Benzín special

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Viki
Příspěvky: 126
Registrován: 22 led 2013, 17:43
Bydliště: Brno, Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Viki »

Tak jestli se to už 12 let nevyrábí tak to se omlouvám, motám se okolo toho z čeho se skáče (AN 2, L 60, L 410), ale fakt ty starší Zlíny lítaly na 78 okt. benzín. Ale každopádně se ještě poptám u nás v klubu.
Ural 750 "Ranger"
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)
Uživatelský avatar
Naposled
Příspěvky: 142
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Naposled »

Ave, objevil jsem další dvě pumpy. Vlašim a Kácov. Rozjasnili se mi oči. V Kácově ani nepřemýšlí, že by ho přestali prodávat. Prej je tam zájem o Special velký. Takže sice to neni recepis, ale dobrá zpráva - ANO.
MT 12-S
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Michal »

Otázka je, co tam pod názvem Speciál prodávají. Můj tip je běžný N95 s přilitou náhradou olova. Divil bych se, že by se nějaké rafinérce dnes ještě vyplatilo vyrábět N91 pro zbylé dvě pumpy, co ho ještě prodávají. Ale můžu se mýlit.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 454
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: Benzín special

Nový příspěvek od arno77 »

Michal píše:Otázka je, co tam pod názvem Speciál prodávají. Můj tip je běžný N95 s přilitou náhradou olova. Divil bych se, že by se nějaké rafinérce dnes ještě vyplatilo vyrábět N91 pro zbylé dvě pumpy, co ho ještě prodávají. Ale můžu se mýlit.
Já myslím, že máš pravdu. Četl jsem článek, který uvádí, že speciál jako takový už se hezký nějaký pátek nedělá. To co prodávají Pod označením Speciál je jak píše Michal N95 smíchaný s aditivy.
Takže výhoda je v podstatě v tom, že nemusíte přidávat aditiva zvášť, už tam jsou ;)
M-72
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín special

Nový příspěvek od fapeko »

Já dnes koupil SPECIAL 95 tady v Ostravě a ten chlap říkal ,že je to origo původní speciál s olovem bez aditiv a bude se tak dlouho prodávat dokud ho bude rafinerka dodávat. :shock:
Barvu má jako púvodní speciál a smrdí taky tak samo jako za mých mladých let kdy stál 5kč :lol:
http://www.tmas.cz/
DSC01685.jpg
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Michal »

To by mě zajímalo, co to ve skutečnosti je, protože prodej olovnatého benzínu je v EU už mnoho let zakázaný. Nejbližší místo, kde je normálně k mání, je Ukrajina.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Mirek
Příspěvky: 40
Registrován: 21 čer 2012, 09:11

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Mirek »

Dobré ráno. U nás v Jilemnici Speciál také pořád prodávají. Barva je stejná akorád pumpař tvrdí, že olovo je nahrazeno sodíkem.
Vici
Příspěvky: 264
Registrován: 25 úno 2011, 00:16

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Vici »

Včera jsem se přesouval z Beskyd domu do Berouna, cca 420km v podstatě na jeden zátah a měl jsem problém s "vařícím" se benzínem v karburátorech. A nejen já. Po Beskydských kopcích s tím měli problémi i jiní díky velmi teplému počasí.
Nemáte někdo na to nějaký recept než cpát mezi válec a karburátor mech a zalévat ho vodou jak vymyslel kolega? :)
M-72, 1952
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín special

Nový příspěvek od fapeko »

Pokud máš pod přírubama ty bakelitové podložky ,tak jsem viděl na Allegru takové krycí plechy na ty karbecy at nejde to teplo z válce na karbec.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Vici
Příspěvky: 264
Registrován: 25 úno 2011, 00:16

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Vici »

fapeko píše:Pokud máš pod přírubama ty bakelitové podložky ,tak jsem viděl na Allegru takové krycí plechy na ty karbecy at nejde to teplo z válce na karbec.
Sice nejsou bakelitové, ale nějaké novodobé, ale mám je tam. A měli by být tepelně izolační. Plechy už jsem taky viděl, ale podle slov majitelů kteří je tam měli ani tohle prý není záchrana :cry:
M-72, 1952
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Benzín special

Nový příspěvek od serpico-3 »

Zajímalo by mě, jak to řešili Němci a vlastně i Spojenci v Africe. Tam musela být teprve zabíračka, Někdy mi připadá, že se staronovodobé stroje nějak moc hřejí než originály. Když byla Sahara schopna jet na redukci krokem v koloně a neměla problém s přehříváním- byla konstrukčně podtočena a na tuhle skutečnost i konstruována. Mám takový dojem, že je to možná i modernizací těchto strojů, popřípadě nadměrným ježděním po dálnicích na plný plyn popřípadě nesmyslné předstihy a možná i ten benzin. Já osobně jsem tohle nikdy nezažil a vlastně si ani nevzpomínám, že bych motor někdy ulil./pouze jednou, když jsem otevřel kohout po zimě, šel na snídani a pak měl válec plný benzinu-byl zaseklý plováček/. Poslední léta motorku v horku netrápím, počkám si až na vlhký vzduch, abych měl radost z jízdy... :)
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Davy »

serpico, jak to vis, ze nemeli problemy s prehrejvanim?
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Vici
Příspěvky: 264
Registrován: 25 úno 2011, 00:16

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Vici »

serpico-3 píše:Zajímalo by mě, jak to řešili Němci a vlastně i Spojenci v Africe. Tam musela být teprve zabíračka, Někdy mi připadá, že se staronovodobé stroje nějak moc hřejí než originály. Když byla Sahara schopna jet na redukci krokem v koloně a neměla problém s přehříváním- byla konstrukčně podtočena a na tuhle skutečnost i konstruována. Mám takový dojem, že je to možná i modernizací těchto strojů, popřípadě nadměrným ježděním po dálnicích na plný plyn popřípadě nesmyslné předstihy a možná i ten benzin. Já osobně jsem tohle nikdy nezažil a vlastně si ani nevzpomínám, že bych motor někdy ulil./pouze jednou, když jsem otevřel kohout po zimě, šel na snídani a pak měl válec plný benzinu-byl zaseklý plováček/. Poslední léta motorku v horku netrápím, počkám si až na vlhký vzduch, abych měl radost z jízdy... :)
Povím ti to jinak. Se speciálem problém nebyl když byl. Když kluci natankovali naturál 95 na Slovensku tak také ne.
A zajímalo by mne, kdo je takový masochista a jezdí po dálnici s tímhle :lol:
M-72, 1952
Vici
Příspěvky: 264
Registrován: 25 úno 2011, 00:16

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Vici »

2x :roll:
Naposledy upravil(a) Vici dne 31 črc 2014, 14:34, celkem upraveno 1 x.
M-72, 1952
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín special

Nový příspěvek od fapeko »

Ja bych rekl ,ze je to tim benzinem ,protoze je urcite nejaky rozdil mezi 72 a 95 oktany.
Jo a ja jsem masochista ........dalnice je muj revir :-D
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Odpovědět