Životnost soukolí hlavního převodu?

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Životnost soukolí hlavního převodu?

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

od jarda_na » 24 bře 2017, 08:21

Viki píše:Tož mě to odešlo na podzimním srazu u Pavla v Rozhraní cca po 25 000 km. Rozdělaný to ještě nemám tak ještě netuším co všechno tam šlo do kopru. Jinak kamarádovi co jezdí na BMW GS 1200 odešel hl. převod cca po 40 000 km a oprava ho přišla zhruba na 8000,- To jen tak pro srovnání.
U novějších BMW to není o soukolí, ale o životnosti velkého ložiska.

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

od dněpr MT9 » 23 bře 2017, 19:55

Hledal jsem hledal a i našel jak z japonce tak z němce ale bez citelných úprav nebo dokonce bez odlití nového obalu diferáku to asi nepůjde = nechal jsem si spočítat a navrhnout kola stejných rozměrů jen změnit geometrii zubů a navrhnout materiál a tepelné zpracování aby přenesly výkon cca 90kilowat což je skoro třikrát víc než dají ti naši soudruzi. ještě to není hotové ale jak bude tak zkusím poptat a uvidím jak se pohnu dál, nemám moc času tak jak bude dám vědět mám v úmyslu nechat zkreslit i kola 7/36 což by bylo hrubým odhadem o cca 25%pomalejší než 8/37, nebo i rychlejší klasiku 9/35

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

od Viki » 15 led 2017, 18:52

Tož mě to odešlo na podzimním srazu u Pavla v Rozhraní cca po 25 000 km. Rozdělaný to ještě nemám tak ještě netuším co všechno tam šlo do kopru. Jinak kamarádovi co jezdí na BMW GS 1200 odešel hl. převod cca po 40 000 km a oprava ho přišla zhruba na 8000,- To jen tak pro srovnání.

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

od KOVROVEC5 » 29 lis 2016, 13:31

No zbývá dodat proč nyní stroj dojel - diferenciál:
Při repasi 2008/2009 nová ložiska,simeringy,soukolí.V provozu byl průběžně vyměněn jen velký simerig u kola,i když tam byl napasován nornální místo původního(na to jsem u reduktoru side zapoměl,tam napasován taky).
No a teď se stalo že se na talíři vylomil zub a skončilo to i prasklým prostředním dílem skříně.
Při demontáži zjištěno silné opotřebení zubů na talíři,s vydrolením kousků materiálu.Pastorek kupodivu opotřeben minimálně.Dále jsou vymačkané drážky na unašeči pro kolo a šíleně opotřebené válečky v jeho uložení,i ty jehly jsou dost ojeté.
Olej (PP44)měněn společně s reduktorem.
No a to je asi všechno.Motorku dám zase dohromady a doufám že opět pár kilometrů poslouží.Doufám že se mi podaří sehnat vše potřebné do toho diferenciálu.
Myslím si že životnost stroje zase není tak špatná a že vydat se na delší cestu není problém.Hodně taky záleží jak
kvalitně vyrobené se sejdou díly.Na cesty se vyplatí vozit hardy spojku.Spolehlivost taky není špatná,mimo poslední jízdy vždy a všude dojel,majitel jezdil i v zimě do lesa a k rybníku.
Takže se nikdo nebojte Dněpra s motorem SV 750.Diferenciál se vyplatí cca po 25 000 km rozebrat a zrevidovat.
Ahoj,Michal
PS - nemáte někdo něco do toho diferenciálu?Děkuji.

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

od KOVROVEC5 » 29 lis 2016, 13:12

Pokračování.
Ještě k motoru - v prvním roce shořely kontakty v rozdělovači vlivem kondenzátoru,ten dám nový ještě výroby ČSSR,
kotakty znovu měněny v 25 000 km,palec taky.Karburátory první rok odjeto se starými K 302,problémy s nastavením
atd.Pak jsem sehnal nové K302,z původní výroby 60tá léta.Pak již funkce celkem uspokojivá až do teď.
Jinak olej celou dobu M7ADS s přísadou na zvýšení viskozity,měněn po 2000 km.
Zadní utěsnění setrvačníku předěláno na simering,měněn při 25 000 km,nyní zase tekl,stejně jako pod rozdělovačem.
Převodovka :(se zpátečkou)
Při repasi 2008/2009 měněny jen simeringy a ložiska.Ty již zase tečou,ale jinak je převodovka v absolutní kondici a nabyl s ní v provozu jediný problém,jezdila na olej PP90,měněn při každé třetí výměně motor.oleje.
Reduktor side:
V něm byly při původní repasi měněny jen simeringy,a i nyní nic jiného nepotřebuje.Plná kondice!
Jinak křížky kardanu všechny měněny při první repasi a potom znovu při 12 a 25 000 km.Nyní je špatný křížek kardanu z převodovky a ten z diferenciálu k side má volná oka pro křížek.Jinak kardany přirepasi nové,ale nyní již všechny drážky vymačkané.Hardy spojka měněna při 12,13,25 a 35 000 km.
Olej v reduktoru PP 44,měněn při každé druhé výměně oleje v motoru.
Jinak na podvozku nyní všechny tlumiče po smrti,ani přední vidlice není nic moc.Majiteli to v provouźu moc nevadilo,nejezdil nikdy rychle,při první repasi se snimi taky nic nedělalo.Pokračování příště.

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

od KOVROVEC5 » 29 lis 2016, 12:28

Ahoj všem,dovoluji si přidat zkušenost s životností komponentů motocyklu Dněpr 12 z roku 1973.u motocyklu jsem dělal repasi všech agregátů v zimě 2008/2009,majitel s tím od té doby najel 37 000 km,nejvíc v prvním roce přes 10 000 km.
Stroj jsem celou dobu udržoval,majitel si dělal jen výměny oleje a základní seřizování.Je ročník 1946,zkušený a ke stroji ohleduplná řidič.Nyní již ze zdravotních( svých i zminěného stroje ) s ježděním končí a tak jsem od něj stroj odkoupil
a agregáty rozebral.
Vezmu po řadě jednotlivé agregáty:
Motor- při repasi byla dána nová klika,všechny ložiska,nové válce s písty ,kroužky a ventily.Kroužky byly použité jiné,dobré kvality a montovány jen tři,bez toho stíracího pod pístím čepem.Během provozu byly ventily při 12 000 km zabrušovány,při 25 000 km frézovana sedla,ventily rovnány na brusce.Nyní jsou již na výměnu,sedla půjdou ještě přefrézovat.Kroužky byly(opět lepší kvality)měněny při 25 000 km,nyní by chtěly zase nové,ale válce jsou pořád v kondici,
určitě by ještě jedny kroužky odjely.
Klika už má patrnou vůli na ojničních ložiskách i na pístních čepech,ale určitě by minimálně 5 000 km ještě odjela.
Všechna ložiska(při repasi použita nová SKF)jsou dobrá,mimo zadního pouzdra na vačku.Rozvodová kola původní,nebyla měněna ani při repasi motoru.
Největším problémem bylo dynamo,na stroji se vystřídaly tři již během prvního roku.Vždy odešla kotva.Pomohlo až převinutí od odborníka,od té doby dynamo funguje.Při 25 000 bylo preventivně rozebráno,dána nová ložiska,uhlíky a kolečko náhonu.
Zatím ahoj,pokračování příště.

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

od dněpr MT9 » 28 lis 2016, 18:58

Nicméně tahle raketa mně přivedla na myšlenku zkusit sehnat náhradu z japonce nebo němce uvidím třeba se mi povede jako ta klika z BMW

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

od dněpr MT9 » 28 lis 2016, 18:25

Ahoj pánové takže Vás zklamu dnes jsem obdržel odpověď cena jednoho soukolí je 380 dolarů což je při dnešním kurzu 25,6 Kč za dolar 9728 Kč a to tam nejsou manipulační poplatky a doprava, a ještě by se muselo vysolit na jedno soukolí 150 dolarů do předu takže jsem mu to zamítl, dle mého odhadu by se jedno soukolí vyšplhalo na 11 litrů. to je docela ranec.

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

od dněpr MT9 » 25 lis 2016, 20:14

OK poptám 8/41 uvidím co mi sdělí až to zkreslí a jestli to vůbec půjde vyrobit a dám vědět

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

od Michal » 25 lis 2016, 18:44

Nejlépe 8/41 ať je to alespoň o 10% pomalejší. Navíc 8/40 by vycházelo ošklivě soudělně, což ozubení nemá rádo.

Neznám ale geometrická omezení, zda je horší nacpat více zubů na věnec, nebo udělat 7-zubovou hrušku. Pokud tedy vychází lépe 7/37, tak jsem pro také. Cokoliv o 10 až 15% pomalejší mi vyhovuje.
Pokud bude cena do 8 litrů, prohlašuji tímto moji objednávku za závaznou.

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

od krmec » 25 lis 2016, 14:16

Rad se připojím k Michalovi ale nevím jestli 8/39 nebo 8/40.

Díky Krmec

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

od dněpr MT9 » 24 lis 2016, 16:59

Ahoj Všem,

tak kola 8/37 jsou standart ty jsem taky namontoval do svého diferáku, pokud by někdo chtěl pomalejší tzn např 8/39, 8/40 tak se ozvěte co mám poptat, a já sdělím jestli by to šlo nebo ne, ještě k těm 8/37 je to do dněpra bez náhonu side

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

od Michal » 24 lis 2016, 09:25

Jednokolka Dněpr a Ural mají stejné soukolí hlavního převodu. 2WD Ural má se zadní strany ubroušenou půl milimetru hlubokou drážku po obvodu, 1WD soukolí se tam montuje jako oficiální náhradní díl po líznutí na brusce.

2WD Dněpr má jiné soukolí, které slouží zároveň jako půlka klece planetek diferenciálu.

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

od Fort » 24 lis 2016, 01:45

Bavíme se o pomalém převodu na Urala nebo na Dněpra?

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

od Michal » 23 lis 2016, 22:01

Kdysi jsme pro pomalý převod měli asi 10 zájemců, ale nepodařilo se nám to zrealizovat:
http://uralforum.cz/viewtopic.php?f=4&t=387

Nahoru