Leštění dílů na moto

Pochlubte se svými zlepšováky. Nebo zde hledejte inspiraci.
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Leštění dílů na moto

Nový příspěvek od fapeko »

Zde přikládám otryskané balotinou hlavy válců z Jawky pro inspiraci Obrázek Obrázek
A tady AL kryt bubnu po chemickém vyčištění připravkem schinefost 171.Kryt byl jen odmašten a potom ponořen na pár sekund do přípravku
Obrázek
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
serge
Příspěvky: 1
Registrován: 25 led 2015, 18:06

Re: Leštění dílů na moto

Nový příspěvek od serge »

ahoj tryskání pískem, ledem, nátěry či třeba zinkování dělám v karlovarském kraji zásadně zde: http://janhauzr.eu/tryskani-ledem-balotinou-piskem
Doporučuji!
JirkaBux
Příspěvky: 7
Registrován: 18 lis 2015, 21:10

Re: Leštění dílů na moto

Nový příspěvek od JirkaBux »

Dobrý večer. Prohledával jsem celou sekci, snad jsem můj dotaz někde nepřehlédl, pokud ano, omlouvám se. Toto vlákno mi přišlo nejblíže k mému problému. Koupili jsme tátovi k šedesátinám Dněpříka, byl to vždy jeho sen. Nepojízdný a v bolavém stavu. Už je brzy tma, tak jsem se ve volných chvilkách pustil do repase. Kompletně rozdělávám motor. Chci zjistit, v jakém je uvnitř stavu (zatím vypadá vše naštěstí poměrně slušně), chci vše vyčistit, nutné vyměnit a při té příležitosti dát nový kabát. Komplet motor chci nechat opískovat a dát do matně černé no a v tom je můj dotaz. Nemáte s tím prosím někdo zkušenost? Komaxit prý ne. Je tvrdý, popraská. V lakovně mi nabízeli nějaké zatavení barvy, ale je to bezpečné na nějakých 200 stupňů. To mi přijde málo,ne? Elox na hliník ano, ale na motor asi ne, počítám. Pak jsem ještě našel náhodou v barvy laky barvu ve spreji na kamna, matná černá, do osmi set stupňů, ale jednak nevím, jestli to,co je na kamna je dobré i pro motor (mastnota, benzín apod.) a navíc bych to chtěl hezké, nevím, jestli bych to v kotelně u kamen sprejem udělal líbivé. Nemáte pro mě prosím nějaký tip? Děkuji moc. Hodně šťastných kilometrů. Jirka
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Leštění dílů na moto

Nový příspěvek od Davy »

Barva na kamna je naprd. Otazka je jak bude drzet na hliniku, je na ocel. Ale ani na oceli venku nedrzi. Je do interieru. A velkej problem je ji vypalit. Provozem ji vypalis na vejfukovejch kolenech. Na vejfukach uz ne a na karteru ani omylem. Musel bys celej karter narvat do pece.
Matnej cernej syntak na skolni tabule a pod to zaklad na lehky kovy (Formex napr.). Na karteru to vydrzi, na deklech hlav nejspis taky. Na valcich a hlavach bych si nebyl uplne jistej, tam to bude problem. Vim ze lidi si davaj na motorkach valce do komaxitu a kupodivu s tim neni problem. Nepraska to a chladi se to prakticky stejne. Ale me to prijde trochu cunarna. Tam by to chtelo elox. Pises Dnepra, takze pocitam ze mas 650 OHV, tzn. vsude hlinik.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
JirkaBux
Příspěvky: 7
Registrován: 18 lis 2015, 21:10

Re: Leštění dílů na moto

Nový příspěvek od JirkaBux »

Ahoj,
děkuji moc za odpověď a názory. Prima! Jojo, tento motor. Tedy dle nějakých fotek na netu jsem si vydedukoval skrz válce, že je to 650 ohv, ale jinak nic víc o tom motoru nevím. Jsem v tom úplný nováček. Třeba cca. rok, typové označení apod. Kdybyste třeba mohli náhodou přihodit něco k dobru....Jestli to jde, takhle z fotky. Od prodejce vím, že je to už dvanácti volt a že je k tomu přiřazená převodka se zpátečkou, ale sajdu k tomu neplánujeme, takže to asi nevyužijeme. Než se mi narodily dcerky, jezdil jsem a dělal japonce. Stavěli jsme si a "vymazlovali" si s kamarády převážně řadové čtyřvály do Hond, Suzuk apod. Tam jsme hliníková víka nebo třeba kola klasicky leštili ručně a vrtačkama do "zrcadla", ale u tohoto to tak nechceme. Nebýt tátového snu, tak k rusovi asi nečuchnu, ale popravdě, sežralo mě to i s ponožkama. Nehledě na to, že už mi řídítka a smrad benzínu prostě asi chyběly! :) Myslím na to kudy chodím.:-) Dík za reakci. Ještě pomudruju, prý jsou i spreje přímo na motory. Jsem z Valašského Meziříčí, komaxit tu firmy běžně dělají, takže tato možnost je kdykoliv v záloze.
Přílohy
motor1.jpg
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Leštění dílů na moto

Nový příspěvek od Davy »

A nebylo by lepsi nechat to jak to je, jen chemicky vycistit? http://www.chemickelesteni.cz/uvod/
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
JirkaBux
Příspěvky: 7
Registrován: 18 lis 2015, 21:10

Re: Leštění dílů na moto

Nový příspěvek od JirkaBux »

No jednak už máme nějakou představu o celkovém konečném vzhledu a navíc z těch předchozích zkušeností vím, že ten hliník časem "zacházel" a bylo třeba přelešťovat, čistit, udržovat a na to jsem popravdě už jednak líný a navíc mi od těch dob přibylo povinností, takže bych raději preferoval právě tu pohodlnější, bezúdržbovou variantu. Každopádně díky za link, vypadá to, že pánové mají zkušeností plná vědra, zkusím jim zavolat, co by doporučili, ať to má trochu kulturu a nevypadá to jak naliskané štětkou.;-)
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Leštění dílů na moto

Nový příspěvek od Davy »

A vzals v uvahu ze ten motor budes tak cca jednou za mesic rozebirat? To neni vtip, to je KMZ :) Za chvili to bude pekne poskrabany, v ty cerny to bude dost videt. To neni japonec, to ma bliz k traktoru nez k motorce. ;)
Kdyz neplanujete sajdu, mate ram na solovku? Sajdova motorka ma kyvku na silentblokach, solovka ma loziska. A u sajdovy je motor v ramu posunutej doprava. Ale to jsou jen distancni krouzky, to se da predelat lehce.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
JirkaBux
Příspěvky: 7
Registrován: 18 lis 2015, 21:10

Re: Leštění dílů na moto

Nový příspěvek od JirkaBux »

Uaaa, co?! Jednou za měsíc? :roll: Takže nějakou delší štreku, třeba se spacákem do Alp jak jsem jezdíval, či Slovinsko to ani náhodou nebo s náhradním motorem v nějaké doprovodné dodávce? :-) To snad ne. Já se těšil, že s dědou občas nastřídačku vypadnem za řídítky od povinností born to be wild do "světa"? Sakryš. Ne, chlapi, jako vážně, když to teď dám komplet dopucu, opravdu je to tak poruchové, že na víkend byste s tím dál za humna nevyrazili? Trochu si mě vyděsil. :-/ Rám mám tedy asi sajdkový a děkuju za vysvětlění. Bo nějaké čepy tam byly dost prasácky navařené,tak jsem myslel, že to spíše někdo na sajdurám upravoval, ale máš pravdu, že při demontáži na jedné straně vymezený byl a na druhé ne. Podivil jsem se,ale teď mi to zapadává. No začátečník, to říkám. :? Včera jsem se trápil s demontáží spojky. Hrozné. Dva šrouby jsem musel odvrtat, ale talíře jsem nepoškodil. Díval jsem sem, že naštěstí už jsou nové v eshopu k dipozici na imbus. Dnes bych chtěl povolit tu velkou matku za spojkou, půjčit si někde stahovák na ložisko, které počítám bude za tím talířem a pokusit se vytáhnout kliku. Jsem zvědavý, jak vypadá ta.Rozvody jsou vyznačené ryskou proti sobě, jak jsem se díval, takže bych snad nemusel nic domrvit.
JirkaBux
Příspěvky: 7
Registrován: 18 lis 2015, 21:10

Re: Leštění dílů na moto

Nový příspěvek od JirkaBux »

Davy, tak jsem se díval na tvé stránky. Parádní. Rusáček krásný! Ale po přečtení jsem už ledacos pochopil, uf.:-) Na výlety asi budu muset přeci jen zas časem pošetřit na nějakou starší multistradu, co jsem chtěl kdysi vyzkoušet a dněpřík bude spíše pro tátu na "kolem kopca". Uvidíme. Každopádně Tobě - palec hore! ;-)
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: Leštění dílů na moto

Nový příspěvek od host »

K té přestavbě na sólo. Já mám také přestavěné sólo ze side provedení. Zadní kyvka je na silentblocích a nezdá se mi, že by to vadilo jízdě víc, než jiné vrozené nectnosti strojů tohoto typu. Spíše doporučuji zauvažovat nad úpravou zadního odpružení
http://www.uralforum.cz/viewtopic.php?f ... bit#p10838
Se side pružinami je zadek nemožně tvrdý, po výměně za měkčí se chování stroje úžasně změní.

"Velká matka za spojkou" je šroub, jistící setrvačník. Ten je uložen / naražen (v lepším případě :idea: ) na kuželi.... Zadní ložisko se stahuje spolu s velikým Al víkem, žádným obvyklým stahovákem nelze chytit ani ten setrvačník, ani to víko. Aspoň na SV motoru - třeba to pro OHV neplatí :mrgreen:
Naposledy upravil(a) host dne 20 lis 2015, 11:45, celkem upraveno 1 x.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Leštění dílů na moto

Nový příspěvek od Davy »

Dik :) Zrejme jsi prave naboural statistiku. Bezne to cte jeden clovek tejdne, takze tenhle tejden budou dva :D

Nehazej flintu do zita. Da se to udelat. Ale navrhova zivotnost toho motoru je 40 000 km a to je realna hodnota. Japonce z toho proste neudelas. Treba kliky maj slaby misto u cepu, dela se tam unavovej lom. Muzes koupit vyberovou pro vojaky, s hvezdickou. Ale ani to neni zaruka. Servisni interval na ventily je 1000km. Muzes dat tycky a stelovaci srouby z Facka, trochu to pomuze, ale furt zustavaj ty valecky co dosedaj na vacku, jsou z blata a vymackavaj se. A muzes se treba stavet na hlavu a nepodari se ti podchytit takovy zavady jako ze se proste celej konik urve z hlavy atp.. Chce to jezdit, ona te ta motorka vyskoli :)
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
JirkaBux
Příspěvky: 7
Registrován: 18 lis 2015, 21:10

Re: Leštění dílů na moto

Nový příspěvek od JirkaBux »

host píše:K té přestavbě na sólo. Já mám také přestavěné sólo ze side provedení. Zadní kyvka je na silentblocích a nezdá se mi, že by to vadilo jízdě víc, než jiné vrozené nectnosti strojů tohoto typu. Spíše doporučuji zauvažovat nad úpravou zadního odpružení
http://www.uralforum.cz/viewtopic.php?f ... bit#p10838
Se side pružinami je zadek nemožně tvrdý, po výměně za měkčí se chování stroje úžasně změní.

"Velká matka za spojkou" je šroub, jistící setrvačník. Ten je uložen / naražen (v lepším případě :idea: ) na kuželi.... Zadní ložisko se stahuje spolu s velikým Al víkem, žádným obvyklým stahovákem nelze chytit ani ten setrvačník, ani to víko. Aspoň na SV motoru - třeba to pro OHV neplatí :mrgreen:
Dík za tip na pružiny! Značím si.;-) Na ložisko jsem tedy zvědav, ojee. :-)
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Leštění dílů na moto

Nový příspěvek od fapeko »

Já všechny motory,převodovky,atd. dělám balotinou doma a výsledek je suprovní .Však koukni zde je tady toho plno http://fapeko.rajce.idnes.cz/
Nechci nikoho tady podcenovat ,ale pokud člověk nemá zkušenosti s Ruskými motory ,tak se pořád bude potýkat s nějakými problémy z důvodu jeho neznalosti a proto je lepší to dát někomu kdo ti to zodpovědně udělá vše a potom budeš jen jezdit bez nějakých nervu ,že se ti to někde posere na cestě.Kvalitní ,zkušený a zodpovědný mechanik ti ihned řekne co je třeba vše vyměnit aby ta motorka byla spolehlivá. Zkušenosti s těma motorama ničím nenahradíš a je jedno jestli jsi kosmicky konstruktér ,nebo nevyučený zedník ta motorka má své daná pravidla.
Pokud chceš solovku ,tak si tam dej všechny pružiny měkčí a zadní převod rychlejší ,nebo pětirychlostní převodovku a pojede ti to krásně
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Leštění dílů na moto

Nový příspěvek od Davy »

Pavel Suchy na MT16 dojel na Krym. Vsechno jde, jen je potreba se neposrat predem :)

Jak rika fapeko, zkusenosti jsou k nezaplaceni. Akorat ze je to furt loterie. Budto si budes par let natloukat nos a pak, kdyz uz budes metodou pokus omyl o ty motorce vedet skoro vsechno, tak ti prdne klikovka. A nebo si nechas ten motor ted udelat, budes mozna par let spokojene jezdit a pak ti taky prdne klikovka. :)
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Odpovědět