Hydraulický tlumič řízení dle Franty Buřvala
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Hydraulický tlumič řízení dle Franty Buřvala
Třecí tlumič řízení má zásadní nevýhodu - největší sílu má statickou, nejmenší ve smyku. Čím prudčeji vám něco trhne předním kolem, tím menší odpor klade. Takže rázy tlumí málo, zato účinně brání řízení, zejména drobným korekcím směru při jízdě rovně.
Hydraulický tlumič je pravým opakem - pomalému otáčení řidítky brání minimálně, rychlým pohybům od rázů do kola brání maximálně.
Použil jsem stejný tlumič řízení Meyle 0260460161 jako Franta Buřval. Tento tlumič se používá ve většině osobních aut značky Mercedes, je tedy snadno dostupný. Bězně se prodává od 500Kč, to je jeho (asi jediná) zásadní výhoda oproti motocyklovým tlumičům, které stojí 10x tolik. Dráha tohoto tlumiče je 20cm, což stačí pro uchycení z vnější strany brýlí. Motocyklové tlumiče mají málokdy tak dlouhou dráhu.
Celková délka tlumiče je 33,5cm-53,5cm mezi oky, střední délka tedy 43,5cm. To je pro změnu nevýhoda, málokam se na Uralu vejde.
Sílu tlumiče výrazně ovlivňuje úhel tlumiče k ose krku řízení:
Síla je přibližně úměrná kosínu úhlu. Při pravém úhlu je maximální, při natočení o 20 stupňů je o 7% menší, při 45 stupních o 30%. Při větším natočení strmě klesá. Při montáži úchytů tlumiče je tedy nutné dávat důraz na to aby při natočení řidítek rovně tlumič v oku uchycení svíral pravý úhel s krkem řízení. Dále je potřeba aby byl i výškově kolmo k ose krku řízení.
Toto omezení spolu s délkou tlumiče výrazně omezuje možnosti, kam ho na motorce umístit.
Chtěl jsem ho uchytit těsně pod krkem řízení, ale pak by zadní úchyt vycházel někde v prostoru nad válcem motoru. Žádnou opičárnu s pomocným rámem jsem dělat nechtěl, tak jsem ho umístil podobně jako Franta.
Hydraulický tlumič je pravým opakem - pomalému otáčení řidítky brání minimálně, rychlým pohybům od rázů do kola brání maximálně.
Použil jsem stejný tlumič řízení Meyle 0260460161 jako Franta Buřval. Tento tlumič se používá ve většině osobních aut značky Mercedes, je tedy snadno dostupný. Bězně se prodává od 500Kč, to je jeho (asi jediná) zásadní výhoda oproti motocyklovým tlumičům, které stojí 10x tolik. Dráha tohoto tlumiče je 20cm, což stačí pro uchycení z vnější strany brýlí. Motocyklové tlumiče mají málokdy tak dlouhou dráhu.
Celková délka tlumiče je 33,5cm-53,5cm mezi oky, střední délka tedy 43,5cm. To je pro změnu nevýhoda, málokam se na Uralu vejde.
Sílu tlumiče výrazně ovlivňuje úhel tlumiče k ose krku řízení:
Síla je přibližně úměrná kosínu úhlu. Při pravém úhlu je maximální, při natočení o 20 stupňů je o 7% menší, při 45 stupních o 30%. Při větším natočení strmě klesá. Při montáži úchytů tlumiče je tedy nutné dávat důraz na to aby při natočení řidítek rovně tlumič v oku uchycení svíral pravý úhel s krkem řízení. Dále je potřeba aby byl i výškově kolmo k ose krku řízení.
Toto omezení spolu s délkou tlumiče výrazně omezuje možnosti, kam ho na motorce umístit.
Chtěl jsem ho uchytit těsně pod krkem řízení, ale pak by zadní úchyt vycházel někde v prostoru nad válcem motoru. Žádnou opičárnu s pomocným rámem jsem dělat nechtěl, tak jsem ho umístil podobně jako Franta.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Hydraulický tlumič řízení dle Franty Buřvala
A teď jak to jezdí: Parádně! Třecí tlumič už nikdy nechci. Dřív mi hrb v zatáčce málem vytrhl řidítka z ruky přestože jsem měl tlumič utáhlý že se s tím špatně řídilo. V terénu jsem pak musel utahovat na krev.
S tímhle můžu jet přes hrby v zatáčce a držet řidítka jednou rukou - ani se nehnou. Přitom řídit jde zcela normálně, pomalé otáčení řidítky je téměř bez odporu. Jediná nevýhoda je, když člověk chce z jednoho směru otočit řidítky do opačného. Buď to udělá pomalu bez odporu, nebo se nadře a o moc rychlejší to není.
Pro jízdu v terénu optimální, pro jízdu na silnici je tlumení zbytečně silné. Pro silniční sajdy by stačilo tlumič uchytit zespoda do brejlí na poloviční rameno síly. Pokud se ale někam vejde i druhý konec tlumiče.
Automobilových tlumičů do litru je sposta, je z čeho vybírat.
S tímhle můžu jet přes hrby v zatáčce a držet řidítka jednou rukou - ani se nehnou. Přitom řídit jde zcela normálně, pomalé otáčení řidítky je téměř bez odporu. Jediná nevýhoda je, když člověk chce z jednoho směru otočit řidítky do opačného. Buď to udělá pomalu bez odporu, nebo se nadře a o moc rychlejší to není.
Pro jízdu v terénu optimální, pro jízdu na silnici je tlumení zbytečně silné. Pro silniční sajdy by stačilo tlumič uchytit zespoda do brejlí na poloviční rameno síly. Pokud se ale někam vejde i druhý konec tlumiče.
Automobilových tlumičů do litru je sposta, je z čeho vybírat.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
- zdeněk
- Příspěvky: 360
- Registrován: 27 úno 2011, 10:35
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hydraulický tlumič řízení dle Franty Buřvala
Ty jsi tedy fofrník
– já jsem tlumič ještě ani neobjednal. Dneska jsem byl na velkých nákupech v Chotusicích 
zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Re: Hydraulický tlumič řízení dle Franty Buřvala
Mám ho odsud http://euroautodily.cz/index.php?page=i ... 460161.144
Dodání během týdne i u dílů, co nemaj skladem.
Dodání během týdne i u dílů, co nemaj skladem.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Hydraulický tlumič řízení dle Franty Buřvala
http://stopl.rajce.idnes.cz/Ural_750_SWD_po_upravach/
Tlumič řízení používám už třetím rokem k mé plné spokojenosti.Mám ho z VW Transportéru taky za nějakých 500,- Kč.Není to ale z mé hlavy,viděl jsem to někde na fotkách.Na nějakém srazu jsem byl zkritizován,jaký,že má tlumič význam.Má.
Tlumič řízení používám už třetím rokem k mé plné spokojenosti.Mám ho z VW Transportéru taky za nějakých 500,- Kč.Není to ale z mé hlavy,viděl jsem to někde na fotkách.Na nějakém srazu jsem byl zkritizován,jaký,že má tlumič význam.Má.
Re: Hydraulický tlumič řízení dle Franty Buřvala
To bych řekl, mám sice jen pořád origolo třecí, ale byl jsem na návštěvě a malý kluk se ometal okolo motorky, já to neřešil, pak jsem nasedl a nadržen za to vzal, po rozjezdu je ihned zatáčka a mě se rozkmitalo přední kolo, že jsem málem skončil ve strouze..Frňous se mě ptal, na co je ta vrtulka uprostřed řídítek...A pak mi tlumič úplně povolil
...
Re: Hydraulický tlumič řízení dle Franty Buřvala
no,mam na káčku hydrauliku uz vice než tři roky
asi je fajn neviditelna.
- zdeněk
- Příspěvky: 360
- Registrován: 27 úno 2011, 10:35
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hydraulický tlumič řízení dle Franty Buřvala
Nechápu jak jsem mohl žít bez hydraulického tlumiče řízení

zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hydraulický tlumič řízení dle Franty Buřvala
http://www.goodkarmaproductions.com/HTM ... Damper.pdf na konci jsou alternativy montaze hydr. tlumice
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hydraulický tlumič řízení dle Franty Buřvala
tady http://www.automarg.cz/dily/tlumic-kmit ... 61/249417/ ho maj o drobet levnejsi
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hydraulický tlumič řízení dle Franty Buřvala
Tak jsem drobet narazil. Při stenym stylu montáže jako na Uralu je na Dněpru ten tlumič krátkej. Neřešil to už někdo, abych nevymejšlel vymyšlené?
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: Hydraulický tlumič řízení dle Franty Buřvala
Ahoj, takže tam máš tu opravenou kyvku? Jaký tam máš blatník?Davy píše:Tak jsem drobet narazil. Při stenym stylu montáže jako na Uralu je na Dněpru ten tlumič krátkej. Neřešil to už někdo, abych nevymejšlel vymyšlené?
No chtěl jsem to také řešit. Počkám si
- bobanbob
- Příspěvky: 251
- Registrován: 28 led 2011, 23:09
- Bydliště: Okres Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hydraulický tlumič řízení dle Franty Buřvala
Nemá někdo foto uchycení tlumiče ze spod brýlí ??
Můžu mít zadarmo 18 polohový tlumič s ducati monster S4R.
ten tlumič je dost krátký celkem asi 22 cm když je vysunutý na max. takže ho budu muset napasovat někam pod brejle na uchyt původního třecího.
řešil to někdo?
Já čekám na motor tak mám čas si stím hrát
Můžu mít zadarmo 18 polohový tlumič s ducati monster S4R.
ten tlumič je dost krátký celkem asi 22 cm když je vysunutý na max. takže ho budu muset napasovat někam pod brejle na uchyt původního třecího.
řešil to někdo?
Já čekám na motor tak mám čas si stím hrát
-
František Buřval
- Příspěvky: 77
- Registrován: 11 úno 2013, 18:39
Re: Hydraulický tlumič řízení dle Franty Buřvala
Spodek bryle-tlumič řízení 16,5 cm , tlumič kyvky-šroub tlumiče řízení 11,5 cm ,spodek tlumiče řízení 9 cm od šroubu side,měřeno středy
- Přílohy
-
- 1390395715879.JPG (10.4 KiB) Zobrazeno 8230 x
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hydraulický tlumič řízení dle Franty Buřvala
Moje reseni. S tema Michalovo kolmicema jsem si chvili lamal hlavu a pak jsem to namontoval jak to vyslo
Jsem o nejakejch 15 stupnu mimo, doprava sila klesa strmnejs, coz myslim nevadi. Na riditkach to neni znat.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz