BMW R71 nebo M72 ??

Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: BMW R71 nebo M72 ??

Re: BMW R71 nebo M72 ??

od serpico-3 » 24 lis 2013, 15:44

Ano, ale katalogové porovnání válečné M 72 /přesné kopie/ nikde není./mám známé kompletní výkresy první emky, ale tam jsou zase jiné odlišnosti proti tomuto katalogu/ A dokonce to objasňuje mnohé ..v neprospěch origo BMW ..Já třeba mám blatník s lopatou bez díry na vzpěru v lopatě /stojánek/s uchycením na číslo nad blatníkem a teď vím, že je to na válečnou emku. A třeba mne trochu mate, že válce z emky mi nejdou do karterů BMW..I tam musí být změna. No prostě detektivka.. :)

Re: BMW R71 nebo M72 ??

od Honda Wanderer » 24 lis 2013, 13:24

Re: BMW R71 nebo M72 ??

od serpico-3 » 24 lis 2013, 11:27

fapeko, bezva tohle srovnání jsem ještě neviděl..Jen umět po polski, ale zkusím to.. ;)

Re: BMW R71 nebo M72 ??

od fapeko » 23 lis 2013, 22:19

Nevím jestli to tady už není tak se aspon koukněte pro porovnání verzi M 72/R71 http://www.breinride.home.pl/moto/index ... &Itemid=73

Re: BMW R71 nebo M72 ??

od serpico-3 » 21 lis 2013, 23:03

Je to detektivka, která má jednu nevýhodu, když někdo i vlastnil BMW 71 a po válce sem tam využil díl z M 72, je dnes podvodník. Jiné motorky, které nemají kopie, jsou zas plné replik. Např. najít J 350 OHV v origo stavu, začíná být problém. Dělají již rámy a odlévají motory..A každý chudák, který přijede na sraz nebo burzu, je podroben perlustraci a majitel BMW je předem odsouzen, protože úplně origo BMW 71, z kterého sesedl nácek , když mu došel benzin na útěku k američanům nikdo neviděl..Já sám jsem takto postižen, ale zařekl jsem se, že nebudu prudit. Kdysi jsem chtěl renovovat BMW 71 a válečnou M 72, dát je obě na vlek a jet na burzu a bavit se detektivy, jak se budou dohadovat..Ale neudělám to, jsem lempl a chybí mi díly a nejen to.. ;) ,
A byl bych stejně za vola, protože bych asi neměl německé dráty, kabely a jiné díly z BMW..Ale je tady řešení, nedávat znak BMW na nádrž, nikomu to nenabízet na prodej a na značku moto krčit rameny a i když budou tvrdit odborníci, že je to jistě SAHARA, se kterou jezdili po válce , nechat je přitom i když tohle není neznalost, ale idiocie..Ale jinak souhlasím, že původnost dílů je samozřejmě důležitá.... :)

Re: BMW R71 nebo M72 ??

od serpico-3 » 20 lis 2013, 23:26

Koukal jsem na to, upozornil mne kámoš. Jen jsem si všiml vzpěry na rámu, která patrně v roce 1938 nebyla , rantlu na diferáku a kartery mi připadají z emky, jinak je to dost blbě vidět. Co jsi zjistil ještě nemožné?

Re: BMW R71 nebo M72 ??

od arno77 » 20 lis 2013, 15:40

Soudruzi,

Dovolím si upozornit, že na internetu koluje inzerát na bmw R71. Cena je 330 000,- kč. Ovšem jedná se o překopaného rusa. Nutno dodat, že je celkem pěkně udělaný. Proto chci varovat ty z vás, kteří by si jej chtěli dopřát a následně by si koupili nejdražší M-72 bastl svého života.
inzerát se nalézá zde:
http://www.i-veteran.cz/inzerce/?rubrik ... obrazit=50

s názvem:

Prodám BMW R71 po kompletní repasi.

Re: BMW R71 nebo M72 ??

od serpico-3 » 11 kvě 2013, 19:49

Je tady ještě takový problém v komunikaci nebo kde..Např. na předním štítu přední brzdy z BMW 71 mám číslo origo BMW , 215 atd.atd, kouknu do katalogu a číslo je tam jiné než mám já. Tak koukám do katalogu R 5,6 a taky tam to číslo není..Prostě mám několik čísel, která nemám kam zařadit a není to ani poválečné, ale přiznám se, že na ty katalog nemám...

Re: BMW R71 nebo M72 ??

od serpico-3 » 10 dub 2013, 15:03

Perfektní, velice zajímavé informace. Vřelé díky..A ten náhon z předního kola je poměrně častým jevem, mám kolo na NSU 600 a je tam obdobný šnek..A většinou šneky jsou v háji z důvodů jak píšeš..špatná ůdržba. :)

Re: BMW R71 nebo M72 ??

od KOVROVEC5 » 10 dub 2013, 08:23

Ještě jsem zapomněl popsat jak funguje odpružení boudy side torzkami - zadní trubka rámu co je v ní uloženo kyvné rameno kola je velice mohutná a mimo torzky odpružení kola jsou v ní další dvě slabé torzní tyče pro odpružení boudy.
Každá je vyvedena na jednom konci ven a přes mechanismus ze dvou pák je na ně zavěšena bouda side.Páky jsou přestavitelné do dvou poloh dle zatížení side(dle origo manuálu do 100 a nad 100kg).
Další odlišnost proti emce je upevnění kol.Kola jsou všechna zaměnitelná,jako u emky.V každém je ale jen jedno ložisko.
Druhé je buď ve štítu(předek,kolou side) nebo v zadním převodu.Takže vlasně část náboje kola zůstává stále na motorce.
Na ose kola je kolo volně posuvné,nedrží ho ve správné poloze osazení osy jako u emky.Kola jsou totiž přitažena čtyřmi šrouby jako u auta.Šrouby jsou M10 x 1 levý závit,čtyřhranná hlava.Nevýhodou je potřeba speciálního klíče pro montáž a
delší čas pro ni,ale zase nehrozí omačkání mnohohranu unašeče kola jako u emky.Dokonce uvažovali tak dopředu že pro
tyto šrouby je v příslušném náboji již z výroby 8 děr se závity místo čtyř.Není tedy problém v případě poškození závitů použít druhou čtveřici závitů.
Náhon tachomeru není vyveden z převodovky,ale je pro něj převod ve štítu předního kola.Byl v pořádku pouze u dvou moto,musí se totiž pravidelně mazat,jinak se zadře a zničí.U emky je v převodovce a bez starosti o mazání.
Ovládání moto je v podstatě stejné jako u emky,odlišnosti jsem zmínil dříve.I budka světlometu s tachometrem a spínací skříňkou a kontrolkou nabíjení je obdobná,jen pojistka je schovaná uvnitř a přístupná až po vyndání světlometu.
To je asi ke KS všechno,pokud máte nějaké dotazy nebo připomínky,rád odpovím.

Re: BMW R71 nebo M72 ??

od KOVROVEC5 » 08 dub 2013, 16:45

Tak zbývá side.Vlastní bouda je velice podobná a vzájemně zaměnitelná s emkovou.
Bereme li v úvahu odpružení kola torzní tyčí,je i toto u obou konstrukčně stejné.
Rozdíl je ale v odpružení boudy na rámu.KS má i tuto odpruženou dvěma torzními tyčemi.Nezvyklé řešení,výhodou je možnost přestavení tvrdosti odpružení,a to že to celé váží ani ne polovinu listových per u emky.Rám side má jen jednu vzpěru vůči rámu,ale nezdá se mi že by se to nějak výrazněji kroutilo.Výhoda se u tohoto uvádí ta že systém je pružnější a tím rám moto méně namáhaný.Ale je tu jedna velká nevýhoda u KS.Držáky obou kleštin u rámu side jsou napevno,nelze tedy nastavit sbíhavost.Je tu tedy problém,zvlᚡt když už má stroj něco za sebou.Řešil jsem to speciálními vložkami kterými jsem vypodkládal kleštinu v rámu tak aby se více nebo méně vysunula při stahování.

Re: BMW R71 nebo M72 ??

od serpico-3 » 03 dub 2013, 13:56

Ano, to je názor, kterým dodnes štvu majitele novodobých motocyklů, které se "snaží" výrábět převod kardanem.Když jsem kdysi přesedl z Dněpra na choppera s kardanem /535/byl jsem zděšen a říkal jsem si, co dělám špatně, při každém zařazení rána, tak jsem se ptal majitele, v čem dělám chybu a on povídá v ničem, to je normální....Poté jsem si dělal srandu z kámoše, který má voňavku Moto Guzzi California , který povídá, to víš, musíš dát bacha při řazení, jinak chudák převodovka..Tak mu říkám jdi do p.dele s těmi novými sráči, BMW to měl již v 30letech vymakané a to konstruktérům stačila jen šuplera..Dnes mají počítače, je to samej titul a umí ho.no... :D

Re: BMW R71 nebo M72 ??

od KOVROVEC5 » 03 dub 2013, 10:07

Tak kardan - skládá se ze čtyř dílů,osy která má na koncích tisícihrany,na nich jsou volně bez zajištění nasunuty unašeče a rozpěrná trubka která drží unašeče ve správné vzdálenosti od sebe.Celek je zase volně zasunut do dalších unašečů přidělaných na převodovce a zadním převodu.Nevýhodou je že v celém spojení chybí nějaký pružný prvek co by pochytal tvrdé rázy,jako má emka.Ty pak zbytečně zatěžují kardan i zadní reduktor,v převodovce to možná řetězy trochu utlumí.
Zřejmě z toho důvodu kardan trpí opotřebením,na všech motorkách bylo nutno měnit hodně částí.
Zadní převod je klasické konstrukce,talířové kolo a pastorek.Obal je hliníkový,u strojů z konce výroby litinový.Víko směrem ke kolu je vždy litinové,tvoří rovnou štít brzdy.Součást vnějšího menšího víka je koule na kleštinu rámu side.Celek
je přišroubován k rámu čtyřmi šrouby M 12.U hliníkových skříní jsou závity pro tyto šrouby a pro šrouby držící víko s koulí pro side náchylné k vymačkání,opravovaly se vložkováním u všech moto.Další nevýhodou je že simering na straně kola nemá
svoje malé víčko jako emka,při výměně nutno převod celý rozebrat.Na proti tomu u žádného z převodů nemělo soukolí nadměrně opotřebené zuby.Tři byly úplně bezvadné,na jednom ale byly zuby částečně vylámány,žádné úlomky ale uvnitř nebyly,předtím to někdo rozebral a vyčistil,moto byla zřejmě dál s tímto provozována.Pátý měl zase na pastorku ulomený
konec pro malé ložisko,ale v provozu se to nijak neprojevilo,druhý konec pastorku(u kardanu) je totiž uložen ve dvou ložiskách,jedno je válečkové,druhé dvouřadé kuličkové.U těchto dvou muselo být soukolí dáno nové.Dobré řešení je uložení talířového kola na náboji,není přišroubováno ale navlečeno na velikém tisicihranu a přitaženo obrovskou maticí.Nehrozí tedy uvolnění upevňovacích šroubů jak bývá u emky.

Re: BMW R71 nebo M72 ??

od KOVROVEC5 » 02 dub 2013, 13:11

Prověs řetězů byl u všech co mi prošly rukama asi 10 mm.Kola měla zuby jen vyleštěny,profil zubu z obou stran stejný,takže opotřebení prakticky žádné.
I kdyby byl řetěz hodně volný tak nemá o co škrtat,snad jen potom o blok převodovky ale to už by to muselo být tak na volno že by to asi muselo spadnout z kol.
Jinak v Německu jsou firmy zabývající se repasemi Zundappů,nechávají vyrábět i nové díly,kvalita je výborná ale odpovídají tomu i ceny.Řetěz u nich vychází asi na 800 kč.Já jsem ale žádný nepotřeboval a tak jsem ani nezkoumal jestli to nakonec není běžně vyráběný řetěz v metráži který se tá koupit za daleko menší cenu.

Re: BMW R71 nebo M72 ??

od serpico-3 » 02 dub 2013, 10:24

Příjemná onformace, "volné řetězy" majitele rozebrané převodovky asi nebyla objektviní informace. Držel jsem v ruce ozub. kola a bez řetězů člověk nic nepozná..Jaký je asi zhruba prověs řetězu, je možnost, že by o něco škrtal ?

Nahoru