Životnost soukolí hlavního převodu?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Životnost soukolí hlavního převodu?
Kolik vám vydrží soukolí hlavního převodu, než se opotřebuje? Kyjevské a Irbitské soukolí?
V Uralu se mi první soukolí nestihlo opotřebit, vylomil se mi celý jinak zdravý zub ve 12tis. km. Žádné známky opotřebení tam nebyly.
Druhé soukolí tam mám doteď asi 26tis.km, ale hruška je už nezanedbatelně opotřebená. Letos už mi hlavní převod pod plynem hučí při středních rychlostech tak, že neslyším nejen motor ale ani výfuk. Myslel jsem, že je to převodovka, ale nezávisí to na zařazeném kvaltu. I vůle soukolí mi přišla nějak větší. Když jsem to teď rozebral, protože se mi povolil jeden šroub, nestačil jsem se divit co vidím. Polovina zubů hrušky už má pitting po celé šířce - poškození vydroleným materiálem povrchu. To ještě nemusí znamenat rychlý konec, na rejži mám to samé na posledním kvaltu už zhruba 100tis.km a stále se nevylomil zub.
Přitom podle oleštěných plošek na zubech věnce je vymezení správné. Olej jsem nezanedbával, měnil jsem ho po každém hlubokém nebo dlouhém brodění kvůli pravděpodobnému vniku vody. Tedy často.
Jsou zde lidé, co mají najeto mnohem více, tak bych se rád zeptal, jak na tom s hlavním převodem jsou.
V Uralu se mi první soukolí nestihlo opotřebit, vylomil se mi celý jinak zdravý zub ve 12tis. km. Žádné známky opotřebení tam nebyly.
Druhé soukolí tam mám doteď asi 26tis.km, ale hruška je už nezanedbatelně opotřebená. Letos už mi hlavní převod pod plynem hučí při středních rychlostech tak, že neslyším nejen motor ale ani výfuk. Myslel jsem, že je to převodovka, ale nezávisí to na zařazeném kvaltu. I vůle soukolí mi přišla nějak větší. Když jsem to teď rozebral, protože se mi povolil jeden šroub, nestačil jsem se divit co vidím. Polovina zubů hrušky už má pitting po celé šířce - poškození vydroleným materiálem povrchu. To ještě nemusí znamenat rychlý konec, na rejži mám to samé na posledním kvaltu už zhruba 100tis.km a stále se nevylomil zub.
Přitom podle oleštěných plošek na zubech věnce je vymezení správné. Olej jsem nezanedbával, měnil jsem ho po každém hlubokém nebo dlouhém brodění kvůli pravděpodobnému vniku vody. Tedy často.
Jsou zde lidé, co mají najeto mnohem více, tak bych se rád zeptal, jak na tom s hlavním převodem jsou.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Životnost soukolí hlavního převodu?
Měli nato koupený nový vysoce kvalitní,přesný a produktivní stroj ,takže ten převod musí být nezničitelný


Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Životnost soukolí hlavního převodu?
a jak na tom jsi s těma "tisícihranama" v kolech? já je mám po 25tis km obroušený do špiček, mazal jsem molykou G od mogulu, myslím, že hodně tomu ubralo ježdění se 150kg přívěsem. co mi moc radost nedělá, tak že je potřeba vyměnit celý buben
pár let zpět jsem viděl fotky na sovietsteeds, kde dalším stupněm je omletí všech zubů při pokusu o rozjezd.
pár let zpět jsem viděl fotky na sovietsteeds, kde dalším stupněm je omletí všech zubů při pokusu o rozjezd.
Ural Ranger 2008, 22tis km
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Životnost soukolí hlavního převodu?
Mám tam cca 25000 a hlavní převod jsem zevnitř ještě neviděl...
-
František Buřval
- Příspěvky: 77
- Registrován: 11 úno 2013, 18:39
Re: Životnost soukolí hlavního převodu?
mám najeto 58t.krom ložisek a gufer vše or.olej používám 75w -140 syn.tak uvidím kolik to vydrží s uralem
- zdeněk
- Příspěvky: 360
- Registrován: 27 úno 2011, 10:35
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost soukolí hlavního převodu?
Soukolí originál s fabriky vydrželo asi 8000km, následovalo soukolí (na Dněpra) koupené v Chotusicích, které vydrželo asi 1500km, 3 soukolí mám od Pavla (má být originál Ural) a dodnes drží. S litrovým motorem najeto asi 15000km bez zjevného opotřebení zubů. V převodovce i v hlavním převodu používám na doporučení F. Buřvala plnou syntetiku.
zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Re: Životnost soukolí hlavního převodu?
Němec: Mě se drážky unašeče ještě neopotřebily. Ale....
Já ty kola občas prohazuji, tak se neopotřebovává jen jedno. Navíc jsem už měnil buben co byl nejvíce používán na zadním kole, protože se vymačkalo uložení ložiska. Takže žádný z aktuálních bubnů toho nenajel na zadním kole tolik.
A protože každou chvíli něco rozbiju, tak se v tom furt vrtám a když už to mám rozebrané, vždy to rovnou namažu.
Pokud ty drážky strhneš, nový buben starého typu stojí 3500Kč.
Nový typ bubnu má ten unašeč vyměnitelný. Nicméně ten unašeč je tam mám pocit jen přišroubován na 4 malých šroubech na malém poloměru. Věřím tomu, že bych je v terénu dokázal střihnout.
K tomu soukolí, je veliké skoro jako z auta a v autech ho umaže i obyčejný Mogul Trans 90H. K tomu to soukolí ani není hypoidní.
Já ty kola občas prohazuji, tak se neopotřebovává jen jedno. Navíc jsem už měnil buben co byl nejvíce používán na zadním kole, protože se vymačkalo uložení ložiska. Takže žádný z aktuálních bubnů toho nenajel na zadním kole tolik.
A protože každou chvíli něco rozbiju, tak se v tom furt vrtám a když už to mám rozebrané, vždy to rovnou namažu.
Pokud ty drážky strhneš, nový buben starého typu stojí 3500Kč.
Nový typ bubnu má ten unašeč vyměnitelný. Nicméně ten unašeč je tam mám pocit jen přišroubován na 4 malých šroubech na malém poloměru. Věřím tomu, že bych je v terénu dokázal střihnout.
K tomu soukolí, je veliké skoro jako z auta a v autech ho umaže i obyčejný Mogul Trans 90H. K tomu to soukolí ani není hypoidní.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Životnost soukolí hlavního převodu?
...ano, 80W-90H tam leju...
Re: Životnost soukolí hlavního převodu?
zrod ocelového deklu na diferák, konečně se nebude povolovat a vyšlahávat jak vidli tak šrouby tak ložisko soukolí, zítra soustruh a udělat druhou stranu, vyzávitovat a namontovat na zakázku dělaná kola a hrušku, parametry soukolí co se týká kvality srovnatelné z novými BMW takže bude pokoj a hlavně bude to jezdit!
-
krovak.xixao
- Příspěvky: 45
- Registrován: 01 bře 2015, 12:28
Re: Životnost soukolí hlavního převodu?
dněpr MT9 - nechci rejpat, máš to fakt pěkný a je radost pohledět na kus dobře odvedené práce, ale soudruzi z ukrajiny dobře věděli proč jeden ten šroub na víku dělat se zapuštěnou hlavou.
- bobanbob
- Příspěvky: 251
- Registrován: 28 led 2011, 23:09
- Bydliště: Okres Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost soukolí hlavního převodu?
on na to příjde sám 
Re: Životnost soukolí hlavního převodu?
pánové jak jste si všimli tak to opravdu nebylo hotové a programovat zahloubení a dělat sestavu kvůli takové prkotině která jde udělat na vrtačce no sorry! Tak ale teď je už hotový z obou stran.
Re: Životnost soukolí hlavního převodu?
a takto by teda vypadal hotový diferák, kola a hruška jsou speciální zakázka, šrouby na dekl budou nerezové, šrouby na uchycení do kyvky hlava z auta tedy specifikace 10.9, jehličkové ložisko původní nahrazeno kvalitou od SKF, takže zavřít a zapomenout že v motorce něco takového je. Ještě se chystám dělat super těžký diferák pro tvrdé brodění a jízdu terénem. ale to už bude jiný level. tělo i dekl bude ocelový, kola a hruška budou z auta ale to až cca příští rok jak by se začal rodit tak dám fotky pro případné zájemce a následovatele.