od Míra » 02 srp 2011, 12:10
No, měl sem na motorce asi 6 druhů vejfuků
0) zmuchlaný originály - mizernej zvuk - prskavej, výkon snad nejnižší, ale dobrá spotřeba
1) rovné trubky - řveto, a pocit že to jede je jen subjektivní, jede to hůř jak nahoře tak dole.
2) trubka a na konci prázdná rybina z kejvačky, prázdná komora. - jede to líp než holá trubka v otáčkách, jinak to řve stejně.
3) absorbční tlumič, který vniknul vložením děrované trubky o stejném průměru jako koleno a vložením do rybiny, vycpáno vatou. - trochu to prohloubí zvuk, ale výkonová změna žádná.
4) absorbční tlumič, který vniknul vložením děrované trubky o 1cm menším průměru než koleno. - tudy cesta vede, přibyl spodek, a hodně to utichlo
5) tlumič který do rybiny patří - zázrak, jede to dole i nahoře, a řve to nejmíň. kolem středu se to ale rázem prudce obohatilo
následovalo komplet přetryskování karburátoru a výměna komínků, a ono to i suprově jede. (je to divný, ale konfigurace je následující: HT95, VT původní, komínky K63, jehly K65 úplně dole.)
pak následovala propojka mezi výfuky. krom rozdílného zvukového projevu je objevilo malinké zvýšení výkonu kolem středně vyšších otáček, ale to je zanedbatelný.
ze skušeností vyplývá, že pokud to má jet dole, nesmí to řvát. o hořejšek se člověk prakticky nepřipraví, ale dole je to zázrak, ten malej nárůst ve vysokých otáčkách při otevřeným výfuku je bezpředmětnej.
s délkou svodů sem neexperimentoval.
Pokud si chce někdo hrát, poskytnu mu soft, Lotus Engine simulation, na spočítání minimální délky svodů do jejich spojení se to dá i použít, na komplexnější návrh výfuku už nemám dost informací (ventily, kanály, zdvih ventilů...)
No, měl sem na motorce asi 6 druhů vejfuků
0) zmuchlaný originály - mizernej zvuk - prskavej, výkon snad nejnižší, ale dobrá spotřeba
1) rovné trubky - řveto, a pocit že to jede je jen subjektivní, jede to hůř jak nahoře tak dole.
2) trubka a na konci prázdná rybina z kejvačky, prázdná komora. - jede to líp než holá trubka v otáčkách, jinak to řve stejně.
3) absorbční tlumič, který vniknul vložením děrované trubky o stejném průměru jako koleno a vložením do rybiny, vycpáno vatou. - trochu to prohloubí zvuk, ale výkonová změna žádná.
4) absorbční tlumič, který vniknul vložením děrované trubky o 1cm menším průměru než koleno. - tudy cesta vede, přibyl spodek, a hodně to utichlo
5) tlumič který do rybiny patří - zázrak, jede to dole i nahoře, a řve to nejmíň. kolem středu se to ale rázem prudce obohatilo
následovalo komplet přetryskování karburátoru a výměna komínků, a ono to i suprově jede. (je to divný, ale konfigurace je následující: HT95, VT původní, komínky K63, jehly K65 úplně dole.)
pak následovala propojka mezi výfuky. krom rozdílného zvukového projevu je objevilo malinké zvýšení výkonu kolem středně vyšších otáček, ale to je zanedbatelný.
ze skušeností vyplývá, že pokud to má jet dole, nesmí to řvát. o hořejšek se člověk prakticky nepřipraví, ale dole je to zázrak, ten malej nárůst ve vysokých otáčkách při otevřeným výfuku je bezpředmětnej.
s délkou svodů sem neexperimentoval.
Pokud si chce někdo hrát, poskytnu mu soft, Lotus Engine simulation, na spočítání minimální délky svodů do jejich spojení se to dá i použít, na komplexnější návrh výfuku už nemám dost informací (ventily, kanály, zdvih ventilů...)