Zapalování
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Zapalování
Dobry den, mel bych otazku na tema zapalovani, potreboval od nekoho napsat presny postup jak nastavit zapalovani, dekuji budu ra i za nejake fotky
Dnepr 650
Re: Zapalování
Velmi stručně:
Máte-li zapalování s odstředivým regulátorem předstihu PM302A a nikoliv Káčkové, co bylo na prvních ročnících Dněpru 650, tak následovně:
Otočte motorem tak, aby bylo kladívko maximálně zvedlé. Změřte mezeru mezi kontakty spárovými měrkami. Měla by být 0,6mm. Stačí velmi zhruba, jde jen o to, aby se kladívko zvedalo (rozepínalo) zhruba v polovině zdvihu vačky, kde je zdvih nejstrmější a tedy rozepnutí kontaktů nejrychlejší.
Pokud je odtrh špatný, pak povolte základnu kladívka, pootočte jí excentickým šroubkem a utáhněte. Znova změřte.
Následně otočte motorem na plný úhel zápalu. To je ten, kdy je v kontrolním okénku vidět ryska R (P v bukvách) na setrvačníku. Pozor, je tam ještě jedna ryska s označením B nebo BMT (VMT) značící horní úvrať.
Připojte na zapalování něco, čím měříte sepnutí kladívka - multimetr, žárovka, ...
Rozevřete závažíčka odstředivého regulátoru na doraz pomocí malých šroubováků. Kladívko by mělo rozpojit těsně při plném rozevření závažíček. Pokud rozepne dřív, je předstih velký a je potřeba natočit celé zapalování (drží na 3 šroubech, z toho jeden je držák jeho víčka) doleva. Pokud se nerozepne vůbec, pak je předstih moc malý a zapalování je potřeba natočit doprava.
Máte-li zapalování s odstředivým regulátorem předstihu PM302A a nikoliv Káčkové, co bylo na prvních ročnících Dněpru 650, tak následovně:
Otočte motorem tak, aby bylo kladívko maximálně zvedlé. Změřte mezeru mezi kontakty spárovými měrkami. Měla by být 0,6mm. Stačí velmi zhruba, jde jen o to, aby se kladívko zvedalo (rozepínalo) zhruba v polovině zdvihu vačky, kde je zdvih nejstrmější a tedy rozepnutí kontaktů nejrychlejší.
Pokud je odtrh špatný, pak povolte základnu kladívka, pootočte jí excentickým šroubkem a utáhněte. Znova změřte.
Následně otočte motorem na plný úhel zápalu. To je ten, kdy je v kontrolním okénku vidět ryska R (P v bukvách) na setrvačníku. Pozor, je tam ještě jedna ryska s označením B nebo BMT (VMT) značící horní úvrať.
Připojte na zapalování něco, čím měříte sepnutí kladívka - multimetr, žárovka, ...
Rozevřete závažíčka odstředivého regulátoru na doraz pomocí malých šroubováků. Kladívko by mělo rozpojit těsně při plném rozevření závažíček. Pokud rozepne dřív, je předstih velký a je potřeba natočit celé zapalování (drží na 3 šroubech, z toho jeden je držák jeho víčka) doleva. Pokud se nerozepne vůbec, pak je předstih moc malý a zapalování je potřeba natočit doprava.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Zapalování
Jen taková zajímavost, když jsem v Mototechně opravoval Trabanty a dělal předstih hodinkami, dělaly se 2 předstihy..Se zavřeným odstředivým regulátorem, kdy se dělal předstih O..A pak přesnější, kdy byl přípravek na plné roztažení regulátoru , a po roztažení se dělal předstih 4 -4,40 mm..Jelikož vůbec nemám ánunk o Dněprovi 650, nikdy jsem u něj předstih nedělal, tak mi ale předstih u Dněpra připadá obdobný...Kolik má předstih , když jsou závažíčka regulátoru zavřeny? Také O..? 
A samozřejmě Trabant měl na řemenici také rysky Hů a předstihu...
A samozřejmě Trabant měl na řemenici také rysky Hů a předstihu...
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Zapalování
Když jsou závažíčka zavřený, tak by Dněpr měl mít předstih na obvodu setrvačníku 10-15 mm. Kolik je to úhlově nevim, ale bude to těsně před nulou...
Re: Zapalování
Zdravím, na setrváku mám tři rysky P, první trošku rozklepaná ale v reálu dobře čitelná
Po zhruba 6 cm jsou dvě za sebou
A nakonec BMT.
Která platí?
Která platí?
MV650
K750
K750
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Zapalování
No, BMT je horní úvrať. Ta první - nejvzdálenější by měla být maximální předstih (otevřená závažíčka regulátoru). Ty další, pokud jsou kousek před horní úvratí, tak by měly znamenat předstih při volnoběhu (zavřený závažíčka). A "teoreticky" by mohly být dvě buďto s ohledem na oktanové číslo benzínu, nebo s ohledem na kompresi (pístní sadu, hlavy, atd...).
Re: Zapalování
Neměřil to někdo na pístu v mm?/ten největší předstih? /