Stránka 1 z 2
Úprava oddechu motoru v placatých vzducháčích Ural 750
Napsal: 19 črc 2011, 22:38
od Michal
Všichni s Uraly 750 se s tím setkali - oddech motoru přivedený do vzducháče špiní olejem papírový filtr. Novější provedení se spodním vstupem vzduchu má neúčinnou clonku, starší se vstupem zezhora pak nemá clonku vůbec žádnou a olej z oddechu prská přímo do filtru.
Zabránit špinění filtru lze snadno - odpojit hadici oddechu ze vzducháče a díru ucpat. Tím ale příjdete o mazání karburátorů. Karburátory sice mohou fungovat na sucho, ale jejich opotřebení to rozhodně zvýší, životnost šoupátka a ovládání klapky klesne i na čtvrtinu. To je sice ještě stále velmi dlouhá životnost, ale proč si ji krátit.
Přemýšlel jsem, jak jednoduše dostat olej prskaný oddechem ke karburátorům, aniž by to byl estetický děs a napadlo mě udělat to uvnitř vzducháče.
Stačí na to topenářské měděné 12mm téčko a kus hadice stejného průměru. Není nutné ho nikam pájet ani lepit, stačí ho nalisovat do díry sikovkama.
Nevím, zda je to proveditelné i ve vzducháči se sáním zespod (2006 a novější), ten jsem zevnitř neviděl.
Nevíte, z jakého auta tam pasuje filtr? Origo Uralí filtr stojí nesmysl, za papírový vzducháč i do rejží dávám maximálně 300Kč.
Re: Úprava oddechu motoru v placatých vzducháčích Ural 750
Napsal: 20 črc 2011, 12:40
od Míra
napiš průměr a vejšku filtru, já se po něčem podívám.
Re: Úprava oddechu motoru v placatých vzducháčích Ural 750
Napsal: 20 črc 2011, 18:22
od Michal
Kruhový filtr, vnější průměr zhruba 154mm, výška zhruba 50mm. Je to udělaný tak, že to snese o pár mm rozdílný rozměry.
Re: Úprava oddechu motoru v placatých vzducháčích Ural 750
Napsal: 25 črc 2011, 12:04
od Míra
tak problém, ani Filtron , ani mann-hummel nedělá filtr s podobnýma rozměrama. nejbližší filtr je 12cm vysokej.
ještě se poptám kámoše, co zpravuje v práci sekačky.
Re: Úprava oddechu motoru v placatých vzducháčích Ural 750
Napsal: 02 led 2012, 17:27
od Ivo
Jaký je asi vliv horkého oleje na membrány v karburátorech??? Přemýšlím o podobné úpravě, ale představa vařícího vzduchu s příměsí oleje prskající přímo na membrány v keihin karburátorech, mě docela děsí...
Re: Úprava oddechu motoru v placatých vzducháčích Ural 750
Napsal: 02 led 2012, 20:03
od Němec
Nějakej pratelnej bavlněnej se Ti tam dávat nechce? za KNko jsem dával tuším kolem litra + čistící sadu a mám to napořád.
Já mám oddech svedenej pod kyvku, tak doufám, že šoupě pár desítek tisíc vydrží

Re: Úprava oddechu motoru v placatých vzducháčích Ural 750
Napsal: 02 led 2012, 20:25
od Michal
KN filtr je jedna z uvažovaných variant. Přednost bych dal ale jinému airboxu. Z placatého uralího se vstupem zhora se obtížně vyndává filr za účelem čištění nebo výměny. Musím kvůli tomu vymontovat celý airbox držící na né zrovna moc přístupných šroubech a pak teprve z něj vyndat filtr.
Pravda, není to víc práce, než jakákoliv jiná běžná uralí činnost, jako je seřízení ventilů nebo přezutí kola.
Další věc, vstup vzduchu je na trochu nešikovném místě pro napojení šnorchlu. Další je zbytečná hmotnost, ten vzducháč je celý snad z trojky plechu, váží pár kilo.
Jsou to všechno drobnosti, ale v součtu už to dává důvod zabývat se úpravou.
Re: Úprava oddechu motoru v placatých vzducháčích Ural 750
Napsal: 02 led 2012, 20:47
od Michal
Ivo píše:Jaký je asi vliv horkého oleje na membrány v karburátorech??? Přemýšlím o podobné úpravě, ale představa vařícího vzduchu s příměsí oleje prskající přímo na membrány v keihin karburátorech, mě docela děsí...
Toho bych se vůbec nebál, oddech mají vyvedený do sání snad všechny 4T. Včetně rejží a BMW se stejnými rovnotlakými karburátory. Proud vzduchu těch pár kapiček spolehlivě ochladí, navíc cesta k membránám není přímá, je přes malou dirku v šoupěti kousek za jehlou.
Oproti provedení vyfoceném v úvodu doporučuji vyvést ty hadičky alespoň 5cm ven ze vzducháče do kolínka, jinak to díky pulzování sání stále ještě špiní filtr. V průběhu provozu jsem z tohoto důvodu ty hadičky nastavoval.
Re: Úprava oddechu motoru v placatých vzducháčích Ural 750
Napsal: 02 led 2012, 21:10
od Lasky
A co nějakej airbox z krosky,nebo endura,kde je molitanovej filtr namazanej filtrovým olejem? Tyhle filtry snesou opravdu hodně bordelu,i poměrně dost vody,aniž by se filtr zničil a zabrání i docela dost dostání vody do motoru.(nesmí to bejt samozřejmě potopený) Nevím jestli by to šlo nějak napáchat na Urala,ale na terén je tenhle typ filtru výbornej.Olej z odfuku mu taky nevadí,dá se vyprat a používat dokud se nerozpadne a cena podle typu 200-500kč. Pokud by to na Urala šlo nějak udělat se šnorchlem,tak by to mohlo asi bejt dobrý.
Některý Yamahy XT měly papírovej filtr,ale většina XTček a všechny TTčka mají tenhle molitanovej a je tam v terénu obrovskej rozdíl.Kluk co měl ten papírák z toho byl na nervy když začal s ostatníma jezdit v pořádných sračkách. Vyměnil airbox z jinýho typu a bylo to v pohodě.
Re: Úprava oddechu motoru v placatých vzducháčích Ural 750
Napsal: 02 led 2012, 22:02
od Ivo
No, zkusím se nad tím ještě zamyslet

S výměnou airboxu je spojen i výpočet obsahu. Jeho změna změní i chování motoru, popř. i průběh výkonu...
Re: Úprava oddechu motoru v placatých vzducháčích Ural 750
Napsal: 02 led 2012, 23:02
od Lasky
To určitě jo. Taky si nemyslím,že tam může člověk dát cokoliv co ho napadne. Navíc když už to bude vyhovovat po technický stránce,tak bude ještě potřeba aby se tam ten airbox někam rozumně vešel a nakonec se třeba zjistí,že to vůbec nepůjde,protože většina těch airboxů jsou vcelku rozličný tvary.
Berte to prosím jako čistě teoretickou úvahu.Já sám ještě zatím ani Urala nemám,takže opravdu může bejt,že plácám blbosti,ale každopádně si myslím,že tenhle typ filtrů je do terénu asi nejvhodnější.Proti papírovýmu určitě.
Já jezdím na enduru moc rád ve vodě a v bahně a několikrát už jsem to přestřelil,voda skoro po sedlo,pak zas motorka obalená bahnem,že nebylo ani poznat co toje,ale pobrala to bez škytnutí.Když jsem pak viděl ten chlív v airboxu,tak mě málem trefilo a nechápal jsem,jak to,že ta motorka ještě vůbec jede.Snad kilo bláta,listí,voda všude a filtr komplet hnědej od bahna. Jen jsem to vymyl,filtr vypral,usušil,namazal a jezdil dál.
Re: Úprava oddechu motoru v placatých vzducháčích Ural 750
Napsal: 05 led 2012, 16:57
od Němec
co přidávat malý množství oleje přímo do benzínu?
http://www.curdforum.net/forum/viewtopi ... =14&t=1950
Re: Gossie Needles...CHECK'EM
Postby berger » Wed Nov 09, 2011 5:17 pm
Well, I finally got my needles back from the Netherlands. In case I haven't updated this, apparently the issue is the ethanol in the fuel here. The new set only come with one e-clip and the note from Jan reads:
Hello Derek
DON'T fir the 2nd clip.
Add 15cc LUB.OIL (15 mililitrů) to every 20 Liter fuel.
Regards
Jan
Re: Úprava oddechu motoru v placatých vzducháčích Ural 750
Napsal: 06 led 2012, 00:00
od Ivo
Nevidím v tom zrovna velký význam... Nevím jak to vidí ostatní, ale mě to maže dobře... Chápu přidávání oleje do benzinu u vysokootáčkových a výkonných motorů. Ale u Urala mě to přijde jako blbost...
Re: Úprava oddechu motoru v placatých vzducháčích Ural 750
Napsal: 06 led 2012, 00:36
od Michal
Mazání zhruba 1:1000, jak doporučuje Gossie, máme už v základu z oddechu vyvedeného do sání. Je tím myšleno mazání karburátorů, někdo měl problémy s vyklepáním uložení jehel v šoupátkách. Ural mi prská do sání poměrně dost oleje, asi mi moc dobře netěsní kroužky
Mažou se tím i dříky sacích ventilů, ale ty se u motorů před 2008 mažou i tak samy skrze vodítka bez gufer.
Pokud přimazávat, volil bych náhražku olova, je pro tyto účely účinnější a stačí ji méně. Já pro dobrý pocit přilévám trochu náhražky olova do Dněpra. Mám tam žigulácký vodítka s guferama a při rozumném způsobu jízdy mi to žere půl litru oleje na 5000km. Tyhle vodítka pasují i do Uralů 750 r.v. před 2008. (sací na obě strany, výfuková z žigula jsou příliš dlouhá)
Na Uralu mi teď ruplo plastové kolínko oddechu, poměrně běžný problém. Nevíte, jestli ho Ural už nenahradil nějakým lepším?
Re: Úprava oddechu motoru v placatých vzducháčích Ural 750
Napsal: 06 led 2012, 07:30
od Němec
Právě proto, že mám oddech odpojenej a Michal tu zmiňuje pozitivní účinky oleje v sání, napadla mě tahle varianta - protože oddech vracet do sání nebudu, když vidím, co z toho teče.
Pravda, palivo jde trochu jinou cestou, než vzduch z oddechu, ale počítám, že do šoupěte se část směsi taky dostane, protože membrány mám při demontáži většinou zkrabatělý od benzínu.
Jestli stejnou funkci jako olej udělají aditiva, pak tam rovnou můžu tankovat Special 91 co je u nás pořád k mání a beru do auta..
Michal - jestli nevíš co s 50ti dolarama...
Subject : RE: Re: Ural metal crankcase breather elbow?
Hi Trevor
The price of the part is $ 50 US plus postage.
We can either use regular mail or a courier to send
it to you but will have
to confirm the cost.
After several failures of the plastic standard part I
had a new part turned
from aluminum with the same thread as the stock
plastic part and it is not a
standard metric thread. I looked everywhere locally
to try and match the
thread but with no success.
The part has been tested for about 6000km and is
working very well...
Regards
Ryno Greeff
Tel: 082 447 5117
http://www.sidecarafrica.co.za
nebo si to nechat udělat někde tady -
mimochodem četl jsem varování ohledně provozu v zimě a zamrzání oddechu..ale přesně jsem nepochopil, co přesně zamrzá..
Tips on using Ural motorcycles in wintertime.
Please, follow the rules below using Ural motorcycles under temperatures below 0ºС.
1) Use the following types of oils for the engine and gearbox: 5W30, 5W40;
2) If the motorcycle is kept in the cold garage or outside condensate may build up in the crankcase gases circulation system resulting in ice which may damage breather 72-01408-A or create excessive pressure in the crankcase because of blocking the gas circulation system. Do the following before starting the engine up.
- Undo the front left clamp of the rubber hose of the breather.
- Remove the rubber hose from fitting IMZ-8.103-01106-20;
- Using a pressure gun inject about 5 ml of motor oil said above into the fitting IMZ-8.103-01106-20 to deliver it to the breather 72-01408-A.
- Remove ice from the breather rubber hose if any.
Replace the breather pipe and do the clamp.
3) Always use the carburetor mixture enrichment system starting the cold engine
In Russian:
Рекомендации по эксплуатации мотоциклов Урал в зимнее время.
В зимний период, когда температура воздуха ниже 0ºС, рекомендуется придерживаться следующих правил:
1) моторное масло для двигателя и коробки передач применять с индексами вязкости: 5W30, 5W40;
2) при хранении мотоцикла в холодном гараже или на улице, в системе рециркуляции картерных газов может образовываться конденсат, который при хранении переходит в состояние льда. Лёд при запуске может повредить сапун 72-01408-А или создать давление в картере двигателя из-за появления пробки в системе рециркуляции картерных газов. Поэтому перед запуском двигателя требуется произвести следующие действия:
- открутить передний (левый) хомут крепления резиновой трубки сапуна;
- снять резиновую трубку со штуцера IMZ-8.103-01106-20;
- залить шприцом в штуцер IMZ-8.103-01106-20 моторное масло объёмом 5 мл, указанное в пункте 1, для попадания масла на сапун 72-01408-А;
- очистить резиновую трубку сапуна ото льда (при его наличии);
- одеть трубку сапуна на штуцер и закрутить хомут.
-
3) При запуске холодного двигателя всегда пользоваться обогатителями карбюраторов.
1) моторное масло для двигателя и коробки передач применять с индексами вязкости: 5W30, 5W40;
2) при хранении мотоцикла в холодном гараже или на улице, в системе рециркуляции картерных газов может образовываться конденсат, который при хранении переходит в состояние льда. Лёд при запуске может повредить сапун 72-01408-А или создать давление в картере двигателя из-за появления пробки в системе рециркуляции картерных газов. Поэтому перед запуском двигателя требуется произвести следующие действия:
- открутить передний (левый) хомут крепления резиновой трубки сапуна;
- снять резиновую трубку со штуцера IMZ-8.103-01106-20;
- залить шприцом в штуцер IMZ-8.103-01106-20 моторное масло объёмом 5 мл, указанное в пункте 1, для попадания масла на сапун 72-01408-А;
- очистить резиновую трубку сапуна ото льда (при его наличии);
- одеть трубку сапуна на штуцер и закрутить хомут.
-
3) При запуске холодного двигателя всегда пользоваться обогатителями карбюраторов