Rozvodové soukolí

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Rozvodové soukolí

Re: Rozvodové soukolí

od Saša » 06 čer 2011, 08:19

No s dněprem ti moc neporadím.. Snad někdo jiný. Když to vezmu obecně tak nejvetší bolest dněpra je mazání, změř si tlak kolik ti dává čerpadlo. No a pak ti asi nezbyde nic jiného než ten motor kuchnout a kouknout dovnitř v jakém je stavu.. :-)

Re: Rozvodové soukolí

od Dan » 05 čer 2011, 21:13

Koupil jsem na podzim Dněpra 11.Jezdilo to,sice trochu klepaly ventily ale říkal jsem si že ty pak došteluju.Vzhledově to byl vrak ,takže jsem to do šroubku rozebral,pár nových dílů,lak a znovu sestaveno .Proto ,,zkušební jízdy,,.Do motoru jsem nesahal ,kromě sundání a vyčištění vany a sítka oleje.Tenhle rachot jsem právě zjistil až při té delší jízdě.

Re: Rozvodové soukolí

od Saša » 05 čer 2011, 17:50

Ahoj, no co kdyby jsi začal tím co máš za motor, co o tom motoru víš (náběh km...) Pak tak nějak popiš co se děje. Když píšeš další zkušební jízda tak myslím že už opravy byly.
K tvému popisu. Když budu vycházet z urala. S klikou zkušenosti nemám. Jestli to jsou kola tak to s narůstajícímí otáčkami narůstá, jakoby hvízdá (mně dříve) jestli tluče kovovy zvuk (jak dlouho to dělá?) tak tam může být nějak vyběhaný prstenec co je na vačce a jde přez něj odfuk skříně. Těžko říct, zkus to popsat blíže, popřípadě nějaké foto.

Re: Rozvodové soukolí

od Dan » 05 čer 2011, 10:23

Provedl jsem delší zkušební jízdu(asi 5km :-D) a po ohřátí začne jakoby z přední části vycházet zvuk jako z kafemlýnku.Nedá se to poslouchat.Při vyšší rychlosti to přestane,jak se zmenší otáčky nebo se přeřadí ,tak to začne řachtat a duté klepání jakoby do bloku.Můžou tohle dělat ty rozvody?Nebo klika.
Když to nastartuji za studena tak to klepe ,ale tak nějak v normě.Nevím co mám dřív rozebrat,nechtěl jsem do motoru sahat ale asi budu muset :-(

Re: Rozvodové soukolí

od Saša » 02 čer 2011, 23:24

HEUREKA...... Takový malý vynález jménem stroboskop a správné seštelování zapalování dokáže udělat divy. :-)
Celkové hodnocení: Motorka je o dost tiší, dříve ve 100km/h byla slyšet rachot kol. ted ve stovce ticho a klid. Mnohem kultivovanější projev a na volnoběh jen ševelí. Všem vřele doporučuji.

PS: Rada na závěr, když o tom budete uvažovat svěřte se odbornému servisu. Kdo si kola sám vymění tak pochopí. :)

Re: Rozvodové soukolí

od Jirka-MT9 » 01 čer 2011, 09:50

Pozor! Další je Šumavský - děkuji za potvrzenou účast :lol: budeme se na tebe těšit. :D

Re: Rozvodové soukolí

od Míra » 01 čer 2011, 00:11

tyjo, tenhle sraz nestíhám, hlavně finančně a na stroji mě zlobí ještě pár věcí, kterejm moc nevěřím. ale na ten další jedu. doufám :-)

Re: Rozvodové soukolí

od Saša » 31 kvě 2011, 21:13

Kleštině rozumím, jen se obávám aby se vešla do toho prstence. Hřídel má cca 22mm, když připočtu sílu kleštiny.. Matka bude mít průměr ?? to by se do toho prstence nemuselo vejít. Navíc prstenec je zajištěn kolíkem proti posunu na ozubeném kole. Dopředu jít nemůže, tam jsou prsa na kterých bylo vidět že se o ně opírá (lehký otěr) tudíž nesjede, nemá kam. Tuhle variantu vylučuji.
Ve čtvrtek bude projistotu provedená kontrolní rozborka a změří se vůle mezi zuby kol na klice a vačce. Pak se uvidí.
Není moc času a sraz se blíží...
Jestli si to čte i Kučera tak se musí smát, že jsem odmítl odbornou výměnu v servisu :-) Když ve čtvrtek nic nevymyslím tak z něho zkusím vytáhnout nějaký rozum... snad :-) Porážka se nepřipouští a nerad bych mu to potupně vezl....
Míro nejedeš náhodou taky? Na pokec u pivka a tak?

Re: Rozvodové soukolí

od Míra » 31 kvě 2011, 09:00

saša, kdybys to dal o otáčku blbě, tak se nic nestane. prohodil bys jhen funkci pravýho a levýho válce. u motoru s rozdělovačem bys pak ještě musel prohodít zapalovací kabely. to tady ani nemusíš, protože to pálí do obou válců naráz.
deadman: přesně si nyvybavuju jak je to tam udělaný, ale co třeba udělat kleštinu na ten hřídel, a tu tam utáhnout?

aneb vemu trubku, udělám na ní závit. vnitřek vystružim kuželovým výstružníkem tak aby větší díra měla průměr jako vačkovej hřídel.A tu trubku na 4místech podélně naříznu v místě kde má menší díru. natlačim na vačku, jak se vyrovná vnitřek díry, stane se kuželovým závit zvenku. a na ten dotáhnu matici, tim se kleština sevře na hřídeli nafest. jestli si nejseč jistej, jak to myslím, tak ti to nakreslím v CADu

Re: Rozvodové soukolí

od Saša » 30 kvě 2011, 19:16

Co se týče osazení kol o zub, to nevidím jako moc reálné.Dával jsem pozor aby to bylo na rysky. To by muselo být o otáčku a to si myslím že by se to potkalo :oops:
Moje ruská kola byla dost ometená a kvalita materiálu se s těmi nemeckými taky nedá srovnat.
Co se týče sjetí kola... :? no nevím ty ruský jsou dost široká, navíc kolo na vačce je zajištěno tím prstence co rozstříkává olej? a je zapřeno o karter, aby kolo seskočilo tak by se ten díl musel celý rozmidlit?? Jinam nemá kam seskočit. Navíc těm ruským kolům se moc dolu nechtělo..
Já spíš tipuju že ty kola mají velmi malou vůli a jsou dosebe dost zatažena, musí se oběhat a pak se uvidí. Jakákoliv regulace vůle je podle mě vyloučená, kola se opírají o ložiska.. hřídele se výškově regulovat nedají...

Re: Rozvodové soukolí

od Vici » 30 kvě 2011, 18:34

A použil jsi lepidlo na srávnou toleranci vůle? Já osobně s ním mám pouze ty nejlepší zkušenosti, ikdyž tohle jsem osobně nezkoušel lepit....

Re: Rozvodové soukolí

od Michal » 30 kvě 2011, 18:29

Vici> Mě lepidlo na ložiska udrželo seskočené kolo jen asi 30 kilometrů. Přibodované na hulváta svářečkou asi 200km.
Jsou tam moc velké štosy a tepelná roztažnost.

Re: Rozvodové soukolí

od Vici » 30 kvě 2011, 17:28

Lepidlo na válcové plochy....

Re: Rozvodové soukolí

od Ivo » 30 kvě 2011, 17:25

On tenhle problém je opravdu jen u nepřesně vyrobeném ruském kole. S německými se tohle už neděje.

Re: Rozvodové soukolí

od Michal » 30 kvě 2011, 16:34

Dodatek k seskakujícím kolům: Přemýšlel jsem tehdy, tak rozvodové kolo na vačce zajistit nějak bezpečněji, než pouhým nasazením s přesahem. Jako trvanlivé a funkční mi připadlo utáhnout ho maticí na hřídeli. Ve clonce oddechu by se pak jen zvětšila díra, takže místo se tam na tu matku dá udělat. Problém by byl závit na vačkovou hřídel - ona má až od výstupního gufera po rozvodové kolo stejný průměr. Navařit a zabrousit pod matku nějaký materiál, na který by se vyřízl závit, nejde, to by hřídel tepelně zkroutilo. Vyříznout závit po celé délce také nejde, gufero nemůže běhat po závitu. Narazit přes závit pod gufero tenkou leštěnou trubku alá Jawa 638 by sice bylo možné, ale né moc praktické. Ale šlo by pod guferem osoustružit hřídel na o hloubku závitu menší průměr, aby gufero běhalo po hladkém. Muselo by se tam pak dát jiné gufero se stejným vnějším a menším vnitřním průměrem.
Má někdo jiný nápad, jak tuto nedokonalost řešit? Preventivně to dělat nebudu, ale jestli mi ještě někdy seskočí rozvodové kolo, tak se do úpravy zabezpečení rozvodového kola pustím.

Nahoru