od Michal » 30 kvě 2011, 16:34
Dodatek k seskakujícím kolům: Přemýšlel jsem tehdy, tak rozvodové kolo na vačce zajistit nějak bezpečněji, než pouhým nasazením s přesahem. Jako trvanlivé a funkční mi připadlo utáhnout ho maticí na hřídeli. Ve clonce oddechu by se pak jen zvětšila díra, takže místo se tam na tu matku dá udělat. Problém by byl závit na vačkovou hřídel - ona má až od výstupního gufera po rozvodové kolo stejný průměr. Navařit a zabrousit pod matku nějaký materiál, na který by se vyřízl závit, nejde, to by hřídel tepelně zkroutilo. Vyříznout závit po celé délce také nejde, gufero nemůže běhat po závitu. Narazit přes závit pod gufero tenkou leštěnou trubku alá Jawa 638 by sice bylo možné, ale né moc praktické. Ale šlo by pod guferem osoustružit hřídel na o hloubku závitu menší průměr, aby gufero běhalo po hladkém. Muselo by se tam pak dát jiné gufero se stejným vnějším a menším vnitřním průměrem.
Má někdo jiný nápad, jak tuto nedokonalost řešit? Preventivně to dělat nebudu, ale jestli mi ještě někdy seskočí rozvodové kolo, tak se do úpravy zabezpečení rozvodového kola pustím.
Dodatek k seskakujícím kolům: Přemýšlel jsem tehdy, tak rozvodové kolo na vačce zajistit nějak bezpečněji, než pouhým nasazením s přesahem. Jako trvanlivé a funkční mi připadlo utáhnout ho maticí na hřídeli. Ve clonce oddechu by se pak jen zvětšila díra, takže místo se tam na tu matku dá udělat. Problém by byl závit na vačkovou hřídel - ona má až od výstupního gufera po rozvodové kolo stejný průměr. Navařit a zabrousit pod matku nějaký materiál, na který by se vyřízl závit, nejde, to by hřídel tepelně zkroutilo. Vyříznout závit po celé délce také nejde, gufero nemůže běhat po závitu. Narazit přes závit pod gufero tenkou leštěnou trubku alá Jawa 638 by sice bylo možné, ale né moc praktické. Ale šlo by pod guferem osoustružit hřídel na o hloubku závitu menší průměr, aby gufero běhalo po hladkém. Muselo by se tam pak dát jiné gufero se stejným vnějším a menším vnitřním průměrem.
Má někdo jiný nápad, jak tuto nedokonalost řešit? Preventivně to dělat nebudu, ale jestli mi ještě někdy seskočí rozvodové kolo, tak se do úpravy zabezpečení rozvodového kola pustím.