nastavení geometrie

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: nastavení geometrie

Re: nastavení geometrie

od Michal » 24 lis 2015, 21:11

Stačilo natankovat aby si klesl předek a příklon se zmenšil, k tomu podložit kolo sajdy na kompenzaci o 1,5cm nižšího profilu zimního drapáku, je už příklon jen asi 1 stupeň. Spravily by to 3-4 otáčky šroubu na vzpěrách.
Ten podmiňovací způsob, protože přední vzpěra po několika zimních sezónách už není délkově nastavitelná.

Re: nastavení geometrie

od Davy » 24 lis 2015, 08:25

Jak to meris? Jestli motorku vuci zemi v nezatizenym stavu, tak vysvetlemi muze byt treba unavena pruzina kyvky sajdy.
oprava: sorry, to je blbost, to by bylo nejakejch 14 cm :)

Re: nastavení geometrie

od Michal » 24 lis 2015, 00:54

Zajímalo by mě, jak se mi odklon 2 stupně za několik let mohl změnit na příklon asi 5 stupňů, aniž by někde byla vidět postřehnutelná deformace. Vždyť to na délce vzpěr dělá několik centimetrů.

Re: nastavení geometrie

od serpico-3 » 25 lis 2013, 18:23

Ono záleží i na silnici, mám vyzkoušeno, že dobře seřízená geometrie na kvalitní silnici s dobrým sklonem vozovky umožní, že moto jede /v prostředku vozovky/ po puštění řídítek krásně rovně, při jemném zatlačení /na obě strany/na řídítka lehce zatáčí a řidič se s ničím nerve..A samozřejmě je to vždy kompromis, protože seřízení, kdy řidič jede sám a vše je bezvadné, se změní, pokud veze náklad v sajdě nebo za sebou..Já osobně jsem si motorku naklonil víc k sajdě, takže se s ní trochu peru, ale jen tak se mi nezvedá sajda..Měl jsem to dřív tak, že když jsem měl mitfáru v sajdě, sezení bylo bezvadné, ale jakmile někdo sedl ještě za mě, zvedala se mi sajda i při jízdě rovně /mitfára měl jen 50 kg/.., jakmile jsem jen trochu zatočil doprava...A zadní kyvka je v této věci na nic, protože zadní tlumiče jsou moc měkké a při opravdové střelbě chybí tuhost péráka.. ;)

Re: nastavení geometrie

od Honda Wanderer » 24 lis 2013, 13:29

Re: nastavení geometrie

od čurda » 05 zář 2012, 14:23

na kyvku mám nabídku z dněpra za cca 6-7 tis... tak vo tom hodně špekuluju.. pravdu máš vtom že to v zatáčce moc nepéruje bo kdýž jedu rychle ( 80 a vejš) a jsou tam nerovnosti tak to je tanec :lol: :lol:
s podvozkem laboruju moc.. už tam mám třetí zadní tlumiče.. nejhorší to je když jedem celá rodinka ( 4 člověci) to jde motorka vzadu kolikrát na doraz.. ale i přez to všechno je to vždy poetický výlet :mrgreen: :mrgreen:

Re: nastavení geometrie

od Jirka-MT9 » 05 zář 2012, 14:07

:D Přední kyvka je v kombinaci se sajdou určitě lepší - péruje to i v zatáčkách, což se určitě nedá říci o klasické dněpří vidlici (alespoň té mojí, ale ta mizerně péruje i při přímé jízdě). :D Pavel Kučera rozděluje jízdu "před kyvkou" a "s kyvkou". Zkoušel jsem jezdit s půjčeným Uralem s kyvkou a řekl bych že to je podstatně lepší. Nicméně nevím jestli to bylo celkově lepším podvozkem, nebo pouze tou vidlicí. Odklonem se nechá hodně dohnat, ale stejně se to bude měnit podle zátěže moto x side, budeš muset najít nějaký kompromis. :lol:

Re: nastavení geometrie

od čurda » 05 zář 2012, 12:01

ok děkuju, to mám podobný cca 30 cm... zkusím teda ještě přeměřit odklon ..
přemejšlím taky o přední kyvný vidlici ... jenže někdo tvrdí že je to jedno co tam je, někdo že s kyvkou se to lepší řídí..

Re: nastavení geometrie

od Jirka-MT9 » 05 zář 2012, 09:29

čurda píše:koukám na ty návody tady a vůbec se tu neřeší předběh kola sajdy ... já sem při montáži vycházel z hodnot který sem našel na stránkách sidecar clubu ..

Přípustné hodnoty

Rozvor kol 1300 mm až 2000 mm
Předběh 286 mm až 440 mm
Rozchod kol1050 mm až 1500 mm
Sbíhavost kol25 mm až 60 mm
Sklon1° až 2°
mohl by mě někdo změrit jakej předbeh ma dněpr nebo ural... zatím mám cca 30 cm a premejšlím že bych ještě přidal.. dík
Tak na mém Dněpru MT9 mám předběh sajdy cca 27-28cm. ;)

Re: nastavení geometrie

od Davy » 05 zář 2012, 07:47

k tej svislici - jako vztaznou rovinu je potreba brat bok plaste, guma dorovna nerovnosti rafku, docela skoro uplne. Ja mam na to udelanej forychtunk ve forme prkna s povesenym oluvkem na spagate a s nalepenou stupnici po jednom stupni, serizuju s tim mj. i sklon kol u auta.

Re: nastavení geometrie

od drumbas » 05 zář 2012, 07:35

ono je taky rozdil ve hnane nebo nehnane sajdě
tušim hnana nema žadnou zbihavost

Re: nastavení geometrie

od čurda » 04 zář 2012, 21:29

právě že s předběhem hýbat můžu.. proto mě zajímá kolik je na ruskejch sajdách.. odklon mám cca 1 stupen, sbíhavost cca 3cm , při nastavení menší sbíhavosti nebo při větší zátěži sajda silně táhne..

Re: nastavení geometrie

od hipik634-750 » 04 zář 2012, 16:06

s predbehem moc nezahybas, sklon bych nastavil 0, stejne se to da snadno doladit, zakladem je rozumna sbihavost, jinak te to vysiluje

Re: nastavení geometrie

od čurda » 03 zář 2012, 13:15

koukám na ty návody tady a vůbec se tu neřeší předběh kola sajdy ... já sem při montáži vycházel z hodnot který sem našel na stránkách sidecar clubu ..

Přípustné hodnoty

Rozvor kol 1300 mm až 2000 mm
Předběh 286 mm až 440 mm
Rozchod kol1050 mm až 1500 mm
Sbíhavost kol25 mm až 60 mm
Sklon1° až 2°
mohl by mě někdo změrit jakej předbeh ma dněpr nebo ural... zatím mám cca 30 cm a premejšlím že bych ještě přidal.. dík

Re: nastavení geometrie

od arno77 » 13 srp 2012, 09:00

na netu jsem našel tohle
Přílohy
Geometrie.PNG

Nahoru