ruská kamuflážní barva

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
pete
Příspěvky: 66
Registrován: 17 led 2013, 12:51

Re: ruská kamuflážní barva

Nový příspěvek od pete »

Ahoj,

dík za informaci, takže minimálně 6 plechovek na dvě vrstvy. Taky nejsem žádný lakýrník snad dvě vrstvy budou stačit, v nejhorším ještě objednám.
Jura
Příspěvky: 125
Registrován: 01 říj 2012, 21:59
Bydliště: U Olomouce

Re: ruská kamuflážní barva

Nový příspěvek od Jura »

Zdravím všechny, zajímá mě váš názor na zinkování dněpra před barvou- blatníky, rám,sajda. Nebo celyho dněpra, bez dalších úprav . Prostě jako finální vrstvu, za pár let zešedne, a je to.
MV650
K750
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: ruská kamuflážní barva

Nový příspěvek od fapeko »

Nápad dobrý ,ale technologicky nejdou tak velké díly galvanicky pozinkovat .
Zavolej jsi někde do zinkovny at ti vysvětlí všechny záludností galvanického zinkování tak velkých dílů a hlavně at ti řeknou cenu co by to stálo všechno.
Jedině žárový zinek ,ale to by ty díly dopadli hrozně(plechy zkroucené,na hranách velké kapky ze zinku+zalité všechny malé otvory zinkem atd.) jak by to vytahli z té lázně
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: ruská kamuflážní barva

Nový příspěvek od Dneprstein »

Můžeš to nechat ošopovat zinkem. Na Dněpru není nikde žádná velká rovná plocha (možná tak bok sajdy) kde by hrozilo nebezpečí, že ti plech vytáhnou tlakem při "nástřiku" (nebudu teď rozebírat technologii, jak se šopování dělá). Problém je, že to nemůžeš nechat jen tak a to z několika důvodů:

1) Povrch je hrubý jako cca 120-ka smirk (podle toho jakým tlakem, možstvím, atd. to v zinkovně dělají) a jakákoli špína co na něm ulpí, tak už jí nikdy nedostaneš dolu...
2) Celkem rychle to "oleze", zešedne a udělá mapy, pokud to přijde do styku s vodou (oxiduje to řádově rychleji, než galvanicky, nebo žárově zinkovaný povrch)...
3) I technologicky by se to nemělo používat jako finální vrstva. V podstatě jde o nástřik mikrokapek zinku, mezi kterými mohou zůstat miniaturní póry. Když ty póry zaleje barva (a že zaleje, neb když uděláš první nástřik na šopovaný povrch, tak se barva do zinku vpije a můžeš stříkat znovu), tak je to v pořádku...

Výhoda je, že na takhle zinkovanym povrchu naprosto bez problémů drží JAKÁKOLI barva a to hned a nemusíš používat speciální barvy na zinek, nebo povrch nějak, třeba čpavkovou vodou, upravovat. Tu drsnost povrchu můžeš zmenšit jemným přebroušením smirkem před barvou, ale pokud budeš dělat nástřik plničem, nebo dávat větší tloušťku barvy, tak to klidně můžeš nechat, jak to je a brousit až daší vrstvu...

Sám dávám na šopování skoro všechno co jde ode mě z dílny a je to určený ven...
Odpovědět