Stránka 1 z 1
Motor BMW pro Dněpr,Ural
Napsal: 16 říj 2011, 01:19
od Jarda
polští soudruzi nabízejí motory z BMW za docela solidní ceny,máte někdo zkušenosti?Já ted sice Dněpra prodávám,ale není u mě všem dnům konec,jednak ho zatím nikdo nechce no a to je jedno.....
mám namysli třeba tohle
http://allegro.pl/bmw-r-100-kompletny-s ... 65113.html
nebo tohle
http://allegro.pl/silnik-bmw-r80-rt-ide ... 84611.html
no a nebo pro fajnšmekry
http://allegro.pl/bmw-r-1200-gs-silnik- ... ml#gallery
Ale co na to převodovka a diferák?Asi by se měnily častějc než olej?Tak piště názory,popřípadě zkušenosti,at je nějaká motivace.
Za mě teda by byl asi nejlepší ten 800 (předpokládám,že označení R 80 znamená obsah),i tak bude na diferák dost silný,ted jde o to,aby tam šla naroubovat špajz se zpátečkou...
Re: Motor BMW pro Dněpr,Ural
Napsal: 16 říj 2011, 16:57
od Michal
Předělávek motoru BMW R65/R80 jsem na netu už pár viděl, všechny v zahraničí. Co jsem zjistil, tak jediná věc, co nesedí, je mrkev převodovky a horní čelo převodovky.
U mrkve to jde zařídit dvěma způsoby. Ten o kterém jsem se dočetl, znamená vykuchat spojku, nechat je setrvačník, dát tam lamelu BMW z 60-tých let, která na Dněpří mrkev pasuje a zbytek spojky ze 70-tých let, který pasuje současně na tu starou lamelu i na setrvačník z 80-tých let.
Druhý způsob, o kterém jsem nečetl, ale podle mě musí být proveditelný, je ze spojkové lamely sundat unašeč a nanýtovat tam unašeč z dněpří lamely. Nebo raději z novější Uralí, ten je festovnější.
U čela převodovky jde jen o to, že BMW zmíněné generace má vačkovou hřídel pod klikovkou a nad klikovkou to má startér. (alternátor to má vepředu na klikovce) Držák vyjížděcího pastorku pak vadí v nasazení čela. Je potřeba kus čela převodovky vyříznout a navařit tam krycí kus hliníku. O žádném jiném problému jsem se nedočetl.
Samozřejmě je potřeba k tomu motoru BMW mít vše, co pořebuje k funkci, tedy původní zapalování BMW a karburátory Bing.
Re: Motor BMW pro Dněpr,Ural
Napsal: 16 říj 2011, 20:44
od Jarda
takže to není zase takový problém,ted jde o to,co na to převodovka atd.,přeci jen ten motor 800 bude mít větší zátah,no a na internetu je vídávám se všemi věcmi,tedy karburátory a snad i zapalování,ikdyž nevím,jak na tom to zapalování a alternátor bude,s díly by se snad ale sehnaly,těhle BMW bylo docela dost bych řekl,asi by to byla nejlepší alternativa,kdyby mě Dněpří motor nevydržel,nevím,jestli bych měl na to ,dávat novou kliku několikrát po sobě.....no když jsem původně kupoval Dněpra,říkal jsem si,že největší slabina je motor,tak právě když neprodám,o tomto pokusu hodně přemýšlím.
Re: Motor BMW pro Dněpr,Ural
Napsal: 16 říj 2011, 22:06
od Michal
Nejlepší bude vyhledat si pár majitelů této přestavby a zeptat se je na praktické zkušenosti s provozem. O těch jsem se nikde nedočetl, všichni zkodumentovali jen samotnou přestavbu.
Já se o to zajímal v době, kdy jsem chtěl koupit Dněpra MT16 a předělat ho na spolehlivé a dobře fungující offroadově-cestovní vozidlo. Pokud bych ho koupil, montáž motoru BMW (a to i 650ccm R65) by značně zvedla sílu a spolehlivost stroje, byl to jeden z prvních kroků v plánu úprav. Nakonec jsem ho ale nekoupil, protože ceny na trhu odpovídaly spíše touze lidí mít sovětský stroj, než technickým vlastnostem stroje, které zajímaly mě.
Sílu i spolehlivost (ale ne zcela bez much) lze sice dosáhnout i montáží motoru Ural 750, ale to je výrazně dražší, jelikož tento motor těžko seženete ojetý a přecijenom motor BMW je díky půlstoletí usilí vývojových pracovníků v mnohých detajlech vychytanější a vykazuje delší životnost mnohých dílů. To ale neznamená, že nemá své mouchy. Konkrétně problémy se vyskytují u alternátorů a ventily mezi lety zhruba 80 až 85 (musel bych se zeptat kamaráda) těžce nesou provoz na bezolovnarý benzín.
Převodovky bych se nebál, ta dněpří není tak špatná. Zde existuje i alternativní řešení za tučný obnos koupit Uralí převodovku r.v.2007+ Je vyrobena na západě s technickou úrovní, na kterou jsme v Evropě zvyklí.
Horší je to s diferákem. Ten je problematický i s původním motorem a není zde žádná alternativa. Nenarazil jsem na nikoho, kdo to vyřešil. Majitelé Dněprů MT16 si na zahraniční dovolenou často vozí náhradní.
Re: Motor BMW pro Dněpr,Ural
Napsal: 17 říj 2011, 23:51
od Jarda
no pokud jde o dif,asi to tedy bude spotřební věc,jako jsou u rejže destičky,řetězová sada atd.Dokonce i cena odpovídá řetěz.sadě

,no já myslel na Uralí dif,ale koukám,že ani on není bez chyby.
Bezolovnatý benzín-snad by stačila aditiva,která ještě zatím jsou k dostání na pumpách.
No a motor z Urala-stával tak asi 50 000,- což mě nepřijde málo,je pravda,že je zase nový a že za 20,- seženu BMW,které bude vylágrované,kolik stojí GO na BMW si netroufnu říct,ale abych se potom nedivil,pravdou je,že tyhle motory snad opravdu drží,ale nic nevydrží věčně.No uvidíme,mě se to ted teda určitě netýká,jen jsem chtěl vědět,jaké jsou možnosti a vidím,že celkem slušné,takže až se mi přestane točit Dněpří motor,opravovat ho asi nebudu-pokud to nebude banalita,každopádně dík za info,přestavba nevypadá složitě,jen STK bude asi o něco dražší,ale jak říkám,detaily se dořeší potom,hlavně když pojede

Re: Motor BMW pro Dněpr,Ural
Napsal: 18 říj 2011, 19:50
od Peterson
Jarda píše:No a motor z Urala-stával tak asi 50 000,- což mě nepřijde málo
No, dnes už je to jinde. V Říši stojí motor bez převodovky cca €3400, což je cca 85.000 Kč. Kolik to stojí u nás v ČR, nemám páru...
Re: Motor BMW pro Dněpr,Ural
Napsal: 18 říj 2011, 23:42
od Michal
Jarda píše:.....no já myslel na Uralí dif,ale koukám,že ani on není bez chyby.
Uralí diferenciál je celkem vzácný díl, dělal se jen v druhé půlce 90. let. Oproti dněpřímu diferenciálu má nevýhodu, že do něj nejde dodělat uzávěrka. Dněpří je na montáž uzávěrky konstrukčně připraven, vojenské verze je (většinou) origo měly.
Další komplikace je, že tento diferenciál má přímý náhon sajdového kola. Při jeho montáži do dněpra by bylo nutné místo sajdové vidlice s reduktorem nějak napasovat uralí vidlici s poloosou. Následně kvůli kardanové hřídeli poloosy trochu převařit rám. Také bude nutné nějak vyřešit záchyt brzdového lanka na uralí bubnovku, ale to už je drobnost.
Nevýhoda je, že Ural na tyto diferenciály dávno nevyrábí žádné díly. Naštěstí existují dealeři, kteří si je ke konci výroby nasyslili do zásoby. Slyšel jsem, že Holopaw (USA) jich má dostatek.
Podobná je rozvodovka Uralu 750. Má ale zásadní nedostatek - nemá diferenciál, jen zubovou spojku "uzávěrku". S touto skutečností se v terénu velmi často potýkám. Realita je pak taková, že s uzávěrkou nedokážu často zatočit tam kam potřebuji, tak i obtížné výjezdy trápím na jednokolku, což je zase často problém udržet směr, protože mi sajda strhává přední kolo do prava. Uzávěrka jde dobře použít ve sněhu a při zapadnutí v bahně.
Kdybych sehnal Uralí diferák, tak si ho tam s vyjímkou zimních období namontuju místo tohoto.
Technicky jsou s bezdiferákovými rozvodovkami 2 problémy. Jeden je lámání zubů věnce při vysoké zátěži. Dochází k tomu poměrně vzácně, ale zase né tolik, abych si zcela bez obav troufl jet offroadit do zahraničí bez náhradního soukolí. Druhý problém jsou uvolňující se šrouby onoho ozubeného věnce, které relativně velmi často postihuje ročníky 2007 a 2008. U jiných ročníků se to běžně neděje. Uvolněné šrouby pak rozmlátí hliníkovou skříň. Tento problém má snadné a levné řešení - preventivně vyměnit ty šrouby za pevnostní (minimálně 10.9) a zajistit je k tomu určeným lepidlem na závity. Nové Uraly od nějakého ročníku (myslím že 2009) to tak mají už z výroby. Když jsem je preventivně měnil na r.v. 2005, překvapilo mě, jak lehce šli povolit i přes zajišťovací podložku.
Re: Motor BMW pro Dněpr,Ural
Napsal: 21 říj 2011, 21:43
od Jarda
já se špatně vyjádřil,měl jsem namysli zubovou spojku třeba z Rangera,ale díky za info,taky by to asi nebyla výhoda.
Re: Motor BMW pro Dněpr,Ural
Napsal: 22 říj 2011, 14:25
od Dneprstein
Uralí zubová spojka a připojení náhodu side funguje. Jen se s tím musí umět jezdit... V "Golubině" je moc pěkná ukázka, kterak se to dělá...

Re: Motor BMW pro Dněpr,Ural
Napsal: 22 říj 2011, 14:53
od Michal
Zahlídl jsem tam i jednu nebo dvě ukázky, jak se to nedělá

Pak tě sajda přetlačí doleva, kam nechceš.
Záleží také hodně na tom, jak moc tě pustí gumy. Když jedu na silničních uralšínách, tak můžu s uzávěrkou zatáčet skoro i na asfaltu. Krosový drapák předním kolem skoro na žádném povrchu nepřetlačím, s tím se sajda sune furt rovně. Občas se mi v pravé zatáčce podaří převážit motorku doleva a zvednout sajdu aby se její kolo odlehčilo a pustilo mě doprava. Ale po roce ježdění toho umím ještě moc málo na to, aby se mi tenhle manévr dařil nějak pravidelně.
Náhon z Uralu 750 je určitě výhoda co se týče spolehlivosti. Co se týče jízdních vlastností, na dněpří asymetrický diferák s uzávěrkou asi nic mít nemůže. Snad jedině samosvorný diferák.