Stránka 1 z 1
Závodní úprava Dnepr 650
Napsal: 13 úno 2013, 12:43
od doktor
Zdravím vše! Mám rád klasické motocykly a rád bych si nejaký pořídil. Problém je, že u nás jsou k mání až dva. Jawa 500 OHC s cenou i přes 300 kČ a pak Dnepr s převodem jako traktor a spotřebou žigulíka. Uvažuji proto nad nejakou lehkou úpravou, která by mi pomohla udelat z Dnepra cestovní motocykl. Přeci jen, třást se při 80ti dokáže i vytunenej fichtl a ta spotřeba taky nic moc. Uvažuji nad nedrastickým znížením hlavy, třeba o 1mm. Nikdy jsem tu motorku rozebranou nevidel, proto píši s otázkou jestli není situace taková, že by pak naráželi písty o ventily, což se stávalo i u neznížených hlav, při vztahaném rozvodovém řetezu-tu má Dnepr výhodu v pohonu vačky soukolím. Pak bych potřeboval změnit převod, nejlépe stálý v zadním kole, aby se obrátky znížili. Zajímá mně, jestli se takový převod jako druhovýroba(hruška+talíř)vyrábí, nebo ne. Jezdit budu jen solo. Děkuji za odpovědi. Zdar!
Re: Závodní úprava Dnepr 650
Napsal: 13 úno 2013, 13:06
od Jirka-hk
Aloha...
U dněpra OHV jde hlava snížit cca o dva mm- je to blbost... je důležitý, si zkontrolovat "utopení pístu ve válci, aby bylo na obou stranách stejný ( stejná komprese na obou stranách)- ani na jednom motoru co mi prošli rukama to nebylo v pořádku...
..Existují tři typy pístů- na různou kompresi- s těma s největší kompresí je problém, že už to má všeho moc...
Tak hroznou spotřebu, jak si jako jeden z mnoha myslíš, to má proto, že je to vylajdaný a neseřízený...
Zadní převody u dněpra jsou s 8, 9, 10-tí zubovou hruškou
Jinač moje konečná varianta dněpra solo je motor po go s písty se střední kompresí, natryskovaný karburátory jikov (jawa 638), zadní převod s 10-ti zubovou hruškou a 18" kola. zrychlit by to šlo ještě 19" kolem vzadu, ale pak je problém se rozjet do kopce- musela by se upravit "jednička" rychlost podle gps 165km/h a při normálním ježdění spotřeba cca5,5l...
ale jestli chceš na takovymto kvalitnim stroji honit velký výkony, tak na spotřebu zapomeň!!
Re: Závodní úprava Dnepr 650
Napsal: 13 úno 2013, 19:31
od hipik634-750
Jirka-hk píše:Aloha...
U dněpra OHV jde hlava snížit cca o dva mm- je to blbost... je důležitý, si zkontrolovat "utopení pístu ve válci, aby bylo na obou stranách stejný ( stejná komprese na obou stranách)- ani na jednom motoru co mi prošli rukama to nebylo v pořádku...
..Existují tři typy pístů- na různou kompresi- s těma s největší kompresí je problém, že už to má všeho moc...
Tak hroznou spotřebu, jak si jako jeden z mnoha myslíš, to má proto, že je to vylajdaný a neseřízený...
Zadní převody u dněpra jsou s 8, 9, 10-tí zubovou hruškou
Jinač moje konečná varianta dněpra solo je motor po go s písty se střední kompresí, natryskovaný karburátory jikov (jawa 638), zadní převod s 10-ti zubovou hruškou a 18" kola. zrychlit by to šlo ještě 19" kolem vzadu, ale pak je problém se rozjet do kopce- musela by se upravit "jednička" rychlost podle gps 165km/h a při normálním ježdění spotřeba cca5,5l...
ale jestli chceš na takovymto kvalitnim stroji honit velký výkony, tak na spotřebu zapomeň!!
vzhledem k pouzitym materialum bych se do zvysovani nehrnul, treba ojnicim neverim...
Re: Závodní úprava Dnepr 650
Napsal: 13 úno 2013, 19:37
od Michal
Sólo Dněpr jede 120 v průměrném stavu. Už při týhle rychlosti je pro řízení potřeba dostatečná otrlost. Tento stroj chce pro sportovní jízdu upravovat spíše podvozek než motor. Rám to má křivý už z továrny, veškeré uložení je vachrlaté, tlumiče podivné, kola hrozně těžká, k tomu hmotnost kardanu. V zatáčce jede každé kolo úplně jinou stopou. Sice se to nekroutí jak Jawa, ale svižné projetí zatáčky je rozhodně dobrodružné.
Varianta s hlavama co mají štefty pro karburátory vodorovně a nikoliv na výšku (větší sací kanály) jede bez jakýchkoliv úprav 140, zato je citelně slabší v nízkých otáčkách. Při této rychlosti jsem už měl smrt v očích. Hlavní převod na sólovce je origo 9/35, běžně se prodává soukolí 10/35 a slyšel jsem i o 11-zubé hrušce. Stejně tak se do dněpří převodovky běžně prodává o 10% rychlejší soukolí 4. kvaltu. Všechno tohle se ale hodí spíše pro cestování. Dněpří motor se rád točí a pro dosahování vysoké rychlosti je origo převod ideální. Co ale není pro sportovní jízdu ideální, je zbytek stroje. Pokud ho budete honit, budete také pořád něco opravovat. Materiál, ze kterého je vyroben, je totiž velmi mizerný, doslova bláto. Pokud chcete klasický motocykl, kterému to nevadí, pak se poohlídněte spíše po Uralu 750. Ten má sice v seriovém stavu výkon snad ještě nižší než Dněpr, ale má spoustu rezerv. Výkon a točivý moment z něj dostanete velmi snadnými úpravami, převážně odstraněním EURO kurvítek.
Re: Závodní úprava Dnepr 650
Napsal: 13 úno 2013, 20:51
od Jirka-hk
pro hipik.: ojnice u ohv vydrží hoodně moc- utrženej origo píst vytrh válec z bloku se šteftama a ojnice to přežila. ....u sv se rádi ohejbaj, ale od spodovýho motoru se žádný extra výkon očekávat nedá...
pro doktor.: už máš nějakou zkušenost s motocykly, které popisuješ??? jízda atd, protože existují také klasické motocykly jiných značek

než Jawa a dněpr. zrovna sis vybral dva typy, který srovnat nejdou,( maximálně tak v počtu poruch

) ... třeba ural, chiang jang, honda, norton, bmw,kawa., suz.,ap..,...... nechci kázat, ale bylo by dobré se pro porovnání na něčem projet, a pak přemýšlet o ladění...
... jinač s laděním motoru přibývá u dněpra úprav uplně všeho, protože narozdíl od originálu musí pak vše fungovat na jedničku...

Re: Závodní úprava Dnepr 650
Napsal: 14 úno 2013, 13:40
od doktor
Jirka-hk: Z toho cos napsal v prvním příspěvku by mi tvuj stroj asi i vyhovoval. Já to nechci na závratné rychlosti, jen si myslím, že 650ka má dost vykonu i točivého momentu nato aby si vrnela po rovine 80 tak na 2000 obrátek a pak by i spotřeba byla přijatelná. Tvých 5,5 litru na 100km by mi vyhovovalo. K tvému druhému příspěvku. Chci motorku do 100 tis kČ. Myslím, že Ty cos napsal jsou vysoce přes. S výjimkou chiang jang, o tom jsem teda neslyšel, ale asi ho ani nemám chuť zkusit. Pak ješte uvažuji o Honde CX 500, jenom mi vadí, že mechanik v motoshopu kam léta chodím mně odhovárá slovy "Nato nic nekoupíš." Nežebych byl romantickej lajk naivka, který věří, že motorka pojede navždy. Faktem je, že píst Ti udelaj téměř kdekoli, u všakovakých pružin, podložek, zajisťovacích mechanismu muže nastat problém, ale Ty hondy běží v Německu i s platným TUV od 800 Euro do 2000 a rozhodně to není morka z bláta. Jen ten vzhled je tam spíše kýčový, než klasický. Nechám si poradit. Zdar!
Re: Závodní úprava Dnepr 650
Napsal: 17 úno 2013, 17:36
od serpico-3
Já osobně jsem byl /s káčkem/až mile překvapen, když jsem sundal sajdu, jak se s tím dobře jede..Střelbu jsem si užil kdysi, /takže už nejsem blázen/, a tak jízda po silnicích 2 a 3. třídy v zatáčkách mezi stromy s tímto strojem byla velice zábavná..Byl to adrenalin, moc to nebrzdí, ale když se člověk dívá hodně dopředu tak v 80 km/h to ubrzdí..Jízda proti tomu s J 500 je sice zvukově o něčem jiném, ale kyvka je kyvka..A dokonce tvrdím, že motorka ani moc neplavala, proti např. J 350 se starým rámem je to závodní stroj..Ale dát ji na stojánek, když člověk zapomene ten grif, bylo k nas.ání, hlavně v létě v horku. Jsem zvyklý na sajdu, takže tankování bylo pro mne utrpením, neměl jsem boční stojánek..A viděl jsem velice hezké Café Racery z Dněpra a vůbec bych se toho nebál...
