Převodovka-startpáka

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Převodovka-startpáka

Re: Převodovka-startpáka

od Davy » 29 črc 2013, 09:33

Tak jsem vcera detailne studoval to futro 235 a zjistil jsem ze nemuze bejt s presahem ani v kole, ani na hrideli. V sestave na hrideli se o nej opiraj okolni dily, funguje mj. jako distancni vlozka. A i kdyby to tak nebylo tak by se tam nedostal olej, je to z obou stran trapne zavreny. Takze na hrideli se tocit nemuze, ale zas tam musi bejt dostatecne navolno, aby se to dalo rozebrat. Taky tam podle barvy nemam bronz, spis mosaz. A vuli 0,3mm. Uz vim proc mi houkala ctyrka.

Re: Převodovka-startpáka

od fapeko » 15 čer 2013, 22:21

Ano Michale taky tak myslím , že to byl asi nějaký zmetek bud hřídel nebo to kolo .Naštvalo mě to , protože vše bylo nové a myslel jsem že to něco vydrží . Zase se potvrzuje stará známa věc , že nové díly můžou byt nekvalitní.Bylo mi to dnes potvrzeno od toho mého kolegy z polska , že se mu hodně krát stalo něco takového při skládaní ruských motorek.
Počítám že byla zmetkovitost při skládaní new motorek v KMZ tak 50/50 :D
Zítra to poskládám a zase budu testovat :roll:

Re: Převodovka-startpáka

od Michal » 15 čer 2013, 21:30

Na těsno těžko. Leda že by převrtal uložení ložisek blíž k sobě :lol:
Já to typuji na smůlu na vadu materiálu, nebo spasování ozubených kol, které nejsou vyrobeny se stejným modulem. Tedy hřídele a jedničkového kola, co k sobě nepatřili. Kdo ví, jak se v Kievě měnila technická specifikace a kdo ví, kdo všechno dnes dělá díly na Dněpry v druhovýrobě. Dnes se dá koupit spousta dílů na Dněpra, co nejsou vyrobeny v KMZ.

Re: Převodovka-startpáka

od hipik634-750 » 15 čer 2013, 20:16

Mozna si to dal moc netesno, treba to pocita s vulemi v ulozeni ..

Re: Převodovka-startpáka

od drumbas » 15 čer 2013, 19:52

tak to je nemile
jinač sory vratil sem se dneska z dovolene

vidim to jako nove dily ve starych kartrech
jednou sem skladal motor na mopeda s 11 a stalo se mi to same
stromeček totalně očesany
kamoš řikal že kartry maji čisloani a jsou zparovane od vyroby
nevim ale ta možnost tady je

Re: Převodovka-startpáka

od fapeko » 15 čer 2013, 12:52

Zdravím , tak jsem dnes udělal první jízdu po roce . Vše bylo OK až do té doby kdy mi něco v převodovce zarachotilo a zustál jsem stát.Po rozebrání převodovky jsem uviděl vylámane zuby na kolech. Nějak to nechápu proč se to stalo ,protože ty kola jsou vlastně na pevno a nikde se neposouvají . Kola a hřídele mám všechny nové,převodovka řadila na sucho krásně , tak jediná věc co mě napadá , že asi bylo bud to kolo nebo hřídel nějaký zmetek od výroby.Vymezené si myslím, že to mám dobře proti axiálnimu posuvu.Napadá Vás nějaký důvod proč se mi to stalo ?
Prevody.jpg

Re: Převodovka-startpáka

od dudla » 22 bře 2013, 18:25

Ten plech je na pozici 144 na něj bodnu kulatinu ve tvaru T a slouží to jako šroubovák.Udělám s tím předpětí pružiny start páky a přišroubuji ten plech natvrdo pak ten přípravek odstraním.
Přílohy
10.jpg

Re: Převodovka-startpáka

od fapeko » 18 bře 2013, 18:40

dudla: Jaký plech,jaký šrouby, jaké T ?? Vysvětli popřípadě hod sem obrázek v IMG viz zde http://www.sowiet-moto.neostrada.pl/

Re: Převodovka-startpáka

od dudla » 18 bře 2013, 18:30

Já jsem na to šel od lesa. :D Na ten plech s těma dvěma šroubama jsem bodnul svářečkou takový T kus a šlo to jako po máse.Pak jsem ho obrousil a JE TO !!!

Re: Převodovka-startpáka

od fapeko » 18 bře 2013, 17:45

Píšou tam :217. Podkładka stalowa(ocelová)
218. Podkładka dystansowa
Taky mi připadá nějak divné že ta 217 samovolně "lítá" po té hřídeli :roll:

Re: Převodovka-startpáka

od Dneprstein » 18 bře 2013, 13:01

237 je vymezovací podložka ložiska (tedy mezi hřídel a ložisko). Na konci hřídele je podobně. Vymezuje to správnou polohu hřídelí vůči sobě, vůči vidličkám, atd. Pokud je v háji zadní podložka, vypadávají rychlosti 1. a 3. Pokud přední, vypadává 2. a 4. Co se koukám do rozkresu Dněpří převodovky (D-11, 16, atd.) Tak tam ta podložka 217 chybí. Osobně si myslím, že to bude nějaký bronzový, nebo měděný kroužek, aby se kolo zpátečky nešoupalo přímo po té vymezovací podložce 218. A že se jinak šoupe...

Co mě ale zarazilo na rozkresu Dněpří převodovky, tak že na tomhle výkresu chybí i zadní ložisko hřídele (219) a na žádném jiném rozkresu jsem ho nenašel. Ať počítám jak počítám, ložiska jsem vždycky našel jenom 3...

Re: Převodovka-startpáka

od fapeko » 17 bře 2013, 21:54

Tak zase řeším tu převodovku , nějak nechápu co za distanční kroužek přijde u položky 237 , jestli se má opírat o ložisko a doraz hřídele tam kde začíná ten větší průměr ,nebo se ma opírat o ložisko a ozubené kolo , respektíve co ten kroužek má vlastně vymezovat
U položky 217 je to sámé s tím že to ozubené kolo chodí několik cm tak vůbec nechápu proč tam má byt ten kroužek.Dostal jsem 3 převodovky s toho 1 novou v polorozebraném stavu tak nevím jak to má vlastně být správně abych složil jednu dobrou
Prosím o vysvětlení
Obrázek

Re: Převodovka-startpáka

od serpico-3 » 04 bře 2013, 18:40

Arno 77 názor máš správný , já měl ty samé zkušenosti, také jsem dával zbrusu nové díly do obalu/všechny/a bylo to, jak říkáš..Ale když jsem rozebíral různé sračky, pouzdra tam létaly jak hadr na holi..Možná až mi lehne skříň, uvidím..Ale já si naopak myslím, že logičtější by bylo, aby pouzdro bylo nalisováno v kole a otáčelo se na hřídeli, jako je to u aut..Ale podle mazacích děr je to naopak..Tahle převodovka je vlastně systém Burman,což nám asi nic neříká, ale je to tak. ;)

Re: Převodovka-startpáka

od Dneprstein » 04 bře 2013, 12:44

No, co na to říká manuál k Dněpru: ...ozubená kola 1. 2. a 3. převodového stupně se volně otáčejí na kovokeramických pouzdrech a ozubené kolo 4. převodového stupně na bronzovém pouzdře...

Re: Převodovka-startpáka

od arno77 » 04 bře 2013, 11:05

serpico-3 píše:U té emky jde pouzdro ztouž na hřídel a navolno v kole.Ale postupem času se uvolní a je volně otočné , tak jak se zde uvádí.
Já bych to bral pouze jako ruskou (ne)kvalitu zpracování. V převodovce mojí emky pouzdra byly původní a z hřídele šly dolů ztuha. Rozhodně se na hřídeli neprotáčely. Měmil jsem je za původní nové originály z vojenských zásob, rovněž se netočí a neměly by.
Dle mě je pouzdro které se otáčí na hřídeli i zároveň v ozubeném kole převodovky nesmysl a pouze zdrbané uložení, toť můj názor, nikomu jej nevnucuji, nechť si každý myslí co chce. ;)

Nahoru