Stránka 1 z 3
Vše kolem CVK karburátorů keihin
Napsal: 18 úno 2011, 18:22
od Němec
Hovíte někdo pružinám do karburátorů keihin nebo pružinám obecně?
Jde mi o to, že v zimě je jak s origo, tak tuningovými jehlami směs ve spodním pásmu prostě moc chudá - jediný, co potřebuju obohatit, je spodek - k tomu by mi plně vyhovovala pružina s nižším předpětím - tzn. počátek zdvihu - resp. stlačení pružiny je jemnější a tedy klade menší odpor, zbytek zdvihu už se chová stejně - tzn. stejná síla pružiny, stejná síla materiálu, jen závity blíž k sobě.
zkrácení pružiny nic neřeší, protože to změní tuhost, já potřebuju snížit pouze předpětí
problém je, že zrovna do těchto keihinů je vcelku nemožný cokoliv tady v čr (a vlastně i v zahraničí) sehnat - jehly mám z holandska, ale jiný pružiny jsem nenašel
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Napsal: 18 úno 2011, 20:15
od Dneprstein
No, sice si myslim, že jseš už laborovánim s karburátorama asi posedlej, ale budiž... Dle mýho by ti to vyřešila progresivně navinutá pružina (jeden konec hustší závity, druhej konec opačně). Čistě teoreticky by ti to byli schopný navinout v každý trochu lepší pérovně, pokud jim zadáš potřebný parametry. Tedy nejen rozměrové, ale i silové...
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Napsal: 18 úno 2011, 20:29
od Ivo
Taky bych řekl, že jsi spíš už šílenej... Kdybys tu motorku vzal, dal jí někde na brzdu, kde ti přes sondu a přes brzdu seřídí motor tak, jak to nejlíp půjde, uděláš nejlíp. Tohle věčný štelování se u podtlaků nevyplatí.
Karburátor hlavně není jediná věc, která ti mění nastavení motoru... To je jen taková třešnička na dortu, která to všechno sladí do kupy.
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Napsal: 18 úno 2011, 23:01
od Němec
no nějak extra jsem s tím nelaboroval - v podstatě si dal jen větší volnoběžný trysky, protože šrouby bohatosti už byly vytočený na hraně, kdy se o krok větší volnoběžná dává, no a měnil jehly. vlastně ještě provrtával šoupata, ale to jen proto, že si tuhle úpravu lidi chválili, osobně jsem žádnou větší změnu nepozoroval.
tovární jehly v mým motoru moc nefungovaly, a když byly podložený, tak se zase zbytečně obohatil i vršek a měl jsem vcelku vysokou spotřebu (kolem 8,5 litru vcelku nezávisle na stylu jízdy, s přívěsem mezi 10-11)
naproti tomu jehly od Gossieho co tam mám maj v případě mýho motoru mnohem lepší spodek a nižší spotřebu (kolem 7,8 a s přívěsem kolem 9 ) a člověk nemusí každou chvíli řadit ze čtyřky na trojku.
pružiny mě zajímaly už od začátku, ale je docela problém se k něčemu takovýmu dostat - celkově na tyhle keihiny se toho moc neprodává.
vzhledem k tomu, že jsem potřeboval upravit jen spodek, tak jsem ani nelaboroval s hladinou - to mi přišlo jako poměrně obtížnej úkon, do kterýho jsem se nechtěl pouštět. hlavní vzdušník a jehlová tryska to samý - to už předpokládá trochu větší znalosti.
pružiny mě zajímaly už od začátku, protože to mohlo být to, co bylo potřeba - bohužel jsem zkraje blbě pochopil jejich funkčnost a zkoušel jen ubrat počet závitů - jenže tím jsem si zvyšoval akorát tak jejich tuhost.
za brzdu se mi utrácet nechce, tohle moje hraní mě zatím vyšlo jen 5 dolarů za trysky a kolem 1500 za jehly a člověk ty karbecy aspoň trochu pozná.
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Napsal: 18 úno 2011, 23:16
od Ivo
Nooo, nechci rejpat, ale víš jak mi to hezky jezdí a spotřebu mám do 6l

Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Napsal: 19 úno 2011, 00:17
od Němec
jo jenže Ty už jsi to takhle koupil

aspoň si nepamatuju, že bys zmiňoval nějaký nastavování a tryskování.
rusáci maj prostě motor od motoru - každej jezdí jinak, každej jinak žere (nevím, co to způsobuje) - na americkým foru jsem vypozoroval to samý - jsou lidi, který maj taky problémy s chudým spodkem, Ty jdou do jehel od Gossieho a jsou max spokojený - pár takových už nás bude.
kdyby mně motorka jezdila za 6-7 a dobře tahala, tak bych se v tom taky neměl potřebu hrabat.
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Napsal: 19 úno 2011, 00:58
od Ivo
Pleteš se

Když jsem to koupil, tak motorka žrala jak tank a vůbec nejela. Takže došlo k výměně... Ale proŠlo to brzdou. A tak se tam dalo, co to chtělo...
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Napsal: 19 úno 2011, 01:14
od Němec
předpokládám, že se Ti tam odlaďovalo i něco jinýho, než jen karbece, když jsi to tu nakousnul
a jehly + jehlovou trysku máš původní nebo se tam něco měnilo?
sání + filtr máš počítám "tovární"
Hlavní trysky máme cca stejný - já tuším 125, Ty jsi psal 122.
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Napsal: 19 úno 2011, 10:49
od Michal
Změkčením pružiny dosáhneš zvednutí šoupátka už při menším podtlaku. Pokud nemáš jehlu nastavenou na hodně bohato, tak ti to ve výsledku směs spíše ochudí, protože s poklesem rychlosti proudění pod šoupátkem klesne i podtlak u jehlovýho komínku a trysek.
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Napsal: 19 úno 2011, 13:22
od Němec
Michal - tam se nejedná o nějaký zásadní posuny, jen o drobný úpravy, tak snad by se podtlak tolik neměnil.
Ono mi jde jenom o zimní provoz, kdy v mrazech potřebuju dlouho sytič - takže jsem na zimu musel i tu laděnou jehlu zvednout o jeden zářez, ale tím si naprosto zbytečně obohacuju i oblasti, který byly na původní polohu jehly v pořádku. chudý to bylo jen ve spodním zdvihu šoupěte.
koukal jsem, že jeden člověk z motorkářů, co si ladí doma sám, má pružinový drát a pružiny si chtěl testovat sám různý vinutí. jenže k tomu má i lambdu s analyzérem, tak hned vidí co která změna způsobuje a hlavně to vidí při reálný jízdě, ne při "laboratorních" podmínkách brzdy.
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Napsal: 19 úno 2011, 13:39
od Míra
A co ti brání sehnat širokopásmovou lambdu z nějakýho FSI auta na vrakáči? pak už stačí nějakej vhodnej prográmek (třeba dynoanalyzer) a A/D převodník, či kvalitní zvukovka a můžeš nahrávat na noťas o 106

. největší problém z toho všeho je to, že se musí udělat díra se závitem do vejfuku, nejlépe poblíž vejfukovýho kolena. Upřímně, už sem se o to pokoušel, ale má to háček. Lambda musí bejt opravdu širokopásmová, poněvadž klasická je díky fci karburátorů prakticky vždy mimo rozsah.
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Napsal: 19 úno 2011, 14:20
od Ivo
Prakticky mi tam ladili jen trysky. Kolikátky kde mám, to ti uŽ opravdu nepovím... Sání mám tovární, jediná netovární úprava je na výfucích... Hřomt je za mnou řádný

A co se týká provozu v zimě, tak mě to v nízkých otáčkách kucká poměrně dlouho, ale jakmile se motor ohřeje, jede jako ďábel

Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Napsal: 19 úno 2011, 17:01
od Němec
Ivo - třeba Ti tam zabudovali nějaký tajný magnetizer, který Ti šetří palivo a přidává na výkonu, protože Ti to lítá slušně, o tom žádná
Já už to jednou psal - když mi to střílelo vlivem chudý směsi při nízkým zdvihu zpět do sání, tak jsem zkoušel, jak moc to ovlivní hlavní tryska a šroub bohatosti - hlavní trysku jsem dal až 45 (původní je tam tuším 38 nebo 39) a do toho povolil šroub bohatosti - volnoběh byl bohatej tak, až se to dusilo, ale při lehkým držení plynu to do sání vlivem chudý směsi pořád střílelo. takže u mě by to trysky stejně nevyřešily a jsem rád, že jsem se dostal k těm jehlám.
Michal - já to mám jednoduchý - místo katalyzátorů mám obyčejný nerezový trubky, takže by ničemu nevadilo do nich udělat přirubu na lambdu. mně se líběj ty kompletní stavebnice kdy to jen propojíš lambda - analyzer - NTB a zobrazuje Ti to rovnou A/f ratio. ale ty jsou právě docela drahý. Jurawood na motorkářích si koupil skládačku a všechno si to popájel - tohle já bych nedal. další problém je, že nemám páru, jak přesně lambda funguje - tzn. pro mě by byla vhodná jen ta hotová krabička, co připojíš a ta je zase poměrně drahá. k lambdám přístup mám - montuju je, ale zaměstnavatel mě platí vcelku dobře, takže to si raděj člověk koupí, než kvůli dvoum tisícům riskovat vyhazov
Ta svíčka colortune, co mám, je vcelku k prdu - nebo vlastně jen zjistíš chudý/bohatý - ale nevíš, jak moc chudý bohatý, chtělo by to právě znát jakej poměr palivo/vzduch tam jde.
Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Napsal: 19 úno 2011, 17:51
od Ivo
No já ti to řeknu opět takhle... Sundej sajdu, odvez to na brzdu a myslím, že to máš nejlepší a nejlevnější řešení. Tady v HK stojí první měření 1000kč a pak ti to podle toho seřídí atd. Celkově i stryskama atd. se musíš vejít do 2tis a výsledek je zaručený... Ještě si můžeš do výfuku vzadu navrtat díry

Tak jako já a uvidíš, jak to pošlape

Re: Lehčí pružiny do nových keihinů
Napsal: 19 úno 2011, 18:03
od Němec
Ivo - jenže se dozvím prd jak co funguje a co má jakej vliv
blbý je, že by bylo potřeba třeba zkusit hnout hladinou, protože podle někoho ovlivňuje střed zdvihu šoupátka, ale člověk má na hraní jen ty jedny karbecy, který nejsou zrovna levný a zrovna u seřizování hladiny mi přijde poměrně problematický vzhledem k tomu, že se tam ohýbá plíšek a nemá to žádnou krokovou regulaci
