Vzduchový filtr

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Dan
Příspěvky: 84
Registrován: 20 led 2011, 21:15
Bydliště: Kleneč (Roudnice nad Labem)

Vzduchový filtr

Nový příspěvek od Dan »

Mám na vzduchovém filtru (plechový s motaninou uvnitř ) vývod na připojení přefuku z motoru.
Je dobré to tam připojit nebo radši svést přefuk hadičkou někam pod motorku?
Dněpr MT 10
švinda
Příspěvky: 23
Registrován: 25 led 2011, 16:34

Re: Vzduchový filtr

Nový příspěvek od švinda »

zdarec, lepší je to odvést pod motor.jak se to rozehřívá jde z toho voda.
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchový filtr

Nový příspěvek od Němec »

švinda píše:zdarec, lepší je to odvést pod motor.jak se to rozehřívá jde z toho voda.
kdyby jen voda :)
je to nějaká emulze vody s olejem a rozhodně to není nic, co by si chtěl člověk pouštět na filtr - nevím jak airbox u Tvojí motorky - u novějších uralů tam sice přepážka je, takže vzducháč je od přefuku stíněnej a mělo by to jít zpátky rovnou do motoru, ale v okolí tý přepážky byl stejně filtr zahnojenej
Ural Ranger 2008, 22tis km
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Vzduchový filtr

Nový příspěvek od Michal »

Pokud je to probublávací filtr, tak by to automatické doplňování oleje odfukem nemuselo být tak moc od věci.
Já ale nechám rady na někom, kdo ten filtr používá, nemám s ním žádné zkušenosti.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Dan
Příspěvky: 84
Registrován: 20 led 2011, 21:15
Bydliště: Kleneč (Roudnice nad Labem)

Re: Vzduchový filtr

Nový příspěvek od Dan »

Je to ten starý plechový filtr s bakelitovým víkem na Dněpru.
Dněpr MT 10
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Vzduchový filtr

Nový příspěvek od Míra »

u dněpra to řešit nemusíš, celkem to funguje. výměčne se stane že vysráženej olej steče a zaplaví vzdušníky na karbecu, ale po pár vteřinách po nastartování je to zas ok.
Dněpr 11 solo/side
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Vzduchový filtr

Nový příspěvek od Dneprstein »

Hm... Napadlo mě, jestli je u Dněpra nějak "hmatatelně" poznat, že odfuk je vyveden do sání pravého válce, zatímco levý je toho "přimazávání" ušetřen...
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Vzduchový filtr

Nový příspěvek od Míra »

no pozvat to je hlavně na karburátorech. mám doma 3 páry K302, a všechny levý maj dvakrát tak vyběhaný šoupata než pravý. motoru to bude ale asi jedno.
Dněpr 11 solo/side
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Vzduchový filtr

Nový příspěvek od Dneprstein »

Čili takový pozitivní efekt "vrchního mazání"... :D
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchový filtr

Nový příspěvek od fapeko »

Co máte strčené jako vložku ve filtru pro K 750 ,tu motaninu nebo drátěnky nebo co vlastně ?
Našel jsem tohle http://allegro.pl/wklad-filtra-powietrz ... 75165.html ,ale trošku mě šokla ta cena :shock:Nevíte o nějaké náhradě z nějakého auta,motorký :?: Nechce se mi pouštět do nových karburátorů a motoru nějaký humáč z prašných cest :? Obrázek
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Jura
Příspěvky: 125
Registrován: 01 říj 2012, 21:59
Bydliště: U Olomouce

Re: Vzduchový filtr

Nový příspěvek od Jura »

Pokud jsou ve filtru drátěnky nebo originální vlascová vložka, má vyůstění odfuku motoru pozitivní vliv. Jestliže tam dáme bavlněnou nebo papírovou filtrační vložku , olej z odfuku ji znehodnocuje. Přemýšlel jsem o molitanovém filtru jako u krosových motorek, kterej bych nacpal místo původní vlascové vložky, i případná úprava tvaru filtru by neměl být problém. Zbývá najít tvarově podobnou vložku. V případě molitanu bych odfuk motoru k filtru nepřipojoval, jelikož z něho neteče olej určený k penetraci molitanových vzduchových filtrů. Dobrý je, ze to kdykoliv vyperete.blby zase to, ze ten bordel v kterym se to pere, něco stoji. Filtrace u molitanu není tak účinná jako u papíru či bavlny, ale pro tyto motory si myslím dostatečná.
MV650
K750
Jura
Příspěvky: 125
Registrován: 01 říj 2012, 21:59
Bydliště: U Olomouce

Re: Vzduchový filtr

Nový příspěvek od Jura »

image.jpg
Anebo toďka toto, Rozměry: D = 140 mm, d = 102 mm, H = 40 mm , cena:24€.
Ještě zkusím mrknout na nejakou levnější alternativu
Přílohy
image.jpg
Jura
Příspěvky: 125
Registrován: 01 říj 2012, 21:59
Bydliště: U Olomouce

Re: Vzduchový filtr

Nový příspěvek od Jura »

Ještě k tomu filtru co psal fapeko: Leszek uvádí životnost 100000, a každých 20000 vyprat(asi bavlna). Když ty cifry vydělím dvěma, budu zřejmě blíž realitě, ale myslím, že za šest stovek to nejni špatny. No rozhodně lepší než předraženej papírák z Ural zentrale. Vyzkouším ho
MV650
K750
Jura
Příspěvky: 125
Registrován: 01 říj 2012, 21:59
Bydliště: U Olomouce

Re: Vzduchový filtr

Nový příspěvek od Jura »

Jinak z několika dotázaných dovozců nikdo nenašel vhodnou náhradu. Seženu papír a v zimě zkusím vyrobit kopie. Taky si představuji cenu tak do sta.
MV650
K750
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Vzduchový filtr

Nový příspěvek od serpico-3 »

Trochu mi to připadá hledání již dávno vymyšleného.. Různé modernizační úpravy vedou k neůspěchu, není lepší filtrace než přes olej, nehledě na to, že odpor sání je jedna z důležitých hodnot vůči karburátoru..Byly např. karburátorové vozy, které na jiný filtr prostě nejely, nebo u skůtrů a motocyklů největší chybu úpravce udělá, když předělá sání po "svém" a pak trápí karburátor, mění trysky, předstihy a motor pořád nejede jak má..Řekl bych , že i ten konstruktér v 30. letech věděl dobře, co dělá... :)
Odpovědět