdu k tomu neplánujeme, takže to asi nevyužijeme. Než se mi narodily dcerky, jezdil jsem a dělal japonce. Stavěli jsme si a "vymazlovali" si s kamarády převážně řadové čtyřvály do Hond, Suzuk apod. Tam jsme hliníková víka nebo třeba kola klasicky leštili ručně a vrtačkama do "zrcadla", ale u tohoto to tak nechceme. Nebýt tátového snu, tak k rusovi asi nečuchnu, ale popravdě, sežralo mě to i s ponožkama. Nehledě na to, že už mi řídítka a smrad benzínu prostě asi chyběly! :) Myslím na to kudy chodím.:-) Dík za reakci. Ještě pomudruju, prý jsou i spreje přímo na motory. Jsem z Valašského Meziříčí, komaxit tu firmy běžně dělají, takže tato možnost je kdykoliv v záloze.
Přílohy
motor1.jpg

Re: Leštění dílů na moto

od Davy » 19 lis 2015, 09:19

Barva na kamna je naprd. Otazka je jak bude drzet na hliniku, je na ocel. Ale ani na oceli venku nedrzi. Je do interieru. A velkej problem je ji vypalit. Provozem ji vypalis na vejfukovejch kolenech. Na vejfukach uz ne a na karteru ani omylem. Musel bys celej karter narvat do pece.
Matnej cernej syntak na skolni tabule a pod to zaklad na lehky kovy (Formex napr.). Na karteru to vydrzi, na deklech hlav nejspis taky. Na valcich a hlavach bych si nebyl uplne jistej, tam to bude problem. Vim ze lidi si davaj na motorkach valce do komaxitu a kupodivu s tim neni problem. Nepraska to a chladi se to prakticky stejne. Ale me to prijde trochu cunarna. Tam by to chtelo elox. Pises Dnepra, takze pocitam ze mas 650 OHV, tzn. vsude hlinik.

Nahoru