Stránka 1 z 1

čidlo stojanu

Napsal: 19 čer 2012, 20:10
od Petr78
Ahoj, nemá někdo tušení jak u dněpra zapojit spínač bočního stojanu aby při zařazení rychlosti chcípnul motor. Jsem blbej, pořád na to zapomínám a dneska jsem si rozbil držku...

Re: čidlo stojanu

Napsal: 19 čer 2012, 22:09
od Dneprstein
Obávám se, že jediný místo odkud bys to mohl vytáhnout je čidlo neutrálu. Na stojan pak druhé čidlo a oboje zřejmě propojit přes nějaké relátko, které zapalování odpojí... Osobně jsem to vyřešil kontrolkou napojenou na dveřní spínač (rozpínač) namontovaný ke stojanu. Motor to sice nechcípne, ale uprostřed přístrojovky svítí červené světýlko... Držku jsem si díky tomu rozbil taky. A motorku rozsekal ještě víc...

Re: čidlo stojanu

Napsal: 20 čer 2012, 00:05
od Michal
Používám k tomu už nějaký ten rok univerzální (zadní) brzdový spínač od Lujze. Má táhlo přes pružinu a objímku na rám. Elektricky to mám zapojené následovně: Od drátu mezi kontrolkou neutrálu a jejím spínačem mám drát do tohoto brzdového spínače na stojánku. Z něj drát do bzučáku, nehož druhý konec je uzemněn.
Pokud je vyklopený stojánek, zařazený kvalt a zapnutý klíček, teče proud skrz kontrolku neutrálu a ten spínač do bzučáku. Bzučák má mnohem menší odběr než žárovka kontrolky, ten proud tu kontrolku ani nerozsvítí. Odpor žárovky vytvoří minimální napěťový úbytek.
Pokud je zařazen neutrál, spínač v převodovce ukostří drát od kontrolky a bzučák má tímpádem nulové napájecí napětí.

Re: čidlo stojanu

Napsal: 20 čer 2012, 22:53
od Honda Wanderer
Pořiď si sajdu a žádnej boční stojan potřebovat nebudeš. :D Tyhle stroje bez sajdy to je stejně jen půl motorky. :D

Re: čidlo stojanu

Napsal: 21 čer 2012, 20:54
od Petr78
Díkec za fundované rady, pokusím se aplikovat v praxi.

Re: čidlo stojanu

Napsal: 21 čer 2012, 20:56
od Petr78
Honda Wanderer píše:Pořiď si sajdu a žádnej boční stojan potřebovat nebudeš. :D Tyhle stroje bez sajdy to je stejně jen půl motorky. :D
Ona i jízda na solu má své kouzlo, ale sajdu už taky plánuju pořídit :D

Re: čidlo stojanu

Napsal: 13 pro 2016, 21:18
od franta54nm@mail.com
Dobrý večer.
Mám také Dněpr K750 solo ,a potřeboval bych boční stojan,ale nevím kde ho sehnat.
Nemohl by jste mi poslat fotky a nákres s rozměry?
Předem děkuji za ochotu Navrátil

Re: čidlo stojanu

Napsal: 14 pro 2016, 09:01
od Davy
franta54nm@mail.com píše:Dobrý večer.
Mám také Dněpr K750 solo ,a potřeboval bych boční stojan,ale nevím kde ho sehnat.
Nemohl by jste mi poslat fotky a nákres s rozměry?
Předem děkuji za ochotu Navrátil
Káčko snad nikdy boční stojan nemělo. Takže prostě koupit nějakou harlejpacku v nejbližšim motoshopu a pod správnym úhlem navařit na rám, zhruba pod levej válec. Taky jsem to tak měl, když jsem motorku koupil. Tady je to trochu vidět http://davy-jawajizda.wz.cz/dnepr/dnepr_inzerat.jpg. Navařenej kus plocháče s dírou a dorazem a na tom bočák z nějakýho velkýho čopra. Dalo docela dost práce to upižlat :)

Re: čidlo stojanu

Napsal: 14 pro 2016, 09:17
od Jirka-MT9
Nechci dělat mudrce, ale myslím že v motohrobce jeden originál stojan mám. Alespoň si to myslím. Má to uchycení stejné jako jako na stupačky. Nechám ho opískovat a pak ho mohu poslat do světa, protože máme všichni sajdu.

Boční stojan

Napsal: 14 pro 2016, 11:37
od fapeko
To já tam dal bočák ze starého rámu ze skutra 125 s tím, že jsem na rám nic nevařil ,ale vyrobil jsem si z 10 plocháču takový U profil a ten jsem strčil po vytažení distanční 12 mm podložky jak je přední svorník motoru mezi blok a rám motoru a následně na něj navařil ten bočák pod správným úhlem .
Výhodu to má ,že ho můžu kdykoliv sundat a také že je schovaný za výfukem a při zavřené poloze nejde skoro vidět
Lepší fotky nemám emča je na výstavě
Obrázek
Obrázek

Re: čidlo stojanu

Napsal: 14 pro 2016, 18:45
od Michal
Davy píše:..... a pod správnym úhlem navařit na rám, zhruba pod levej válec. ...
Na origo sólovkách Dněpr (MT-19 a odvozené varianty) je stojan navařen pod středem válce a je to ŠPATNĚ!
Je to moc daleko od těžiště motorky a ta má pak sklony se přes stojan převracet, pokud je náklon jen trochu větší. Pokud pak přivážete na nosič nějakou větší bagáž, motorka letí k zemi při nejbližší příležitosti.
Stejně jako u Jawy 639, stojan jsem musel uříznout a navařit víc dozadu. Ideálně tak, aby se vyklopený stojan opíral o zem vedle těžiště motorky. U Dněpra tak ten stojan vychází přivařit zhruba pod zadní úchyt motoru.

Re: čidlo stojanu

Napsal: 23 pro 2016, 11:59
od fapeko
To uchycení k tomu rámu jsem udělal dle tohoto obrázku
http://www.oldtimergarage.eu/album/side_stand.html

Re: čidlo stojanu

Napsal: 21 kvě 2017, 17:41
od lisakmoto
Michal píše:Používám k tomu už nějaký ten rok univerzální (zadní) brzdový spínač od Lujze. Má táhlo přes pružinu a objímku na rám. Elektricky to mám zapojené následovně: Od drátu mezi kontrolkou neutrálu a jejím spínačem mám drát do tohoto brzdového spínače na stojánku. Z něj drát do bzučáku, nehož druhý konec je uzemněn.
Pokud je vyklopený stojánek, zařazený kvalt a zapnutý klíček, teče proud skrz kontrolku neutrálu a ten spínač do bzučáku. Bzučák má mnohem menší odběr než žárovka kontrolky, ten proud tu kontrolku ani nerozsvítí. Odpor žárovky vytvoří minimální napěťový úbytek.
Pokud je zařazen neutrál, spínač v převodovce ukostří drát od kontrolky a bzučák má tímpádem nulové napájecí napětí.