BMW R71 nebo M72 ??
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Re: BMW R71 nebo M72 ??
Ano, to je názor, kterým dodnes štvu majitele novodobých motocyklů, které se "snaží" výrábět převod kardanem.Když jsem kdysi přesedl z Dněpra na choppera s kardanem /535/byl jsem zděšen a říkal jsem si, co dělám špatně, při každém zařazení rána, tak jsem se ptal majitele, v čem dělám chybu a on povídá v ničem, to je normální....Poté jsem si dělal srandu z kámoše, který má voňavku Moto Guzzi California , který povídá, to víš, musíš dát bacha při řazení, jinak chudák převodovka..Tak mu říkám jdi do p.dele s těmi novými sráči, BMW to měl již v 30letech vymakané a to konstruktérům stačila jen šuplera..Dnes mají počítače, je to samej titul a umí ho.no... 
Re: BMW R71 nebo M72 ??
Tak zbývá side.Vlastní bouda je velice podobná a vzájemně zaměnitelná s emkovou.
Bereme li v úvahu odpružení kola torzní tyčí,je i toto u obou konstrukčně stejné.
Rozdíl je ale v odpružení boudy na rámu.KS má i tuto odpruženou dvěma torzními tyčemi.Nezvyklé řešení,výhodou je možnost přestavení tvrdosti odpružení,a to že to celé váží ani ne polovinu listových per u emky.Rám side má jen jednu vzpěru vůči rámu,ale nezdá se mi že by se to nějak výrazněji kroutilo.Výhoda se u tohoto uvádí ta že systém je pružnější a tím rám moto méně namáhaný.Ale je tu jedna velká nevýhoda u KS.Držáky obou kleštin u rámu side jsou napevno,nelze tedy nastavit sbíhavost.Je tu tedy problém,zvlᚡt když už má stroj něco za sebou.Řešil jsem to speciálními vložkami kterými jsem vypodkládal kleštinu v rámu tak aby se více nebo méně vysunula při stahování.
Bereme li v úvahu odpružení kola torzní tyčí,je i toto u obou konstrukčně stejné.
Rozdíl je ale v odpružení boudy na rámu.KS má i tuto odpruženou dvěma torzními tyčemi.Nezvyklé řešení,výhodou je možnost přestavení tvrdosti odpružení,a to že to celé váží ani ne polovinu listových per u emky.Rám side má jen jednu vzpěru vůči rámu,ale nezdá se mi že by se to nějak výrazněji kroutilo.Výhoda se u tohoto uvádí ta že systém je pružnější a tím rám moto méně namáhaný.Ale je tu jedna velká nevýhoda u KS.Držáky obou kleštin u rámu side jsou napevno,nelze tedy nastavit sbíhavost.Je tu tedy problém,zvlᚡt když už má stroj něco za sebou.Řešil jsem to speciálními vložkami kterými jsem vypodkládal kleštinu v rámu tak aby se více nebo méně vysunula při stahování.
Re: BMW R71 nebo M72 ??
Ještě jsem zapomněl popsat jak funguje odpružení boudy side torzkami - zadní trubka rámu co je v ní uloženo kyvné rameno kola je velice mohutná a mimo torzky odpružení kola jsou v ní další dvě slabé torzní tyče pro odpružení boudy.
Každá je vyvedena na jednom konci ven a přes mechanismus ze dvou pák je na ně zavěšena bouda side.Páky jsou přestavitelné do dvou poloh dle zatížení side(dle origo manuálu do 100 a nad 100kg).
Další odlišnost proti emce je upevnění kol.Kola jsou všechna zaměnitelná,jako u emky.V každém je ale jen jedno ložisko.
Druhé je buď ve štítu(předek,kolou side) nebo v zadním převodu.Takže vlasně část náboje kola zůstává stále na motorce.
Na ose kola je kolo volně posuvné,nedrží ho ve správné poloze osazení osy jako u emky.Kola jsou totiž přitažena čtyřmi šrouby jako u auta.Šrouby jsou M10 x 1 levý závit,čtyřhranná hlava.Nevýhodou je potřeba speciálního klíče pro montáž a
delší čas pro ni,ale zase nehrozí omačkání mnohohranu unašeče kola jako u emky.Dokonce uvažovali tak dopředu že pro
tyto šrouby je v příslušném náboji již z výroby 8 děr se závity místo čtyř.Není tedy problém v případě poškození závitů použít druhou čtveřici závitů.
Náhon tachomeru není vyveden z převodovky,ale je pro něj převod ve štítu předního kola.Byl v pořádku pouze u dvou moto,musí se totiž pravidelně mazat,jinak se zadře a zničí.U emky je v převodovce a bez starosti o mazání.
Ovládání moto je v podstatě stejné jako u emky,odlišnosti jsem zmínil dříve.I budka světlometu s tachometrem a spínací skříňkou a kontrolkou nabíjení je obdobná,jen pojistka je schovaná uvnitř a přístupná až po vyndání světlometu.
To je asi ke KS všechno,pokud máte nějaké dotazy nebo připomínky,rád odpovím.
Každá je vyvedena na jednom konci ven a přes mechanismus ze dvou pák je na ně zavěšena bouda side.Páky jsou přestavitelné do dvou poloh dle zatížení side(dle origo manuálu do 100 a nad 100kg).
Další odlišnost proti emce je upevnění kol.Kola jsou všechna zaměnitelná,jako u emky.V každém je ale jen jedno ložisko.
Druhé je buď ve štítu(předek,kolou side) nebo v zadním převodu.Takže vlasně část náboje kola zůstává stále na motorce.
Na ose kola je kolo volně posuvné,nedrží ho ve správné poloze osazení osy jako u emky.Kola jsou totiž přitažena čtyřmi šrouby jako u auta.Šrouby jsou M10 x 1 levý závit,čtyřhranná hlava.Nevýhodou je potřeba speciálního klíče pro montáž a
delší čas pro ni,ale zase nehrozí omačkání mnohohranu unašeče kola jako u emky.Dokonce uvažovali tak dopředu že pro
tyto šrouby je v příslušném náboji již z výroby 8 děr se závity místo čtyř.Není tedy problém v případě poškození závitů použít druhou čtveřici závitů.
Náhon tachomeru není vyveden z převodovky,ale je pro něj převod ve štítu předního kola.Byl v pořádku pouze u dvou moto,musí se totiž pravidelně mazat,jinak se zadře a zničí.U emky je v převodovce a bez starosti o mazání.
Ovládání moto je v podstatě stejné jako u emky,odlišnosti jsem zmínil dříve.I budka světlometu s tachometrem a spínací skříňkou a kontrolkou nabíjení je obdobná,jen pojistka je schovaná uvnitř a přístupná až po vyndání světlometu.
To je asi ke KS všechno,pokud máte nějaké dotazy nebo připomínky,rád odpovím.
Re: BMW R71 nebo M72 ??
Perfektní, velice zajímavé informace. Vřelé díky..A ten náhon z předního kola je poměrně častým jevem, mám kolo na NSU 600 a je tam obdobný šnek..A většinou šneky jsou v háji z důvodů jak píšeš..špatná ůdržba. 
Re: BMW R71 nebo M72 ??
Je tady ještě takový problém v komunikaci nebo kde..Např. na předním štítu přední brzdy z BMW 71 mám číslo origo BMW , 215 atd.atd, kouknu do katalogu a číslo je tam jiné než mám já. Tak koukám do katalogu R 5,6 a taky tam to číslo není..Prostě mám několik čísel, která nemám kam zařadit a není to ani poválečné, ale přiznám se, že na ty katalog nemám...
Re: BMW R71 nebo M72 ??
Soudruzi,
Dovolím si upozornit, že na internetu koluje inzerát na bmw R71. Cena je 330 000,- kč. Ovšem jedná se o překopaného rusa. Nutno dodat, že je celkem pěkně udělaný. Proto chci varovat ty z vás, kteří by si jej chtěli dopřát a následně by si koupili nejdražší M-72 bastl svého života.
inzerát se nalézá zde:
http://www.i-veteran.cz/inzerce/?rubrik ... obrazit=50
s názvem:
Prodám BMW R71 po kompletní repasi.
Dovolím si upozornit, že na internetu koluje inzerát na bmw R71. Cena je 330 000,- kč. Ovšem jedná se o překopaného rusa. Nutno dodat, že je celkem pěkně udělaný. Proto chci varovat ty z vás, kteří by si jej chtěli dopřát a následně by si koupili nejdražší M-72 bastl svého života.
inzerát se nalézá zde:
http://www.i-veteran.cz/inzerce/?rubrik ... obrazit=50
s názvem:
Prodám BMW R71 po kompletní repasi.
M-72
Re: BMW R71 nebo M72 ??
Koukal jsem na to, upozornil mne kámoš. Jen jsem si všiml vzpěry na rámu, která patrně v roce 1938 nebyla , rantlu na diferáku a kartery mi připadají z emky, jinak je to dost blbě vidět. Co jsi zjistil ještě nemožné?
Re: BMW R71 nebo M72 ??
Je to detektivka, která má jednu nevýhodu, když někdo i vlastnil BMW 71 a po válce sem tam využil díl z M 72, je dnes podvodník. Jiné motorky, které nemají kopie, jsou zas plné replik. Např. najít J 350 OHV v origo stavu, začíná být problém. Dělají již rámy a odlévají motory..A každý chudák, který přijede na sraz nebo burzu, je podroben perlustraci a majitel BMW je předem odsouzen, protože úplně origo BMW 71, z kterého sesedl nácek , když mu došel benzin na útěku k američanům nikdo neviděl..Já sám jsem takto postižen, ale zařekl jsem se, že nebudu prudit. Kdysi jsem chtěl renovovat BMW 71 a válečnou M 72, dát je obě na vlek a jet na burzu a bavit se detektivy, jak se budou dohadovat..Ale neudělám to, jsem lempl a chybí mi díly a nejen to..
,
A byl bych stejně za vola, protože bych asi neměl německé dráty, kabely a jiné díly z BMW..Ale je tady řešení, nedávat znak BMW na nádrž, nikomu to nenabízet na prodej a na značku moto krčit rameny a i když budou tvrdit odborníci, že je to jistě SAHARA, se kterou jezdili po válce , nechat je přitom i když tohle není neznalost, ale idiocie..Ale jinak souhlasím, že původnost dílů je samozřejmě důležitá....
A byl bych stejně za vola, protože bych asi neměl německé dráty, kabely a jiné díly z BMW..Ale je tady řešení, nedávat znak BMW na nádrž, nikomu to nenabízet na prodej a na značku moto krčit rameny a i když budou tvrdit odborníci, že je to jistě SAHARA, se kterou jezdili po válce , nechat je přitom i když tohle není neznalost, ale idiocie..Ale jinak souhlasím, že původnost dílů je samozřejmě důležitá....
Re: BMW R71 nebo M72 ??
Nevím jestli to tady už není tak se aspon koukněte pro porovnání verzi M 72/R71 http://www.breinride.home.pl/moto/index ... &Itemid=73
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: BMW R71 nebo M72 ??
fapeko, bezva tohle srovnání jsem ještě neviděl..Jen umět po polski, ale zkusím to.. 
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: BMW R71 nebo M72 ??
Tady je taky další skvělý popis porovnání:
http://www.kvhchocen.com/clanky/clanky/ ... -cast.html
http://www.kvhchocen.com/clanky/clanky/ ... druha.html
http://www.kvhchocen.com/clanky/clanky/ ... -cast.html
http://www.kvhchocen.com/clanky/clanky/ ... druha.html
Don't give in without the fight!
Re: BMW R71 nebo M72 ??
Ano, ale katalogové porovnání válečné M 72 /přesné kopie/ nikde není./mám známé kompletní výkresy první emky, ale tam jsou zase jiné odlišnosti proti tomuto katalogu/ A dokonce to objasňuje mnohé ..v neprospěch origo BMW ..Já třeba mám blatník s lopatou bez díry na vzpěru v lopatě /stojánek/s uchycením na číslo nad blatníkem a teď vím, že je to na válečnou emku. A třeba mne trochu mate, že válce z emky mi nejdou do karterů BMW..I tam musí být změna. No prostě detektivka.. 