Podtlakový posilovač brzdy?
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Podtlakový posilovač brzdy?
fort: na predni kolo se mi nejvic vyplatila vymena lanka typu spojka na lanko typu brzda
(mysleno 8mm bowden a silnejsi lanko uvnitr)
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Podtlakový posilovač brzdy?
No, já jsem si také koupil do zásoby silnější lanko.
V Agrozetu, z nějakýho traktůrku.
A hodně mi pomohlo nastavení klíče podle Husáka ze semdesátejch let : "ostrý úhel ostrá brzda"
Tím myslel, že lanko s klíčem musí svírat vždy ostrý úhel.
Tam asi pak funguje rozklad sil tak, že to opravdu začne brzdit. A lanko se těžko přetrhne.
Spíš si ty koncovky pájím sám, v lázni - a třeba ještě s využitím nějakého úhlu nebo klínku při pájení, který převezme zatížení pájeného spoje. A také lanko nepřehřát - proto lázeň, aby to bylo rychle a nezměnily se vlastnosti konce lanka.
Spousta triků pro ty naše stroje je v knihách Vyšší škola motorismu I. a II. z padesátejch (asi) let.
Když jsme byli strojařská velmoc. Tunil jsem podle nich před 30ti léty SVéčkovou R12ku. Chodí po dálnici bez sajdy 130km/h ( 120 trvale), ale nikdo ji nezastaví..... Brzdy, holt.
A máte někdo tedy tu brzdu na sajdě s náhonem? MB650?
V Agrozetu, z nějakýho traktůrku.
A hodně mi pomohlo nastavení klíče podle Husáka ze semdesátejch let : "ostrý úhel ostrá brzda"
Tím myslel, že lanko s klíčem musí svírat vždy ostrý úhel.
Tam asi pak funguje rozklad sil tak, že to opravdu začne brzdit. A lanko se těžko přetrhne.
Spíš si ty koncovky pájím sám, v lázni - a třeba ještě s využitím nějakého úhlu nebo klínku při pájení, který převezme zatížení pájeného spoje. A také lanko nepřehřát - proto lázeň, aby to bylo rychle a nezměnily se vlastnosti konce lanka.
Spousta triků pro ty naše stroje je v knihách Vyšší škola motorismu I. a II. z padesátejch (asi) let.
Když jsme byli strojařská velmoc. Tunil jsem podle nich před 30ti léty SVéčkovou R12ku. Chodí po dálnici bez sajdy 130km/h ( 120 trvale), ale nikdo ji nezastaví..... Brzdy, holt.
A máte někdo tedy tu brzdu na sajdě s náhonem? MB650?
Re: Podtlakový posilovač brzdy?
Ne, konstrukční řešení zadního kotouče, se kterým přišel Ural, je pro mě velké zklamání. Je to neelegantní, zdaleka ne tak dobré jak by to udělat šlo. Nic pro perfekcionistu. Je to asi stejné jako když si Ural nechal vyrábět ozubená kola do archaické mizerné převodovky u Herzogu místo toho aby si nechal rovnou navrhnout a udělat převodovku dnešní úrovně s více kvalty a jemnějším odstupňováním a lepším principem řazení. Výrobní náklady by nebyly nijak citelně vyšší než vyrábět přesně a z kvalitních materiálů ten muzejní exponát.Jirka veteran píše:Hipík má pravdu,to nejde dát tam kolo u toho nového Urala? Nebo upravit levou část náboje a vyrobit unašeč kotouče,třmen zavěsíš pod kyvku a je to.Můžeš sem dát fotku zezadu na to kolo?
Přišroubovat kotouč k bubnu je hodné garážového kutila. Při přehazování kola je nutno sundat třmen, všichni víme z jiných motorek a aut jak se mu "chce" dolů když už je kotouč mírně projetý. K tomu odmontovat kotouč a přišroubovat ho na druhé kolo.
Pro mě je jediné přijatelné řešení to kdy je brzda součástí hlavního převodu a při výměně kola zůstává na místě. Všechno ostatní je koncepčně méně dobré než to být může.
To má každý Dněpr MT16. Reduktor s brzdou je tím čím se MT16 liší od MV.Fort píše:A máte někdo tedy tu brzdu na sajdě s náhonem? MB650?
Ostatní brzdy mi brzděj dostatečně na to jak je lze na sajdě použít. Brzda sajdy musí brzdit poloviční silou než zadní brzda motorky, aby to netáhlo do prava. Na to ta bubnovka stačí.Fort píše:Já si myslím, že je škoda nevěnovat se brzdě na předním kole a sajdě.
Předek má při prudkém brždění nepěkný vliv na ovladatelnost. V levé zatáčce pak má snahu sajdu převrátit.
Nicméně úprava předku na kotouč je jednoduchá. Řešení je více, elegantní je například co nabízí Uralzentrale, kde je náboj kotouče zasunut do unašeče normálního bubnu, zůstává tedy zaměnitelnost kol.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Podtlakový posilovač brzdy?
pak uz ti zbyva jedina moznost, a to vyuzit vnitrni prostor, ktery vyuzivaji pakny. co jsem si tu namaloval, tak vy teoreticky melo byt mozne ten prostor vyuzit pro trmen a kotouc. trmen by musel byt ulozen tak, aby se vysouval spolecne s kolem a s dostatecnou rezervou hadice. musel bys resit chlazeni asi nejakou perforaci. k existujicicmu kolu by musel byt dobastlen kotouc do prostoru paken a vyrobeny technologicky otvory na zasunuti třmenu. cele to pusobi dost neelegantně. Mimo jine prijdes o zamenitelnost kol
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakový posilovač brzdy?
Odpovidat na co? Jirkovi? To neni polemika. Ta predpoklada racionalni argumentaci, ktera z jeho strany chybi. Nebo o vykradani webu? To bylo blbe formulovano, to mela bejt jen takova poznamka. Me nevadi ze to nekdo vykrad, jen at se to siri. Jen driv bejvalo zvykem uvadet puvodni zdroj, pokud clovek neco prevzal. Aby z toho ten puvodni autor neco mel.serpico-3 píše:Máš pravdu, mě taky zarazilo, vždyť polemika a i chyby , které přitom vzniknou, jsou normální. Má smysl odpovídat takovým způsobem jak Dave? Nedivím se, že jeho web uhynul na úbytě..Trochu pokory by jistě neškodilo...
Ten web mival navstevnost slusnou, ale ja na nej dost seru.
Trosku pokory? Vuci cemu/komu? Kdyztak prosim do zpravy, at to tu nezasirame.
Vcera jsem zjistil ze jsem radil blbost. Jestli ma Ural pakny stejne ulozeny jako Dnepr na polokulickach tak to stocit poradne nejde, uhybaj pred nozem. A stit je tak krivej ze se neda rozumne upnout. Takze pilnik a opatrne ubirat tam kde to kresli. U myho Dnepra je i docela problem dostat pakny celou plochou na pracovni plochu bubnu. V kazdym kole je trosku jinde a kazdej stit je jinej. Takze ja pujdu nejdriv cestou optimalizace. Lepsi bowdeny, lepsi oblozeni atd..
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
-
Jirka veteran
- Příspěvky: 97
- Registrován: 22 úno 2014, 13:58
- Bydliště: Sobčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakový posilovač brzdy?
Stočit pakny na štítu jde,stačí štít upnout za střed místo osy kola na přípravek,na tom přípravku je prodloužený závit,třmen upnutý v tomto závitu maticí přidrží pakny na štítu.
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakový posilovač brzdy?
Jakoze podlozit vuci stitu a primacknout? Napadlo me to, ale muselo by se to udelat jeste trochu komplikovanejs. Ty stity silene hazej, muj na sajde napr. axialne 4mm. Takze vuci stitu je podkladat pliskama a nebo na tom pripravku mit neco co by bylo kolmy k ose a ty pakny podeprelo i ze strany od stitu. Slo by to, ale priznavam se ze jsem na to byl linej, kvuli jedny motorce.Jirka veteran píše:Stočit pakny na štítu jde,stačí štít upnout za střed místo osy kola na přípravek,na tom přípravku je prodloužený závit,třmen upnutý v tomto závitu maticí přidrží pakny na štítu.
Michale, jen tak na okraj, nebojis se deformace bubnu, kdyz tam das nejakej booster a pakny nebudou uplne sedet a dupnes na to? Neco ve stylu praskajicich stitu brzd na Stadionech. Slaby misto povoli.
Trocha teorie: http://www.roymech.co.uk/Useful_Tables/ ... rakes.html Ze zavislosti tlaku na uhlu plyne ze absence toho serizovaciho bazmeku co ma dnepr by nemela byt prilis na skodu.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
-
Jirka veteran
- Příspěvky: 97
- Registrován: 22 úno 2014, 13:58
- Bydliště: Sobčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakový posilovač brzdy?
Každá pořádná brzda má vedení pro pakny-axiálně.To znamená,že na štítu jsou plošky o které se ty pakny opřou a drží je tam nějaký systém tvořený,buďto samostanou plochou pružinou nebo závlačkou s bajonetem a vinutou pružinou-například.Pokud je házivost štítu, musí se vyrovnat,u Dněpra třeba navařením nebo vytvořením dosedacích ploch a potom vytvořením systému který tu paknu tam bude držet. Toto se na motocyklech staršího data nedělalo, nebylo to potřeba,nároky na brzdy byly malé.Ruský stroj má ale brzdy srovnatelné s osobním autem,průměr bubnu i váha stroje.Samozřejmě je třeba dodržet kolmost pakny na klíč a tím pádem i na osu kola.Víc si myslím není třeba dodávat.Stačí přetočit buben a potom pakny na štítu a musí to sedět.
Re: Podtlakový posilovač brzdy?
Proč chce někdo zvýšit účinost zadní brzdy nějakým bastlem ,když to bude mít přesně opačný efekt pro to zadní kolo!!!
Káždý z vás ví, že při brždění se motorka(auto) má tendenci se stavět na přední vlivem odstředivé síly a zadní kolo se nadzvedává ,proto už hezkou řádku let se používá omezovač brzd. účinku na zadní kola.
Proč něco vymýšlet ,když už to je dávno vymýšleno že ?
Takže pokud zvýšim účinek brzdy na zadní kolo (pokud to vůbec vydrží ten buben),tak to bude ještě hůře brzdit než předtím a to vlivem toho, že je vetší odstředivá síla a zadek se zvedá a kolo stoji(je zablokované) a musím povolit pedál aby si to znova sedlo na zadní kolo.Fyziku neojebeš !!
Na motorce se zadní brzda používá jen minimálně ,nebo k jemnému dobrždování a vše má brzdit přední kolo ,protože tam jde cela váha motorky při bržděni a proto se tam dávají třeba i dva kotouče.Tohle vše už je ověřeno mnoho let na všech typech motorek a aut!!
Pokud si narvu na předek kyvnou vidlici která je určena pro terén ,tak nemužu chtít po ni aby mi na asfaltu držela stopu ,když tenhle cely paskvil je uložený v silenblokach .Člověk musí být trochu soudný a uvědomit si na co tu motorku vlastně chce,protože pokud chci jezdit silnici i terén ,tak musím někde udělat kompromis.
Tahle diskuze je úplně o ničem a jen tady matete svými teoretickými fantas výplody další lidi.
Lidi prosím vás ,podívejte na každou jinou motorku(auto) co má na předním a zadním kole a každý to z vás hned pochopí co se snažím tady vysvětlit
Káždý z vás ví, že při brždění se motorka(auto) má tendenci se stavět na přední vlivem odstředivé síly a zadní kolo se nadzvedává ,proto už hezkou řádku let se používá omezovač brzd. účinku na zadní kola.
Proč něco vymýšlet ,když už to je dávno vymýšleno že ?
Takže pokud zvýšim účinek brzdy na zadní kolo (pokud to vůbec vydrží ten buben),tak to bude ještě hůře brzdit než předtím a to vlivem toho, že je vetší odstředivá síla a zadek se zvedá a kolo stoji(je zablokované) a musím povolit pedál aby si to znova sedlo na zadní kolo.Fyziku neojebeš !!
Na motorce se zadní brzda používá jen minimálně ,nebo k jemnému dobrždování a vše má brzdit přední kolo ,protože tam jde cela váha motorky při bržděni a proto se tam dávají třeba i dva kotouče.Tohle vše už je ověřeno mnoho let na všech typech motorek a aut!!
Pokud si narvu na předek kyvnou vidlici která je určena pro terén ,tak nemužu chtít po ni aby mi na asfaltu držela stopu ,když tenhle cely paskvil je uložený v silenblokach .Člověk musí být trochu soudný a uvědomit si na co tu motorku vlastně chce,protože pokud chci jezdit silnici i terén ,tak musím někde udělat kompromis.
Tahle diskuze je úplně o ničem a jen tady matete svými teoretickými fantas výplody další lidi.
Lidi prosím vás ,podívejte na každou jinou motorku(auto) co má na předním a zadním kole a každý to z vás hned pochopí co se snažím tady vysvětlit
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Podtlakový posilovač brzdy?
Dněpr/Ural neni každá jiná motorka/auto...
-
Jirka veteran
- Příspěvky: 97
- Registrován: 22 úno 2014, 13:58
- Bydliště: Sobčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakový posilovač brzdy?
Fapeko to co píšeš je jasné,takto to funguje ALE! přečti si co vlastně Michal chce a proč to chce,podle mně on chce nalézt kompromis,já ho chápu.Motorku má takovou jakou má a nevyhovuje mu to.Na silnici je zřejmě jakž takž spokojený-možná se mýlím-přední brzda to nějak zvládne,ale pokud chce brzdit v zatáčkách,ale to by přední moc neměl a je to jeho věc,tak má problém,jenže pokud chce brzdit tak zadek je slabý.A to je celé téma této diskuze,on to chce on založil toto téma.Podle toho co píše,tak jezdí silnici i terén,no a v terénu se brzdit přední brzdou nedá! tedy dá ale je to celkem k ničemu, proto vyloženě terénní motocykly mají naopak zadní brzdu silnější než přední,dá se s ní nejen brzdit ale i regulovat smyk,ale to zde snad nemusím vysvětlovat.Takže o tom to je,posílit účinek zadní brzdy.
Re: Podtlakový posilovač brzdy?
Mě zachraňuje zadní brzda, samozřejmě suvnou sílu zastaví předek, ale mě to přední/malý buben/ prostě neudělá, /mám tam teleskopy/takže bez zadní nezastavím. Hlavní problém je i znám, že zadní kolo jde smykem, což je průser a ještě horší je, že mám kyvku a táhlo,takže při skákajícím kole jsem bez brzd. A to jezdím jen po silnici, trnu hrůzou, zda někdo přede mnou na to šlápne, musím do pole. Na předek hold musím dát pořádné lano , ale mám strach, že ulomím páčku ala BMW..Samozřejmě s Dněprem nemám zkušenosti, ale asi lepší to nebude. 
Re: Podtlakový posilovač brzdy?
... nepřehazuj celá kola, přezouvej- pak ti budou pakny sedět... (... si dělám srandu....)
Mrkni na řešení co používá bmw u letmého kola (kotouč uchycen mezi kolem a "difem"), ale znamenalo by to vše komplet překopat k obrazu svému...
Mrkni na řešení co používá bmw u letmého kola (kotouč uchycen mezi kolem a "difem"), ale znamenalo by to vše komplet překopat k obrazu svému...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakový posilovač brzdy?
fapeko, rekl bych slovy klasika ze places hezky, ale na nespravnym hrobe. Nejde o nejaky tuning. Ucel je dostat se nejak na normalni ucinnost brzdy i pri castym prehazovani kol, kdy se poradne nezajedou pakny.
A vyznam predni brzdy tu nikdo nezpochybnuje. Tohle vlakno je proste cele jen o zadni brzde. Predni se bude resit jindy, presneji uz se resila u piva v Pistanech.
A vyznam predni brzdy tu nikdo nezpochybnuje. Tohle vlakno je proste cele jen o zadni brzde. Predni se bude resit jindy, presneji uz se resila u piva v Pistanech.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Podtlakový posilovač brzdy?
ja si myslim, ze kdybys tam nacpal nejaky ten posilovač, tak se něco uvnitř už urve, neni to na to nejspis staveny, ale to si musis vyhodnotit sam ...
Fort: jak to myslis s tim klicem - ja davam zasadne kolmý klíč, je to spatně ?
Fort: jak to myslis s tim klicem - ja davam zasadne kolmý klíč, je to spatně ?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP