fapeko píše:...
Káždý z vás ví, že při brždění se motorka(auto) má tendenci se stavět na přední vlivem odstředivé síly a zadní kolo se nadzvedává ,proto už hezkou řádku let se používá omezovač brzd. účinku na zadní kola.
Proč něco vymýšlet ,když už to je dávno vymýšleno že ?
Takže pokud zvýšim účinek brzdy na zadní kolo (pokud to vůbec vydrží ten buben),tak to bude ještě hůře brzdit než předtím a to vlivem toho, že je vetší odstředivá síla a zadek se zvedá a kolo stoji(je zablokované) a musím povolit pedál aby si to znova sedlo na zadní kolo.Fyziku neojebeš !!
Na motorce se zadní brzda používá jen minimálně ,nebo k jemnému dobrždování a vše má brzdit přední kolo ,protože tam jde cela váha motorky při bržděni a proto se tam dávají třeba i dva kotouče.Tohle vše už je ověřeno mnoho let na všech typech motorek a aut!!
...
Z čehož jasně vyplývá, že vy pane se sajdou rozhodně běžně nejezdíte. Jinak byste věděl, že na sajdě je všechno jinak a s žádným normálním vozidlem nemá nic společného. Na sajdě je kvůli rozložení hmotnosti a stranové asymetrii zadní brzda naopak hlavní brzdou, která je potřeba nejvíc a je s ní narozdíl od přední možno brzdit ve všech situacích. Tím neříkám, že by přední nebyla také potřeba, nicméně tu tady neřešíme.
Jirka-hk píše:...
Mrkni na řešení co používá bmw u letmého kola (kotouč uchycen mezi kolem a "difem"), ale znamenalo by to vše komplet překopat k obrazu svému...
Ano, nad tím už dlouho přemýšlím, má to ale překážky, viz úvodní příspěvek: Mezi bubnem a domečkem ložiska hrušky není vůbec žádné místo. Aby se tam kotouč vešel a brzdový třmen nebrnkal o výplet, muselo by se kolo vysunout o 2 cm doleva. Z pohledu motorky by to neměl být problém, alespoň by guma byla uprostřed mezi levým ramenem vidlice a hřídelí. Musel by se ale udělat "prodlužovák" unašeče kola i s uložením kotouče. Vyrobit ho je zatím nad mé možnosti. To nepočítám s vlivem na životnost unašeče v kole, který se už takhle opotřebovává a proto je na letošních modelech vyměnitelný bez nutnosti měnit celý drahý buben. V každém případě tato přestavba vyžaduje předělání na hydrauliku stejně jako varianta bubnovky s prasátkama.
Davy píše:
Michale, jen tak na okraj, nebojis se deformace bubnu, kdyz tam das nejakej booster a pakny nebudou uplne sedet a dupnes na to? Neco ve stylu praskajicich stitu brzd na Stadionech. Slaby misto povoli.
Vložil bych tam silný plech jako ten Polák.
Jirka veteran píše:Stočit pakny na štítu jde,stačí štít upnout za střed místo osy kola na přípravek,na tom přípravku je prodloužený závit,třmen upnutý v tomto závitu maticí přidrží pakny na štítu.
V případě kdy je brzdovým štítem celý hlavní převod, je to trochu divoké, ale určitě do soustruhu upnout jde.

By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.