Stránka 1 z 1

Záchyt brzdného účinku

Napsal: 17 led 2017, 09:29
od Zuchnoff
Vyměnil jsem na Uralu přední vidlici za kyvnou a řeším jak udělat záchyt brzdového účinku.Jak to máte vyřešené vy,foto by mě moc pomohlo.

Re: Záchyt brzdného účinku

Napsal: 17 led 2017, 12:06
od Davy
Nepíšeš jakou máš brzdu. U bubnu je prostě táhlo k rameni vidlice. Takhle to má Dněpr: http://davy-jawajizda.wz.cz/dnepr/dnepr ... _kyvka.jpg .

Re: Záchyt brzdného účinku

Napsal: 17 led 2017, 13:38
od Zuchnoff
Mám tuto brzdu

Re: Záchyt brzdného účinku

Napsal: 17 led 2017, 16:33
od Davy
U Dněpra je ten nálitek v místě původního záchytu ufrézovanej a je tam přišroubovaná vidlička. No a pak už jednoduchý táhlo, kost s okama na silentbloky na obou koncích. Pokud budeš upravovat tenhle štít, tak je potřeba vzít v úvahu fakt že se vůči ose točí. Dněpr tam má vlisovaný ocelový futro, ale vaklá se to, Ural tušim taky. Někdo si tam dává jehličkový ložisko.

Re: Záchyt brzdného účinku

Napsal: 17 led 2017, 17:05
od Zuchnoff
Mám dvě doplňující otázky:

Ty dva šrouby co drží tu vidličku jsou zašroubovány do závitů nebo jsou díry durch a matky ze zadu?
Musí být v tom táhlu silenbloky?

Re: Záchyt brzdného účinku

Napsal: 17 led 2017, 19:10
od Davy
Myslim že jsou zalepený v závitu.
Silentbloky, no, nemusi, muzes tam mit treba kulovy cepy. Ale je to asi nejjednodussi, ne?

Re: Záchyt brzdného účinku

Napsal: 17 led 2017, 22:19
od Zuchnoff
Nemyslím ani silenbloky ani kulové čepy ale pouze pásovinu, na každém konci jeden otvor jeden šroub na vidlici a druhý na štítu brzdy a hotovo.Tak to bylo na silničních závodních motocyklech v 60 a70letech kdy byly ještě v předu bubnové brzdy,a to měl Agostini na MV Augusta a Šťastný na Jawe a to byli špičky a fungovalo to.A to brzdili z jiných rychlostí.

Re: Záchyt brzdného účinku

Napsal: 18 led 2017, 08:25
od Davy
Šťastný jezdil s tlačenou kyvkou? Uvědom si že se to v těch čepech při propružení točí, narozdíl od klasický vidlice. Leda že bys to chytil na kyvku a ne do ramene. Ale pak se ti to bude chovat jak Prase (čezeta), při zabrždění se bude zvedat čumák. A čepy kyvky to dlouho nevydržej.

Re: Záchyt brzdného účinku

Napsal: 18 led 2017, 09:17
od Zuchnoff
Samozřejmě že Šťastný ve předu kyvku neměl,ale záchyt byl veden od vidlice ke štítu brzdy plochým táhlem,ale je fakt že se mu neměnila vzdálenost při stlačení vidlice

Re: Záchyt brzdného účinku

Napsal: 18 led 2017, 09:20
od jarda_na
Davy píše:Šťastný jezdil s tlačenou kyvkou? Uvědom si že se to v těch čepech při propružení točí, narozdíl od klasický vidlice. Leda že bys to chytil na kyvku a ne do ramene. Ale pak se ti to bude chovat jak Prase (čezeta), při zabrždění se bude zvedat čumák. A čepy kyvky to dlouho nevydržej.
Ahoj, už jsme to tady jednou řešili ;) , já ten úchyt jsem udělal jako BMW earles - na konci ramene. njn zvedá se mi také předek! Jak to měla ta earleska tedy??? :roll: Jde o to že se musí pootáčet štít a reakce brzdy musí být na zadní pevné rameno.
Asi jiná geometrie. :?
http://uralforum.cz/viewtopic.php?f=9&t ... A1+vidlice