Ja komaxit nepouzivam vubec. Stacej mi dily z kterejch jsem to musel drbat a odstrasujici pripady v okoli. Jeden kamarad prisel s tim ze jsem mel tenkrat pravdu az po trinacti letech. Mel krasnou kejvacku, tenkrat byl komaxit celkem novinka, vsem se to hrozne libilo. Prvni pruser byl v tom ze nechal zalakovat komplet kola i s vypletem, samozrejme vyplet casem povolil. Druhej pruser nastal kdyz se s tim vyvalel. Je mozny ze uz jsou k dispozici novy systemy pod kterejma to nehnije, ale ta oprava poskozenyho laku (nemyslim jen rozlesteni skrabance) je porad neresitelnej problem. Musi se to stahnout cely a znova nalakovat.
Zkusil jsem jednou zajit s kolama z Octavie do praskovy lakovny a bylo mi doporuceno to nechat nalakovat klasicky. Prave proto, ze jak uz jsem rikal, nanasi se to elektrostaticky a tudiz barva nezavzlina do spar a na jejich okraji se dela hodne slaba vrstva. Predtim mi to rozmlouval Mira, mozna by k tomu moch neco rict. Ale obavam se ze uz to tu moc necte.
oprava nádrže Ural 750 Ranger
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger
Asi jsem měl smůlu na špatnej komaxit (komaxitovna Vestec u Prahy) ale z nosiče se odřel téměř hned. Nejlepší zkušenosti s odolností mám s dvousložkovou epoxidovou barvou. Epoxidovou základovku používám dlouho a vydrží opravdu hodně. Dokud jsem používal vrchní syntetiku/polyuretan, tak jsem vrchní barvu omlátil o větve, pařezy a šutry, základovka pod tím vydržela. Teď používám epoxidovou i vrchní lesklou barvu.
Značná nevýhoda epoxidové barvy je, že se s ní blbě pracuje. Je potřeba si navážit barvu a do ní v předepsaném poměru téměř netekoucí tvrdidlo. Nehodí se to tedy na drobné zatírání svárů a odřenin protože množství menší než panák namícháte těžko. Dále se to blbě stříká - aby se s tím dalo stříkat, je potřeba ji hodně naředit. Zejména vrchní barvu aby byl povrch hladký. Pak ale dělá hodně tenkou skoro průsvitnou vrstvu. Je tedy potřeba několik vrstev. Jenže pro každou vrstvu musíte zase namíchat složky. Takže pokud nejste nějaký lakovací šílenec, co je ochotný dělat vrstev 5, hodí se tato barva spíš jen neředěná pro štětec.
Značná nevýhoda epoxidové barvy je, že se s ní blbě pracuje. Je potřeba si navážit barvu a do ní v předepsaném poměru téměř netekoucí tvrdidlo. Nehodí se to tedy na drobné zatírání svárů a odřenin protože množství menší než panák namícháte těžko. Dále se to blbě stříká - aby se s tím dalo stříkat, je potřeba ji hodně naředit. Zejména vrchní barvu aby byl povrch hladký. Pak ale dělá hodně tenkou skoro průsvitnou vrstvu. Je tedy potřeba několik vrstev. Jenže pro každou vrstvu musíte zase namíchat složky. Takže pokud nejste nějaký lakovací šílenec, co je ochotný dělat vrstev 5, hodí se tato barva spíš jen neředěná pro štětec.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
- bobanbob
- Příspěvky: 251
- Registrován: 28 led 2011, 23:09
- Bydliště: Okres Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger
taky jsem si nechal udělat ráfky na moto komaxitem asi tak před 13 rokama po 7 letech častého užívání jsem stroj prodával a komaxit byl bez jediné vady!!! akorát lehze zbledla barva a to jsem poznal jen díky tomu že jsem nevyhodil šrouby kterejma jsem zaslepoval závity na šrouby kotoučů.
byly to lité ráfky na suzuky gsx-r
byly to lité ráfky na suzuky gsx-r
-
Viki
- Příspěvky: 126
- Registrován: 22 led 2013, 17:43
- Bydliště: Brno, Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger
Koukám že jsem tu rozpoutal solidní názorovou přestřelku. Tak dneska jsem to vyzvedl, nakonec to ruský svářeč Žeňa vzal stříbrnou pájkou. Vodou to sice naplněný měl ale jen cca 2-3 cm pod místem ohřevu. Probral prý pracovní postup přes net s kamarády doma v rusku dokonce mu někdo z nich řekl, že byly údajně nádrže zenitř vylité olovem aby nerezivěly. No já ho tam rozhodně nemám, už to chytá lišku
No uvidím zda to časem nepraskne ...
- Přílohy
-
- 100_7874.JPG (30.06 KiB) Zobrazeno 2493 x
Ural 750 "Ranger"
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)